Ο Κασιδιάρης, όπως φυσικά και οι υπόλοιποι βουλευτές και στελέχη του ναζιστικού μορφώματος, επικαλέστηκε την πολιτική δίωξη που υπέστη το κόμμα του επειδή ανέβαινε δημοσκοπικά και είχε μεγάλη απήχηση στον λαό κλπ. Ωστόσο, σε αντίθεση με τους άλλους όπως πχ ο Γερμενής, δεν μπήκε στη διαδικασία να κρυφτεί ούτε να υποστηρίξει ότι δεν θα ήταν σε αυτή τη θέση αν είχε αποφύγει να κατέβει ως βουλευτής.

Καταφέρνοντας να υπεκφεύγει στις επίμονες ερωτήσεις της έδρας, ο Κασιδιάρης δεν αρνήθηκε το παρελθόν του και τις πεποιθήσεις του και κατάφερε με έξυπνο τρόπο να κρυφτεί, επικαλούμενος συνεχώς το δικαίωμα του ως ελεύθερου πολίτη και το «αναφαίρετο δικαίωμα που έχω ως πολίτης στην ελευθερία του λόγου».

Ερωτηθείς από την έδρα για το άρθρο – ύμνο στον Χίτλερ που είχε γράψει παλαιότερα, όχι μόνο δεν απαρνήθηκε το δέος που νιώθει απέναντι στον Χίτλερ, αλλά πήγε και ένα βήμα παρακάτω τη θεωρία των δύο άκρων, επιχειρώντας να βάλει στο ίδιο κάδρο και τον Ερνέστο Γκεβάρα.

«Τα ζητήματα των χαιρετισμών και των συμβόλων που έχω αναπτύξει στην αρθρογραφία μου, δε θα τα θίξω στην απολογία μου, γιατί ακόμα και το βούλευμα του Ντογιάκου ρητά αναφέρει ότι η ιδεολογία και τα σύμβολα, άρα ο Στάλιν, ο Χίτλερ, τα σφυροδρέπανα, η σβάστικα δεν αφορούν την ποινική δίωξη. Υπάρχει η ελευθερία διακίνησης ιδεών, εγώ δε μπορώ να κάνω κανένα σχόλιο σε αυτά από τη στιγμή που εντάσοσονται στα πλαίσια της νομιμότητας, δε θα πω τίποτα άλλο πάνω σε αυτά όλα

Δεν σχολιάζω άρθρα που αφορούν ιστορική κριτική. Είμαι αντίθετος και καταδικάζω κάθε έγκλημα και ποτέ δεν έχω πει το αντίθετο. Καταδικάζω κάθε έγκλημα. Δεν επιθυμώ να κάνω οποιοδήποτε σχόλιο για πράγματα που γράφτηκαν στο πλαίσιο της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών. Και μου κάνει εντύπωση γιατί πλην του Χίτλερ είχα κάνει δηλώσεις και για τον Τσε Γκεβάρα που ανήκε σε άλλο χώρο, γιατί δε με ρωτάει κανένας για αυτό; Υπήρχε εξώφυλλο με τον Τσε Γκεβάρα. Γιατί δεν κατασχέθηκε αυτό; Υπήρχε εξώφυλλο στην Καλαμάτα. Μου έκανε εντύπωση αυτή η μονομέρεια».

Αγνοώντας τα χλευαστικά γέλια του κοινού, ο Κασιδιάρης «έδεσε» όμορφα στην εικόνα και το τατουάζ με τη σβάστικα που φέρει περήφανα στο χέρι του, δήλωσε με αρκετή δόση ειρωνείας ότι η λέξη «αγχιβασίην» που έχει γραμμένη στο χέρι του «αφορά μια φιλολογική συζήτηση του Ηράκλειτου που μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε στιγμή στο πολιτικό μου γραφείο, όχι εδώ».

Ο Σωκράτης, ο Παπαδιαμάντης και ο Χίτλερ: ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος ενημερώνεται για τη Χρυσή Αυγή

«Αυθόρμητη πορεία» το πογκρόμ του 2011

Σχολιάζοντας το πογκρόμ του 2011 στο κέντρο της Αθήνας, (λίγες μέρες πριν τη δολοφονία του Αλίμ Αμπντούλ Μάναν), όπου ακροδεξιοί επιτέθηκαν σε μετανάστες ξυλοκοπώντας τους και μαχαιρώνοντας τους, ο Κασιδιάρης δήλωσε πως η «αυθόρμητη» πορεία των «αγανακτισμένων» πολιτών δεν είχε σχέση με οργανωμένη προσπάθεια των χρυσαυγιτών. «Έγινε μια αυθόρμητη και μαζική πορεία στην οποία συμμετείχα και με κάλεσαν οι κάτοικοι να απευθύνω χαιρετισμό επειδή ήμουν μέλος του δημοτικού συμβουλίου Αθηνών. Δεν υπήρχε οργανωμένη παρουσία του κόμματος. Δεν είδα τα επεισόδια γιατί έγιναν μετά την πορεία. Με απόλυτη βεβαιότητα δεν είδα βία από μέλη της Χρυσής Αυγής».

Σε ερώτηση σχετικά με το κομμάτι του σκληρού δίσκου από τον υπολογιστή του Μιχαλολιάκου απ’ όπου προκύπτει ότι ο Κασιδιάρης είχε αρμοδιότητες ιδεολογίας και εκπαίδευσης στελεχών, ο Κασιδιάρης μας «αποκάλυψε» ότι οι χρυσαυγίτες δεν ήταν και τόσο δεινοί ρήτορες και για αυτό τον λόγο αποφασίστηκε να τους παραδώσει μαθήματα. «Μου ανέθεσαν να εκπαιδεύσω κάποια στελέχη για να μπορούν να μιλάνε δημόσια. Ποτέ δεν έκανα στο κόμμα εκπαιδεύσεις όπλων και πολεμικών τεχνών, αν και έχω μεγάλη αγάπη για τα όπλα αλλά αυτό αφορά εμένα ως προσωπικότητα. Η εκπαίδευση αφορούσε τη δυνατότητα μου να έχω καλό δημόσιο λόγο γιατί το κόμμα έπασχε σε αυτό το θέμα».

Οι «σωστές δουλειές» και «τα παιχνίδια στη θάλασσα»

Αναφερόμενος στον ομοιόμορφο τρόπο ένδυσης των χρυσαυγιτών, ο Κασιδιάρης υποστήριξε ότι ο καθένας ήταν ελεύθερος να φοράει ό,τι ήθελε και μάλιστα έφτασε κοντά και στο highlight της συνεδρίασης, ζητώντας να προσκομίσει φωτογραφία του Παναγιώταρου που είχε κατέβει σε συγκέντρωση με μαγιό. «Ο κάθε πολίτης είχε το δικαίωμα να έρχεται όπως θέλει και μάλιστα ο κύριος Παναγιώταρος είχε εμφανιστεί με μαγιό. Δεν υπήρχε εντολή για τίποτα, όχι για να φοράνε παραλλαγή».

Στο μόνο σημείο ίσως που ο Κασιδιάρης δεν κατάφερε να αποφύγει τη γραφικότητα των προηγούμενων χρυσαυγιτών ήταν όταν ρωτήθηκε για τις κατασκηνώσεις που διοργάνωναν για να κάνουν γυμνάσια και προσπάθησε να πείσει πως δεν εκπαιδευόντουσαν με στρατιωτικό τρόπο. «Κάθε χρόνο γινόταν αυτό. Το πρωί κάναμε λίγο τρέξιμο για να κρατιόμαστε σε καλή φυσική κατάσταση και μετά κάναμε παιχνίδια στη θάλασσα…».

Σχετικά με τη φράση που είχε πει παλαιότερα «τις σωστές δουλειές που γίνονται τη νύχτα», ισχυρίστηκε ότι δεν εννοούσε τα πογκρόμ κατά μεταναστών, αλλά στην καταπολέμηση της εμπορίας ναρκωτικών και στη σύλληψη των διακινητών. Ερωτηθείς από την πρόεδρο για το ότι κάποιοι από το κοινό μπορεί να αντιλαμβάνονται διαφορετικά τα όσα λέγονται για τη νύχτα, απάντησε με εριστικό τρόπο λέγοντας πως «για τη νύχτα κάποιος από το κοινό μπορεί να το κρίνει διαφορετικά ανάλογα με τον σεξουαλικό του προσανατολισμό».

Αρνήθηκε πως υπάρχουν τάγματα εφόδου στη ΧΑ, λέγοντας ότι αυτά είναι ανοησίες καθώς ο συγκεκριμένος όρος χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες από την Αριστερά για να κατηγορήσει τους πολιτικούς της αντιπάλους.

Το «βήμα» στον Μελιγαλά

Σχετικά με τη χρυσαυγιτική φιέστα στον Μελιγαλά, και την εικόνα τους που λειτουργούσαν ως άγημα με παραγγέλματα, υποστήριξε πως προσπάθησαν να κάνουν «βήμα» αλλά στη συνέχεια εγκατέλειψαν την προσπάθεια.

Βαδίζοντας προς το μνημείο είδα μια εικόνα των συγκεντρωμένων που δεν μου έκανε καλή εντύπωση. Είναι χώρος μνήμης και δεν μπορούμε να είμαστε σαν να πηγαίνουν σε πικ νικ. Τότε είχα φαεινή ιδέα και το έχω μετανιώσει, να πάμε με βηματισμό και όποιος ήταν εκεί, ακολούθησε. Δεν τα κατάφεραν μετά από λίγα λεπτά να βρουν το βήμα. ‘Όταν είδα αυτή την εικόνα που δεν μπορούσαν, το άφησα. Ο δήμαρχος του Μελιγαλά εξίσωσε τα θύματα με τους θήτες. Εκεί υπήρχε έντονη αντιπαράθεση και εγώ πήρα τον λόγο για να βάλω τα πράγματα στη θέση τους. Ήταν δικαιολογημένη μια πηγαία, λεκτική πάντα, αντίδραση».

«Άγνοια» για την ύπαρξη του Ρουπακιά

Αναφερόμενος στον χρυσαυγίτη Ρουπακιά, δολοφόνο του Παύλου Φύσσα, αρνήθηκε ότι τον γνώριζε και υποστήριξε ότι έμαθε για το περιστατικό από τους δημοσιογράφους. «Τον Ρουπακιά τον είδα πρώτη φορά μετά τη δολοφονία στα κανάλια. Επισήμως δεν υπήρχαν μέλη, όπως προκύπτει από την δικογραφία. Ο Ρουπακιάς ουδεμία σχέση είχε με τη ΧΑ πριν το 2012. Ο Ρουπακιάς ανήκε ως υποστηρικτής στα γραφεία της Νίκαιας, αν και εγώ δεν το γνώριζα, το έμαθα την επόμενη μέρα αλλά αρκετές ώρες μετά. Σε καμία περίπτωση ο Ρουπακιάς δεν ήταν υπεύθυνος κάποιας οργάνωσης. Η Χρυσή Αυγή δεν έχει καμία σχέση με τη δολοφονία. Αυτό το έγκλημα κατέστρεψε το κόμμα και τη ζωή μου. Καταδικάζω αυτό το έγκλημα δύο φορές. Καταδικάζουμε διπλά το έγκλημα, αφού εκτός του ότι χάθηκε ένας συμπολίτης μας και παράλληλα, δόθηκε το έναυσμα για να διωχθεί πολιτικά η ΧΑ. Ο Mιχαλολιάκος είχε πει ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για να μιλήσει για το πολιτικό κόστος. Το ίδιο είχε κάνει και ο Τσίπρας για το Μάτι, συνηθίζονται αυτά.

Όταν ρωτήθηκε για το ότι η αδελφή του Ρουπακιά εξοργίστηκε από την προ ετών τοποθέτηση του Κασιδιάρη που αρνήθηκε ότι ήξερε τον δολοφόνο καθώς «αυτός τους εκπαίδευε και τους μάθαινε πώς να γίνουν δολοφόνοι», απάντησε πως «έχω κάνει μήνυση σχετικά. Τι αθλιότητες είναι αυτές… Έχει παύση η δίωξη μέχρι να ολοκληρωθεί το δικαστήριο. Ο δικηγόρος της έχει πει ότι θα ανακαλέσει. Πιστεύω ότι εκείνη ήταν στέλεχος των ΑΝΕΛ γιατί όλοι οι πολιτικοί αντίπαλοι στη Βουλή αυτή την τακτική χρησιμοποιούσαν».

«Η ΝΔ κίνησε την πολιτική δίωξη»

Ο Κασιδιάρης ισχυρίστηκε ότι η πολιτική δίωξη των χρυσαυγιτών άρχισε από την κυβέρνηση Σαμαρά, καθώς φοβόταν ότι τα ποσοστά της θα ανέβουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό, ενώ επισήμανε ότι ο ισχυρισμός περί κατασκευασμένης κατηγορίας και πολιτικής δίωξης προκύπτει και από τα όσα είχαν πει βουλευτές της.

«Οι διώξεις ασκήθηκαν από την κυβέρνηση Σαμαρά, με σκοπό να μειωθούν τα ποσοστά της ΧΑ. Ο Σαμαράς έλεγε ότι θα τους πάω 2% με αυτή τη διαδικασία. Η πολιτική δίωξη προκύπτει και από τα όσα είχαν δηλώσει και υπουργοί της τότε κυβέρνησης Σαμαρά. Ο Ρουπακιώτης είχε δηλώσει ότι επιχειρήθηκε πολιτική διαχείριση σε δικαστικό επίπεδο. Αμερικανοεβραικές οργανώσεις έρχονταν και πίεζαν για τη χρυσή αυγή, ενώ πίεση υπήρξε και από την Κομισιόν. Όλα αυτά τα είχε παραδεχτεί ο Ρουπακιώτης.

Ο Μιχελάκης είχε πει σε εκπομπή του Χατζηνικολάου στο Σταρ ότι ο Σαμαράς έβαλε τους βουλευτές στη φυλακή. Ο Βαρβιτσιώτης είχε  στον ΣΚΑΙ ότι η ΝΔ έφτιαξε την κατηγορία. Ο Κυρανάκης στο Blue Sky είπε επί λέξει ότι η κυβέρνηση Σαμαρά έβαλε τη ΧΑ στη φυλακή. Ο Σπηλιωτόπουλος είπε στο δημοτικό συμβούλιο Αθήνας ότι πρόκειται για

Σε τηλεφώνημα με τον Αθανασίου, η Τσάμη έλεγε ότι δεν δένει η κατηγορία για να τους φυλακίσουμε. Ο Αθανασίου είπε “κόψτε το λαιμό σας”. Η Τσάμη ρώτησε “αν μας καλύπτεις” και ο Αθανασίου είπε “σας καλύπτω”».

Παρακολουθώντας κανείς προσεκτικά τα όσα δήλωσε ο Κασιδιάρης, αλλά και τη στάση που κράτησε όντας «υπαρχηγός» ενός κόμματος που ελέγχεται για εγκληματική οργάνωση, η αλήθεια είναι πως πέρα από τον κυνισμό και την ψυχραιμία που επέδειξε απέναντι σε επίμονες ερωτήσεις, για τις οποίες φυσικά και ήταν σε μεγάλο βαθμό προετοιμασμένος, ο Κασιδιάρης δείχνει για ποιον λόγο το ναζιστικό μόρφωμα μόνο ακίνδυνο δεν είναι, παρά τα μεγάλα πλήγματα που έχει δεχθεί. Η ικανότητα ορισμένων στελεχών του να πετάνε στα σκουπίδια όσους τους είναι άχρηστοι και να προσπερνάνε με απόλυτα «επαγγελματικό» τρόπο τις κατηγορίες για φόνους και δολοφονικές επιθέσεις, δείχνει ότι μόνο αψήφιστα δεν μπορεί να παίρνει κανείς τις μελλοντικές τους κινήσεις.