«Η Ελλάδα πουλάει ό,τι μπορεί, για να ελαφρύνει το χρέος, εξαιτίας των αναρίθμητων απαιτήσεων των πιστωτών της» αναφέρεται σε άρθρο της Ναταλί Ντιμπουά που φιλοξενεί η γαλλική εφημερίδα Liberation
Προς πώληση λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, λουτρά...
Το ρεπορτάζ με τίτλο «H Ελλάδα πουλάει τα πάντα, οι Έλληνες στον άνεμο» εκτιμά ότι το πρόγραμμα δεν προχωράει προς το παρόν, εξαιτίας καθυστερήσεων ή αποτυχιών, ενώ παράλληλα αυξάνονται οι κοινωνικές αντιδράσεις.
Στο επίκεντρο αυτή την εποχή βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, για την πώληση της εταιρείας ύδρευσης, ΕΥΑΘ, αλλά και του λιμανιού της, για το οποίο ενδιαφέρονται οκτώ ξένοι επενδυτές, Ευρωπαίοι, Ασιάτες και από τα Εμιράτα.
Στο άρθρο γίνεται αναφορά στην απόφαση του ΣτΕ για την ΕΥΔΑΠ και στις επιπτώσεις της απόφασης για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων της ΕΥΑΘ, Γ. Αρχοντόπουλο, να δηλώνει πως «εφόσον βάσει της απόφασης, η πώληση της ΕΥΔΑΠ στην Αθήνα είναι αντίθετη με το Σύνταγμα, δεν μπορεί να ισχύσει κάτι διαφορετικό για τη Θεσσαλονίκη».
Αλλά και ο Κ. Μανιατόπουλος, επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, αναγνωρίζει ότι «είναι δύσκολο να συνεχίσει η διαδικασία για την ΕΥΑΘ χωρίς να ληφθεί υπόψη η απόφαση για την ΕΥΔΑΠ».
Αεροδρόμια, λιμάνια, αυτοκινητόδρομοι…
Η συντάκτης κάνει, επίσης, αναφορά στην «εντυπωσιακή λίστα του ΤΑΙΠΕΔ με τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που είναι προς πώληση: 38 αεροδρόμια, ΔΕΗ, ιαματικά λουτρά, 700 χλμ αυτοκινητοδρόμων, 100 λιμάνια, ξενοδοχεία, ένα κάστρο και 2000 τμ γη στην Κέρκυρα, εκατοντάδες στρέμματα μπροστά στη θάλασσα…».
«Παρόλα αυτά, οι προσφορές δεν έχουν φέρει τις αναμενόμενες εισπράξεις» γράφει η liberation. «Η μη ρεαλιστική προσδοκία των 50 δισ. μειώθηκε κατά το ήμισυ, ενώ η τρόικα ελπίζει σε 22,3 δισ. μέχρι το 2020. Ο στόχος όμως δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί, εφόσον μέχρι τώρα έχουν, μετά βίας, εισπραχθεί 3 δισ.».