Τα προβλήματα υπάρχουν σε όλη την Ιταλία, αλλά οι περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο είναι στον νότο, με το 20% των φτωχών να βρίσκονται στην Καμπανία, το 14% στην Καλαβρία και το 11% στη Σικελία. Τα προβλήματα υπάρχουν σε όλη την Ιταλία, αλλά οι περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο είναι στον νότο, με το 20% των φτωχών να βρίσκονται στην Καμπανία, το 14% στην Καλαβρία και το 11% στη Σικελία.

Mάλιστα, σε τέτοιες στιγμές αναβίωσε και μια παλιά παράδοση. Στη Νάπολι εμφανίστηκαν από τις αρχές Απριλίου καλάθια, κρεμασμένα τα μπαλκόνια, τα οποία έγραφαν «Αν μπορείτε αφήστε κάτι μέσα. Αν δεν μπορείτε, πάρτε κάτι». Τα καλάθια φαίνεται να αποτελούν μια παλιά πρακτική, η οποία πιθανώς να αναδείχθηκε στη Νότια Ιταλία, κατά τη διάρκεια της επιδημίας της Πανούκλας. Οι άνθρωποι για να αποφύγουν τις επαφές, έβαζαν πράγματα που ήθελαν να δώσουν στα καλάθια και τα κατέβαζαν από τα μπαλκόνια τους, ενώ το ανάποδο συνέβαινε για ο,τι ήθελαν να πάρουν.

Τα καλάθια της αλληλεγγύης στη Νότια Ιταλία

«Ο αριθμός των παιδιών κάτω των 15 ετών που χρειάζονται βοήθεια για να έχουν γάλα ή κάτι να φάνε έφθασε τις 700.000», ανέφερε η Coldiretti, σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας της Μητέρας στην Ιταλία, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

«Η κρίσιμη κατάσταση που συνδέεται με την πανδημία επιδεινώθηκε για πολλές οικογένειες λόγω του κλεισίματος των σχολείων όπου τα κυλικεία ήταν μια ευκαιρία για πολλούς γονείς να διασφαλίσουν στα παιδιά τους ένα ζεστό γεύμα», προσθέτει το αγροτικό συνδικάτο.

Μεταξύ των πληγέντων είναι «οικογένειες εργαζομένων που έχουν χάσει την εποχική εργασία τους, οι ιδιοκτήτες μικρών καταστημάτων ή τεχνίτες που αναγκάστηκαν να κλείσουν, εργαζόμενοι στη ‘μαύρη οικονομία’ που δεν δικαιούνται ειδικά επιδόματα ή βοήθεια από το κράτος και δεν έχουν χρήματα στην άκρη, καθώς και πολλοί προσωρινά ή περιστασιακά εργαζόμενοι», διευκρινίζει.

Η Coldiretti ανέφερε επίσης πως τον Απρίλιο σημειώθηκε αύξηση των τιμών καταναλωτή στα φρούτα (+8,4%), τα λαχανικά (+5%), στο γάλα (+4,1%) ή ακόμη στα αλλαντικά (+3,4%).

Τέλος, στα θετικά και αισιόδοξα στοιχεία είναι ότι τέσσερις Ιταλοί στους δέκα (39%) δήλωσαν ότι συμμετέχουν σε δράσεις αλληλεγγύης, με δωρεές χρημάτων ή πακέτα τροφίμων, σύμφωνα με έρευνα του αγροτικού συνδικάτου.

Η Μαφία εκμεταλλεύεται επικοινωνιακά την ανέχεια

Παράλληλα, ‘οπως σημειώνει σε άρθρο του toperiodiko.gr,  ήδη από την αρχή του lockdown και τις πρώτες, διαφαινόμενες συνέπειές του στην πλειοψηφία του κόσμου, η Μαφία εγκαινίασε μία ευρείας κλίμακας επικοινωνιακή καμπάνια, αναρτώντας στο διαδίκτυο βίντεο γνωστών συμμοριών της, που δείχνουν μέλη τους να διανέμουν είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα σε οικογένειες που βρέθηκαν στο φάσμα της εξαθλίωσης.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του Guardian, η παραπάνω «εκστρατεία» «τρέχει» κυρίως στις φτωχότερες νότιες περιοχές της Καμπανίας, της Καλαβρίας, της Σικελίας και της Απουλίας.

«Για πάνω από ένα μήνα, τα καταστήματα, οι καφετέριες, τα εστιατόρια και οι παμπ έκλεισαν», λέει στην εφημερίδα ο Νικόλα Γκρατέρι, επικεφαλής της εισαγγελίας του Καταντζάρο και ειδικευμένο ανακριτής στον πόλεμο κατά του οργανωμένου εγκλήματος. «Εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται στην γκρίζα οικονομία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν κανένα εισόδημα για περισσότερο από ένα μήνα και δεν έχουν ιδέα πότε θα μπορούσαν να επιστρέψουν στη δουλειά. Η κυβέρνηση εκδίδει τα λεγόμενα κουπόνια αγορών για την υποστήριξη των ανθρώπων. Εάν το κράτος δεν παρέμβει σύντομα για να βοηθήσει αυτές τις οικογένειες, η Μαφία θα τους παρέχει τις υπηρεσίες της, επιβάλλοντας τον έλεγχό της στη ζωή τους».