Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την εκπόνηση των έργων για το μετρό Θεσσαλονίκης με επιστολή της, αναφέρει ότι το έργο είναι αδύνατον να παραδοθεί εντός του 2020 όπως ανέφεραν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης τους ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της απελθούσας διοίκησης της Αττικό Μετρό. Μάλιστα στην επιστολή δεν διευκρινίζεται η προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων.
Η επιστολή που έχει ημερομηνία 9 Αυγούστου και δημοσιεύτηκε στο «Έθνος», εξηγεί ότι το χρονοδιάγραμμα του έργου παρουσιάζει προβλήματα εξαιτίας του σταθμού «Βενιζέλος».
Πιο συγκεκριμένα όπως υπογραμμίζεται, η καθυστέρηση στην εξεύρεση τεχνικής λύσης για τον σταθμό αναστέλλει τις εργασίες ολοκλήρωσής του. Μάλιστα όπως αναφέρει η επιστολή «μέχρι σήμερα, δεν έχει ληφθεί από την Αττικό Μετρό ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, παρότι έχουν παρέλθει περίπου 2 έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων».
Η κοινοπραξία ωστόσο εκτός από τον σταθμό «Βενιζέλος αντιμετωπίζει πρόβλημα και σε άλλα δύο σημεία του έργου. Το πρώτο αφορά «επανειλημμένες καθυστερήσεις στον σχολιασμό και έγκριση των μελετών σιδηροδρομικής επιδομής, παροχής ισχύος έλξης, παροχής μέσης τάσης και διανομής χαμηλής τάσης καθώς και τροχαίου υλικού που έχουν οδηγήσει σε αδυναμία ορθής διαχείρισης από μέρους του αναδόχου των σχετικών πόρων του».
Το δεύτερο έχει να κάνει με την καθυστέρηση που προκλήθηκε εξαιτίας του ανασχεδιασμού του σταθμού «Αγία Σοφία. Ο ανασχεδιασμός αποφασίστηκε μετά την εύρεση αρχαιοτήτων στη βόρεια και νότια πρόσβαση του σταθμού και λόγω της διατήρησης μέρους των αρχαιοτήτων στην βόρεια περιοχή. Σύμφωνα με την επιστολή «καθυστέρησε 18 μήνες η κατασκευή της πλάκας μεσοπατώματος λόγω του επανασχεδιασμού (από 1.2.17 κατέστη δυνατό στις 3.7.18)».
Η κοινοπραξία επιρρίπτει το σύνολο των ευθυνών για τα προβλήματα στην απελθούσα διοίκηση της Αττικό Μετρό, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι «θα υπάρξουν επιβαρυντικές επιπτώσεις στις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος καθώς και στη συνολική προθεσμία του έργου».
Ωστόσο όπως αναφέρει το «Έθνος» δεν είναι η πρώτη φορά που η κοινοπραξία αναφέρει καθυστερήσεις στο έργο λόγω προβλημάτων που έχουν προκύψει. Τον Μάιο είχε γίνει γνωστό στην Αττικό Μετρό ότι 302 μελέτες δεν έχουν προχωρήσει με αποτέλεσμα η πορεία του έργου να καθυστερεί.
Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα που αναφέρεται είναι μια μελέτη της οποίας η έγκριση δόθηκε στις 8/5/2019 και αφορούσε τον μετασχηματιστή έλξης και η υποβολή της είχε γίνει το 2016.
Η κοινοπραξία Άκτωρ –Selini-Impregilo-Hitachi σε άλλη επιστολή τον Ιούνιο υπογράμμιζε ότι η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό για την απόκτηση εννέα ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά πράγμα το οποίο είχε επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου και προκαλούσε οικονομική ζημιά.