«Θα ήθελα να ανοίξουν τα σχολεία το συντομότερο, αλλά με περισσότερη ασφάλεια από αυτή που έχει προγραμματιστεί. Ακόμα δεν έχω ακούσει τίποτα για τη δυνατότητα να υπάρξουν μεγαλύτερες αίθουσες ή να σπάσουν τα τμήματα, ώστε τα παιδιά να βρίσκονται σε απόσταση και αυτό που λέμε η “φούσκα”, η “κάψουλα” κάθε τάξης να περιλαμβάνει τα 50-60 άτομα, που είναι οι μαθητές του τμήματος και η οικογένειά τους μαζί με 1 ή 2 εκπαιδευτικούς, διαφορετικά θα είναι πολύ ευκολότερη η διασπορά”, ανέφερε η κ.Λινού, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Στη συνέχεια, απαντώντας στο σχόλιο της δημοσιογράφου για συναδέρφους της που λένε ότι αρκεί η μάσκα, η καθηγήτρια επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ απάντησε λέγοντας:

«Αυτό δεν είναι αλήθεια, σε όλες τις χώρες οι οδηγίες είναι πρώτα η απόσταση και μετά η μάσκα. Δηλαδή χρειάζεται η μάσκα αλλά υπό τον όρο ότι υπάρχει και η απόσταση  για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος, ποτέ δεν μηδενίζεται. Ο κίνδυνος μηδενίζεται μόνο αν δεν βλέπεις ποτέ κανέναν άνθρωπο και αυτό δεν είναι εφικτό και δεν είναι και δόκιμο να συνεχίσουν να κλείνουν τα σχολεία»

Σε συνέντευξή της στο «Κόκκινο», η κ.Λίνου για το ίδιο θέμα ανέφερε ότι μόνη της, η χρήση μάσκας στα σχολεία θα βοηθήσει -αλλά ελάχιστα. Για να πετύχουμε πραγματικό έλεγχο διασποράς του κορωνοϊού πρέπει να συνδυαστεί με άλλα στοιχεία:

– καλύτερη αξιοποίηση του υπαίθριου χώρου

– τήρηση αποστάσεων με μείωση του αριθμού των παιδιών

– σύσταση στους γονείς οι παρέες εκτός σχολείου να γίνονται με παιδιά από το ίδιο τμήμα

Όσον αφορά την αναλογία μαθητών ανά χώρο αίθουσας, η κα Λινού είπε ότι το 1,5 τ.μ. ανά μαθητή είναι λίγο. Όλοι όσοι αναφέρονται στις αποστάσεις κάνουν λόγο για 2 μέτρα προς όλες τις κατευθύνσεις (σ.σ. δηλαδή περίπου 3 τ.μ. ανά άτομο). Γι` αυτό, παντού οι προτάσεις αφορούν μεγάλη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και παράλληλα μείωση του αριθμού εκπαιδευτικών που έρχονται σε επαφή με κάθε τμήμα, τόνισε η κα Λινού, να μην κυκλοφορούν εκπαιδευτικοί από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο. Και ταυτόχρονα πρέπει να αξιοποιηθούν όλοι οι διαθέσιμοι χώροι.