Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το INE-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ, διαπιστώνεται πως το 79,16% του συνόλου των σχολίων είναι αρνητικά για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που προωθεί τη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, το 88% τάσσεται κατά της μετατροπής του ιδιωτικού σχολείου σε «αγορά» με μαύρη εργασία, 86% τάσσεται εναντίον της εξαναγκασμένης παραίτησης και το 82% τάσσεται εναντίον των ελεύθερων απολύσεων.

Στο άρθρο 9, που προβλέπει την ρύθμιση της βλαπτικής μεταβολής ωραρίου μέσω δήθεν οικειοθελούς παραίτησης εκπαιδευτικού από τμήμα των εβδομαδιαίων ωρών του, (που πρόκειται ουσιαστικά για εξαναγκασμένη παραίτηση με την απειλή της ελεύθερης απόλυση είτε για την πρόσληψη «φθηνότερου» προσωπικού είτε για τη δυνατότητα απόλυσης με μικρότερη αποζημίωση), το ποσοστό των αρνητικών κρίσεων έφθασε το 85,71%.

Παρέμβαση στην ΕΕ κατά του ν/σ για τα ιδιωτικά σχολεία εξετάζει η ΟΙΕΛΕ

Στο άρθρο 10 που προβλέπει την πλήρη απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, που συνεπάγεται την υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας και την αναιτιολόγητη, ελεύθερη απόλυση σε οποιοδήποτε σημείο του σχολικού έτους (ακόμη και την ημέρα της βαθμολόγησης μαθητών ή της διενέργειας ενδοσχολικών εξετάσεων) με σαφή τον κίνδυνο της μη προσμέτρησης της προϋπηρεσίας, οι αρνητικές απόψεις έφθασαν το 81,85%.

Σχετικά με τη ρύθμιση του άρθρου 3 που αφαιρεί την εποπτεία του Υπουργείου από τις απογευματινές δράσεις, ώστε να αφεθεί ελεύθερη η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή, αφετέρου επιτρέπει τη μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε ένα all inclusive εκπαιδευτικό supermarket» με τη δυνατότητα ίδρυσης φροντιστηρίων, Κέντρων Ξένων Γλωσσών, το ποσοστό των αρνητικών απόψεων φτάνει το 87,55%.

Σημειώνεται ότι η ομοσπονδία των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης θεωρεί το νομοθέτημα (που απελευθερώνει εντελώς τις σχέσεις εργασίας οι οποίες πλέον θα υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας και όχι Παιδείας) casus beli και θα αντιδράσει μ’ όλα τα μέσα, μεταξύ των οποίων είναι και η προσβολή του νόμου στα ευρωπαϊκά όργανα «αφού γεννάται πλέον ζήτημα για το εάν θα πρέπει τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια να εκδίδουν ισότιμους με τα δημόσια σχολεία τίτλους σπουδών».