Το ναυτεργατικό σωματείο καταγγέλλει πως με διαπιστωτική πράξη της υπουργού Εργασίας, Έφης Αχτσιόγλου, με ημερομηνία 2/10/2017, όλη ακίνητη ιδιοκτησία του ΝΑΤ μεταβιβάζεται ως κυριότητα και μεταγράφεται στον ΕΦΚΑ, «με το παραπλανητικό και αναξιόπιστο επιχείρημα ότι το δημόσιο αναλαμβάνει την ευθύνη για τη χορήγηση των συντάξεων» του Ταμείου.
 
Στο στόχαστρο της ΠΕΝΕΝ μπαίνουν τα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κατηγορώντας τα πως με τις ασκούμενες πολιτικές τους οδήγησαν το ΝΑΤ στην κρίση και τη χρεοκοπία, και πως «έρχεται τώρα εν κρυπτώ και παραβύστω με υπουργική απόφαση να αρπάξουν την ακίνητη περιουσία των Ναυτεργατών και να την παραδώσουν βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα».
 
«Αυτή η πολιτική υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου ήταν και είναι η βασική αιτία για την οικονομική δυσπραγία του ΝΑΤ και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων των Ναυτεργατών» αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ.
 
Διαβάστε ολόκληρη την καταγγελία της ΠΕΝΕΝ:
 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όπως είχαμε καταγγείλει πρόσφατα θα επιχειρούσε την αρπαγή της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ναυτεργατών κάνοντας χρήση του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου 4387/2016.
 
Στο πλαίσιο αυτό με διαπιστωτική πράξη της Υπουργού Εργασίας Ευτυχίας Αχτσιόγλου με ημερομηνία 2/10/2017 όλη η ακίνητη ιδιοκτησία του ΝΑΤ μεταβιβάζεται ως κυριότητα και μεταγράφεται στον ΕΦΚΑ!!
 
Πρόκειται για ένα πολιτικό και κοινωνικό ανοσιούργημα το οποίο δεν έχει την παραμικρή κοινωνική νομιμοποίηση και με το οποίο επιχειρείται η ντε φάκτο αρπαγή της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ με το παραπλανητικό και αναξιόπιστο επιχείρημα ότι το δημόσιο αναλαμβάνει την ευθύνη για την χορήγηση των συντάξεων στο ΝΑΤ!!
 
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μαζί με τους προκατόχους Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ με τις ασκούμενες πολιτικές είναι αυτές που οδήγησαν το ΝΑΤ στην κρίση, στην κατάρρευση, στην χρεοκοπία και έρχεται τώρα εν κρυπτώ και παραβύστω με Υπουργική απόφαση να αρπάξουν την ακίνητη περιουσία των Ναυτεργατών και να την παραδώσουν βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα.
 
Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με πλήθος μέτρων και ρυθμίσεων μετά την μεταπολίτευση, είναι υπαίτιοι και υπεύθυνοι για την κατάσταση στο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της χώρας μας, το ΝΑΤ, είναι αυτοί που με την πολιτική τους στήριξαν την ανταγωνιστικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου με τις διαδοχικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων και την επικράτηση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία οδηγώντας στην βίαιη αποβολή δεκάδων χιλιάδων ελλήνων Ναυτεργατών από την Ναυτιλία πράγμα που ανέτρεψε ριζικά την σχέση των εν ενεργεία Ναυτεργατών προς τους συνταξιούχους.
 
Αυτή η πολιτική υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου ήταν και είναι η βασική αιτία για την οικονομική δυσπραγία του ΝΑΤ και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων των Ναυτεργατών.
 
Ουδεμία ευθύνη είχε και έχει ο Ναυτεργατικός κόσμος της χώρας μας για την σημερινή οικονομική κατάσταση του ΝΑΤ.
 
Ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω η κατάσταση με τις συντάξεις του ΝΑΤ πάει από το κακό στο χειρότερο. Ο ΕΦΚΑ επιμένει να βγάζει τις προσωρινές από το δικό του σύστημα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγουν αποφάσεις. Έτσι εκκρεμούν 1300 αιτήσεις από τον Απρίλιο και το μέλλον είναι δυσοίωνο. Τον Σεπτέμβρη δόθηκαν 16 νέες συντάξεις, τον Οκτώβρη δεν θα δοθεί καμία και τον Νοέμβρη επίσης καμία. Και αυτό την ίδια στιγμή που το ΝΑΤ έχει την δυνατότητα να χορηγεί τουλάχιστον 200 συντάξεις κάθε μήνα.
 
Φυσικά για τις οριστικές συντάξεις πριν από τον νόμο 4387/2016 ούτε λόγος, ενώ με τις οριστικές συντάξεις, τις επικουρικές και τις εφάπαξ αποζημιώσεις μετά τον νόμο επικρατεί το απόλυτο αδιέξοδο….
 
Καλούμε τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας τόσο τους εν ενεργεία όσο και τους απόμαχους του κύματος, την ΠΝΟ, τα Ναυτεργατικά Σωματεία να αντιδράσουμε άμεσα, αποφασιστικά και αγωνιστικά με στόχο να αποτρέψουμε την επαίσχυντη αυτή κυβερνητική απόφαση.
 
Είναι αναγκαίο να σχεδιαστούν και να πραγματοποιηθούν αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στην αρπαγή της περιουσίας των Ναυτεργατών, για την περιφρούρηση των εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων, για τις ΣΣΕ και την βελτίωση των εργασιακών σχέσεων στα πλοία.
 
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ