Ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του επί του νομοσχεδίου για την Παιδεία έκανε αρχικά αναφορά στην υπογραφή της συμφωνίας με την Ιταλία. «Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή» επισήμανε ο Κ. Μητσοτάκης

Έπειτα, ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που «κράτησαν ζωντανή» τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε, ενώ αναφέρθηκε σε «κέρδη» απ’ την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια του lockdown. «Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε.

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης»

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κορονοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά υποστήριξε ότι δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

«Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά τα οποία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και κατοχή της γνώσης αλλά  και να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους που αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς» είπε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας ότι «βασικό στην πρόοδο είναι και η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία».

«Η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε παιδική ηλικία έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης διαφορετικών γλωσσών από ό,τι τα παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία. Δεν αμφισβητείται αυτό, οι απόψεις που ισχυρίζονται το αντίθετο είναι μειοψηφικές» είπε.

Υπενθυμίζεται πως κατά του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 και αναμένεται να καταψηφίσουν στο σύνολό του το νομοσχέδιο.

Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου προβλέπεται η επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, η εφαρμογή Τράπεζας Θεμάτων, η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από το μάθημα των Λατινικών και αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου.

Στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξετάζομενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.

Παράλληλα, προβλέπεται η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα των δημοτικών στα 25 (όπως και στα νηπιαγωγεία), από 22.

Κορυφώνεται η «μάχη» εντός κι εκτός Βουλής για το πολυνομοσχέδιο – εκσκαφέα της Παιδείας