Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφημερίδας των Συντακτών», η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στη μακρόχρονη ανανέωση της σύμβασης με την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ που καθορίζει την κρατική επιδότηση για τις λεγόμενες άγονες γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου, αν και δεν υπήρξε σχετικός διαγωνισμός για τη σύμβαση.
Η ετήσια αποζημίωση θα φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ και καλύπτει την επόμενη δεκαετία έως το τέλος του 2030, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια. Η εταιρεία, που έχει περιέλθει στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους, θα λάβει 750 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπεται στο μνημόνιο που υπέγραψε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής και, με βάση τις δηλώσεις του, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να κάνει επενδύσεις 2,2-2,5 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Η συμφωνία όπως και αυτές που προηγήθηκαν από το 2011 δεν έχουν δημοσιοποιηθεί και σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες αφορούν ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ενώ εκτιμάται ότι ακόμη και μετά την παράδοση έργων εκσυγχρονισμού, η επιδότηση θα συνεχίσει να καταβάλλεται.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει ιδιωτικοποιηθεί από τα μέσα του 2017, είχε αναλάβει με την ισχύουσα σύμβαση να κάνει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2020 «δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ», ανέφερε στην εφημερίδα υπηρεσιακό στέλεχος του ΟΣΕ και θύμισε τη φιέστα στην περσινή ΔΕΘ, όπου οι Ιταλοί είχαν φέρει βαγόνι από τη γειτονική χώρα, το οποίο δεν μπορούσε να κινηθεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μέχρι τώρα δεν υπάρχει ενημέρωση για τις επενδύσεις των 2,5 δισ. ευρώ που ανακοινώθηκαν από τις δύο πλευρές κατά την υπογραφή της σύμβασης, αλλά πληροφορίες από την πλευρά των Ιταλών αναφέρουν ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου θα παραληφθούν πέντε συρμοί τύπου ETR 470 και έως το 2023 θα ακολουθήσουν νέες παραλαβές, για τις οποίες δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ