Συνεχάρη επίσης την κ. Διαμαντοπούλου για τις αλλαγές στα λύκεια και συγκεκριμένα για την ερευνητική εργασία και τόνισε πως είναι θετικό ότι στο υπουργείο Παιδείας υπάρχουν υπάλληλοι, που δεν είναι απλά διοικητικοί αλλά είναι και εκπαιδευτικοί. Εξέφρασε, παράλληλα, τη βεβαιότητά του ότι η κ. Διαμαντοπούλου θα προσφέρει και στο υπουργείο Ανάπτυξης, έναν χώρο που, όπως είπε, η ίδια γνωρίζει πολύ καλά.
Εξήγησε ακόμη τι σημαίνει η λέξη «υπουργός», δηλαδή, με την αρχαία έννοια, «υπηρέτης του λαού».
Είπε ότι τον ξενίζει η προσφώνηση «υπουργέ» και επανέλαβε ότι δεν έχει πολιτικές βλέψεις. Όπως επισήμανε, ο πρωθυπουργός τον κάλεσε να αναλάβει αυτή την ώρα και να υπηρετήσει ένα βραχύ διάστημα ως τις εκλογές και ο ίδιος θεώρησε καθήκον του να ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτό.
Έκλεισε, τέλος, την ομιλία του με τα λόγια του Αδαμάντιου Κοραή ότι για τη μεταβολή της Ελλάδας, δεν σκέπτεται ούτε σκεπτόταν ποτέ, άλλον τρόπο πλην της Παιδείας.
Απο την πλευρά της η απερχόμενη υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου χαρακτήρισε σημαντική, δύσκολη και συγκρουσιακή τη θητεία της στο υπουργείο. Υπογράμμισε παράλληλα την ανάγκη να συνεχιστεί η συναίνεση, την οποία επιδίωξε στα δυόμισι χρόνια που έμεινε στο υπουργείο Παιδείας.
Παραδίδοντας στον κ. Μπαμπινιώτη αναφέρθηκε αναλυτικά στις νομοθετικές παρεμβάσεις, τις αλλαγές, τα νέα προγράμματα, το νέο λύκειο, τη μεταρρύθμιση στα Πανεπιστήμια, σημειώνοντας ότι αφήνει ένα πολιτικό και κοινωνικό κεκτημένο, με την πρωτοφανή πλειοψηφία που ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος για τα Πανεπιστήμια, δεδομένου ότι το 80% του ελληνικού λαού ήθελε αλλαγές.
Επισήμανε, όμως, ότι όπως και σε όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις, θα χρειαστούν και εδώ αλλαγές και βελτιώσεις. Διευκρίνισε ότι ο νόμος εφαρμόζεται στο σύνολό του, εκτός από τα σημεία που αναφέρονται στη διοίκηση των ιδρυμάτων και τόνισε ότι η μεταρρύθμιση θέλει τον χρόνο της, αλλά και υπομονή για την εφαρμογή της.
Απευθυνόμενη μάλιστα στον κ. Μπαμπινιώτη, σημείωσε ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να εξασφαλίσει τον αναγκαίο σεβασμό, αλλά και τη συνεργασία για την πλήρη εφαρμογή του στα Πανεπιστήμια.
Παραδέχθηκε ακόμη ότι κλείνει ένα κεφάλαιο με πολλά λάθη, τονίζοντας, όμως ότι όποιος δεν δουλεύει είναι αυτός που δεν κάνει λάθη.
Μεταξύ άλλων, η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι η επόμενη περίοδος θα είναι, κατά τα φαινόμενα, σύντομη, ωστόσο, όπως είπε, οι εξελίξεις είναι πολύ πυκνές, όπως και τα γεγονότα. Το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να είναι στην καρδιά των εξελίξεων, αλλά το υπουργείο Παιδείας είναι ό,τι πιο σημαντικό μπορεί να ζήσει ένας πολιτικός στην πορεία του, τόνισε η απερχόμενη υπουργός.