O πρώην υπουργός Χρήστος Βερελής και 47 ακόμα άτομα, ανάμεσα τους και γνωστά πολιτικά πρόσωπα, απαλλάχθηκαν από τις κατηγορίες περί διακίνησης μαύρου χρήματος για την υπόθεση της προμήθειας 90 τρόλεϊ από τη γερμανική εταιρία ΜΑΝ.  Συγκεκριμένα, κατηγορούνταν για ενεργητική και παθητική δωροδοκία από κοινού και κατά μόνας, κατ' εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, άμεση συνέργεια, καθώς και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.

Η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε το 2009 όταν οι εισαγγελείς του Μονάχου, βρήκαν στο παραλογιστήριο της Neoplan (θυγατρικής της ΜΑΝ) «ωφέλιμες πληρωμές» για τα ολυμπιακά τρόλεϊ. Συγκεκριμένα από την έρευνα της γερμανικής Δικαιοσύνης προέκυψε ότι η ΜΑΝ πραγματοποιούσε ύποπτες πληρωμές-μίζες σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Οι πληρωμές γίνονταν μέσω offshore στην Κύπρο, τη Μάλτα, τις Μπαχάμες, τις Παρθένους Νήσους, τη Βρετανία αλλά και στις ΗΠΑ.

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια στόλου τρόλεϊ, με την επίκληση τότε νέων αναγκών εν όψει Ολυμπιάδας, είχε προκηρυχθεί το 2001 επί υπουργίας Βερελή, ο οποίος παραιτήθηκε από τη βουλευτική του ιδιότητα το 2009, όταν βγήκε στο φως η υπόθεση, για λόγους ευθιξίας. Αρχικά μάλιστα επιτροπή των ΗΛΠΑΠ που εξέτασε τις τεχνικές προσφορές των διαγωνιζομένων είχε αποφανθεί ότι η προσφορά της κοινοπραξίας ΕΛΒΟ-Neoplan θα έπρεπε να απορριφθεί. Λίγο καιρό αργότερα, όμως, η εν λόγω κοινοπραξία αναδείχτηκε νικήτρια και υπέγραψε σύμβαση 49,4 εκατομμυρίων ευρώ με τα ΗΛΠΑΠ για τα 90 τρόλεϊ και την επομένη εξασφάλισε και την παραγγελία των υπόλοιπων αρθρωτών, αξίας 36,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, εκτός από το όνομα του Χρήστου Βερελή, που είχε διατελέσει πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής που αποφάσισε την αγορά των τρόλεϊ, μπλέχτηκαν  και τα ονόματα άλλων πολιτικών, που είτε τον αναπλήρωσαν είτε μετείχαν στη διακομματική επιτροπή για την εν λόγω προμήθεια, κατά το νόμο, ή εκπροσώπησαν  τους πολιτικούς φορείς στους οποίους ανήκαν, όπως οι  Γιάννης Μανιάτης, Γεώργιος Ζαννιάς, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Παναγιώτης Σοφού και πολλοί άλλοι.

Σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών της Αθήνας, η υπόθεση κλείνει οριστικά καθώς «από την έρευνα αυτή δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα έχοντα την ιδιότητα του κατηγορουμένου και δυνάμενα κατά το μάλλον η ήττον να αποφασίσουν η να επηρεάσουν την ανάθεση της κρίσιμης προμήθειας στις εταιρείες ΕΛΒΟ ΑΒΕ και Neoman Bus GmbH». Για τον Χ. Βερελή αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων στην υπόθεση, διεκδικώντας αποζημίωση. 

Από τη δικαστική έρευνα εντοπίστηκε ποσό 774.999 για τα οποία έγινε δεκτό ότι ήταν έκπτωση εκ μέρους της γερμανικής εταιρίας προς την ΕΛΒΟ. Για όλα αυτά τα ποσά έγινε συστηματική έρευνα και όπως αναφέρεται στο βούλευμα «από τα στοιχεία που συνελέγησαν δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα».