Την συμφωνία του υπουργείου Υποδομών με την Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε πανηγυρικά την Τρίτη ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, στις δυο διαδοχικές συναντήσεις που είχε στο υπουργείο με τους βουλευτές της ΝΔ στην Αχαία και την Ηλεία και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη και την Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου.

Ο υπουργός Καραμανλής ανακοίνωσε πως «αν όλα πάνε καλά», τα εργοτάξια θα εγκατασταθούν μέσα στο 2020 και αν δεν υπάρξουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023.

Ουσιαστικά, κατόπιν μεγάλων καθυστερήσεων, προχωράει στην πλήρη αποδόμηση του σχεδιασμού που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, όταν το έργο είχε «σπάσει» σε οκτώ κομμάτια, για τον καλύτερο έλεγχο και την αποφυγή παθογενειών του παρελθόντος. Πλέον, το έργο γίνεται ξανά «ένα» και το αναλαμβάνει η Ολυμπία Οδός.

«Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις.. Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε πέντε έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός.

Ο υπουργός στη συνέχεια έσπευσε να προκαταβάλλει πως «ακόμα κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!».

Αξίζει να σημειωθεί πως σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο Κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε πως όσα ανακοίνωσε θα πρέπει να κριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπογραμμίζοντας πως εάν δεν εξασφαλιστεί η έγκριση των Ευρωπαίων «θα αναγκαστούμε να πάμε σε νό διαγωνισμό».

Αναφορικά με τον επιπλέον κίνδυνο καθυστερήσεων που αφορά στους εργολάβους που μέχρι σήμερα είχαν αναλάβει το έργο, ο υπουργός σημείωσε πως «Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει».

Πάντως, ο ίδιος αποσαφήνισε πως «εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους».

Υπενθυμίζεται πως πριν από λιγότερο από ένα έτος, η Επιτροπή Ανταγωνισμού υπό την προηγούμενη διοίκηση της Βασιλικής Θάνου, επέβαλε βαριά πρόστιμα σε πλήθος κατασκευαστικών εταιρειών, με το πόρισμά της να είναι κόλαφος για όλον τον κατασκευαστικό κλάδο των προηγούμενων (τουλάχιστον) τριών δεκαετιών, καθώς διαπίστωσε ένα τεράστιο και οριζόντιο καρτέλ, με τη συμμετοχή και αρκετών ξένων κατασκευαστικών.

Διαβάστε περισσότερα:

Η απλή μέθοδος των τριών (και κάτι) εργολάβων