Σε εξέλιξη βρίσκεται η τελευταία συνάντηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη, του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ.Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού κ. Γιώργου Μαυραγάνη με τους εκπροσώπους της τρόικας, οι οποίοι και θα αναχωρήσουν την Παρασκευή από την Αθήνα
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα θέματα που αναμένεται να συζητηθούν θα αφορούν στα αποτελέσματα των πρόσφατων επαφών των εκπροσώπων της τρόικας με τις ηγεσίες των υπουργείων.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δύο είναι οι μεγάλες εκκρεμότητες που διαπίστωσε η τρόικα κατά τη διάρκεια των ελέγχων που διενήργησε:
Η πρώτη αφορά τα «κόκκινα» δάνεια για τα οποία δεν έχει ακόμα βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση και η δεύτερη τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.
Και για τα δύο θέματα αυτά η κυβέρνηση καλείται να λάβει αποφάσεις προκειμένου να είναι έτοιμη για τον κρίσιμο έλεγχο που θα γίνει τον Σεπτέμβριο, τον αποκαλούμενο και review, όταν θα επανέλθει η τρόικα στην Αθήνα.
Πιέζει για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και των περιφερειακών αερολιμένων
Στη χθεσινή συνάντησή τους με τον υπουργό Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδη, οι εκπρόσωποι των δανειστών έθεσαν ζήτημα επιτάχυνσης των διαδικασιών σύναψης των διεταιρικών συμβάσεων στον σιδηρόδρομο, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως Rosco.
Ειδικότερα, η ΕΕΣΣΤY θα πωληθεί με «προίκα» τέσσερις συμβάσεις: Για τη συντήρηση των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του Δημοσίου που δεν χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση των υπηρεσιακών τρένων του ΟΣΕ και για τη μίσθωση αμαξοστασίων της ΓΑΙΑΟΣΕ. Υποψήφιοι αγοραστές είναι οι Alstom-Damco, Siemens και RZD-Τέρνα.
Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιείται έχοντας ως «κληρονομιά» πέντε συμβάσεις: Για την πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΣΕ, για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, για τα δρομολόγια της «άγονης γραμμής» με το Δημόσιο ύψους 50 εκατ. ευρώ ετησίως ώς το 2018, για τη μίσθωση τρένων για 5+5 χρόνια από το Δημόσιο και για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού με τη Rosco. Υποψήφιοι είναι οι SNCF, GFR και RZD-Τέρνα.
Στο μεταξύ, εκκρεμεί και η αποτίμηση του τροχαίου υλικού, για την οποία το υπουργείο Υποδομών είχε πρόσφατα προχωρήσει σε διαγωνισμό για την πρόσληψη εκτιμητή, αλλά και το σχήμα που θα αναλάβει τη συντήρηση και φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Και κάπως έτσι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco μεταφέρεται για το φθινόπωρο, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της υπόθεσης.
Παράλληλα, η τρόικα ζήτησε ενημέρωση και για την υπόθεση της παραχώρησης των περιφερειακών αερολιμένων, για την οποία το υπουργείο Υποδομών απάντησε ότι έχει ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, σημειώνοντας ότι το ζήτημα πλέον είναι στα χέρια του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ειδικότερα, προωθείται η καθιέρωση ενός νέου «Σπατόσημου», ύψους 12 ευρώ για όλους τους επιβάτες εντός και εκτός ζώνης Σένγκεν, αλλά και ενός «πλαφόν» χρεώσεων που δεν θα ξεπερνά τα 20 ευρώ ανά ταξιδιώτη συνολικά.
Αυτό θα γίνει από την 1η Νοεμβρίου
2014, όταν και θα εκπνεύσει η 20ετής διάρκεια του «Σπατόσημου», μέσα από τη θέσπιση ενός τέλους, ύψους 12 ευρώ, από το οποίο θα παρακρατείται ποσοστό 8,5% ή αλλιώς 1,02 ευρώ υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Με αυτά τα χρήματα θα χρηματοδοτείται η λειτουργία της ΥΠΑ ως ρυθμιστικής αρχής, η δραστηριότητα των μικρών αεροδρομίων και οι «άγονες γραμμές», που έχουν κόστους 50 εκατ. ευρώ κατ' έτος.
Την 1η Νοεμβρίου του
2024 το νέο «Σπατόσημο» θα μειωθεί σε 3 ευρώ ανά επιβάτη, από τα οποία η ΥΠΑ θα παρακρατεί το 35% ή αλλιώς 1 ευρώ.
Το νέο «Σπατόσημο» θα ενσωματώνεται στις συνολικές χρεώσεις των αεροδρομίων, που δεν θα ξεπερνούν τα 14,5 ευρώ για την πρώτη περίοδο της παραχώρησης και τα 20 ευρώ για την δεύτερη.
Αντιδράσεις και για τα αναλογικά διόδια
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τρόικα εξέφρασε την αντίθεσή της στο μοντέλο των αναλογικών διοδίων που πρόσφατα θέσπισε για την Εγνατία Οδό ο υπουργός Υποδομών.
Πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο ο χρήστης θα καταβάλλει τα διόδια στο τέλος της διαδρομής του, πληρώνοντας ακριβώς για την απόσταση που θα έχει διανύσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, οι εκπρόσωποι των δανειστών τάχθηκαν υπέρ της αντικατάστασης του συγκεκριμένου συστήματος με τα γνωστά
μετωπικά διόδια, τα οποία θεωρούν ως πιο «αξιόπιστα», σύμφωνα με πηγή κοντά στην υπόθεση.
Κατά πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών απάντησε ότι θα μελετηθούν ορισμένες τεχνικές αλλαγές, όμως εξέφρασε την προσήλωσή του στο σύστημα που είχε εισηγηθεί.
(Πηγή: in.gr)