Αναλυτικά, ο Σύνδεσμος προτείνει έξι δέσμες παρεμβάσεων που περιλαμβάνουν:
1. Εφαρμογή των μέτρων του Μνημονίου, περιλαμβανομένων των διαθρωτικών μεταρρυθμίσεων, χωρίς καθυστερήσεις στην επίτευξη των συμφωνηθέντων.
2. Επιτάχυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που έχουν συμφωνηθεί και ενεργοποίηση του προγράμματος αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου μέσω του Επενδυτικού Ταμείου.
3. Αντιμετώπιση του προβλήματος των «κόκκινων δανείων» με επιτάχυνση της εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου και αξιοποίηση των δυνατοτήτων για την πώληση επισφαλών απαιτήσεων και την αναδιάρθρωση υπερχρεωμένων επιχειρήσεων. Η τακτική της αναμονής, ώστε η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας να οδηγήσει σε ανάκαμψη των προβληματικών δανείων, δεν έχει αποδώσει καρπούς μέχρι σήμερα. Η αναδιάρθρωση, λοιπόν, των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων μπορεί να προκαλέσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και να οδηγήσει στη δημιουργία πιο δυναμικών επιχειρήσεων.
4. Μείωση των φορολογικών συντελεστών στη βάση ενός ισοδύναμου προγράμματος καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, και αναγκαστικής μείωσης των λειτουργικών δαπανών του δημοσίου σε περίπτωση υστέρησης στην επίτευξη των στόχων επέκτασης της φορολογικής βάσης.
5. Θέσπιση οριζόντιων φοροαπαλλαγών μέσω υπεραποσβέσεων επενδυτικών δαπανών.
6. Λήψη μέτρων για την ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων και της κατασκευαστικής δραστηριότητας με κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου του ΕΝΦΙΑ, εξορθολογισμό των φορολογικών και μη επιβαρύνσεων στα ακίνητα , φοροαπαλλαγές για αναπλάσεις και προτεραιοποίηση της δεύτερης/εξοχικής κατοικίας και της κατασκευής υποδομών προς εκμετάλλευση των γεωπολιτικών εξελίξεων που έχουν καταστήσει την Ελλάδα χώρα υψηλής προτίμησης επισκεπτών προορισμού και κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου.
«Ρήγμα εμπιστοσύνης»
«Το ερώτημα γιατί δεν έρχονται επενδύσεις, ενώ οι αξίες των ελληνικών assets έχουν υποτιμηθεί τόσο πολύ, δεν έχει ως απάντηση τις θεωρίες συνομωσίας αλλά το βαθύ ρήγμα εμπιστοσύνης που έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια μεταξύ της επενδυτικής κοινότητας και της Ελληνικής οικονομίας», αναφέρει ακόμη ο Σύνδεσμος.
Ενώ η οικονομία έχει εν πολλοίς ισορροπήσει (έχουν εξαλειφθεί οι μακροοικονομικές ανισορροπίες), δεν φαίνεται να έχει αποκατασταθεί η αξιοπιστία της οικονομικής πολιτικής και, ως εκ τούτου, να έχει εμπεδωθεί η εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Διαδοχικές κυβερνήσεις έδωσαν βάρος στην αύξηση των φόρων στην ιδιωτική οικονομία ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος χωρίς να γίνουν οι κατάλληλα στοχευμένες και πλέον οικονομικά αποτελεσματικές περικοπές δημοσίων δαπανών.
Το επίπεδο της φορολογικής επιβάρυνσης, όχι μόνο είναι ήδη αβάσταχτο για τους συνεπείς φορολογουμένους και τις οργανωμένες επιχειρήσεις, αλλά είναι πιθανόν να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον.
Αύξηση της μισθωτής απασχόλησης
Αναφερόμενος εξάλλου στην απασχόληση ο ΣΕΒ αναφέρει ότι τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ καταγράφουν μια συνέχιση της αύξησης της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα με ιδιαίτερα ισχυρούς, όταν συγκρίνονται με τα διαθέσιμα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας, ρυθμούς.
«Οι 19.281 καθαρές νέες θέσεις εργασίας του Ιουλίου 2016 αποτελούν την καλύτερη επίδοση Ιουλίου από το 2001, ξεπερνώντας και την επίδοση του Ιουλίου 2014 όταν η αύξηση προστίμων για αδήλωτη εργασία και η εντατικοποίηση των ελέγχων μαζί με την συγκυρία είχαν οδηγήσει σε ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση της απασχόλησης. Καταγράφεται στην αγορά μια τάση αύξησης των δηλωμένων προσλήψεων σε μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση εργαζομένων που προηγουμένως ήταν αδήλωτοι», τονίζεται.