Σημειώνεται πως πρόκειται για τον διαγωνισμό για το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ», που αφορά τη διαχείριση του διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια. Η έκταση γειτνιάζει στα 600 στρέμματα που παραχωρήθηκαν πρόσφατα στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου. Η Goldair διεκδικεί και το Θριάσιο ΙΙ, όπως και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), συμφερόντων Cosco, η Damco του ομίλου Κοπελούζου, καθώς και η κοινοπραξία της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Sarmed.
 
Σύμφωνα με το Euro2day.gr, ο ανάδοχος θα αναλάβει να φέρει σε πέρας τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Ακόμη, θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογέφυρων για την φορτοεκφόρτωση των συρμών, που υπολογίζεται να κοστίσει έως 25 εκατ. ευρώ, καθώς και να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.ά.).
 
Όπως υπενθυμίζει η Καθημερινή, η εν λόγω παραχώρηση ιδιωτικοποίηση, όπως και η πρώτη, γίνεται κατόπιν πίεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την απειλή ανάκτησης των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στις υποδομές της έκτασης, ιδιοκτησίας ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ. Μάλιστα, για το ζήτημα έχει τεθεί θέμα και κατά τη δεύτερη μεταμνημονιακή αξιολόγηση της ΕΕ, με τη σημείωση πως «έχει σημειωθεί μικρή πρόοδος» και ότι το Θριάσιο «παραμένει αχρησιμοποίητο».
 
Η προθεσμία που έχει συμφωνηθεί με την Κομισιόν για τον διαγωνισμό εκπνέει στις 31 Μαρτίου, διαφορετικά, η Ελλάδα θα όφειλε να επιστρέψει περί τα 235 εκατ. ευρώ κοινοτικά κονδύλια, χωρίς δυνατότητα νέας παράτασης.