Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας κλήθηκε στη Βουλή να απαντήσει σε ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου σχετικά με τις ελλείψεις σε τεχνικό εξοπλισμό στα σχολεία της χώρας, που φαίνεται ότι επηρεάζουν χιλιάδες μαθητές, αλλά και τη δημοσιοποίηση της σύμβασης με τη Cisco για την τηλεκπαίδευση.
Στο πρώτο βασικό ερώτημα, η Υπουργός προτίμησε να ζητήσει στοιχεία από την αντιπολίτευση, αντί να εκθέσει τα στοιχεία του Υπουργείου. «”Πόσοι είναι οι χιλιάδες μαθητές που λέτε ότι δεν έχουν τάμπλετ; Χίλιοι; Είκοσι χιλιάδες; Πεντακόσιες; Πόσοι ακριβώς; Γιατί δε μας δίνετε στοιχεία; Δε βλέπω πουθενά στοιχεία. Στη Βουλή χρειάζονται στοιχεία με τεκμηρίωση κι όχι ερωτήσεις για δημιουργία εντυπώσεων. Λέτε ότι η τηλεκπαίδευση κατέρρευσε, ενώ είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που κάνουμε τόσο εκτεταμένη τηλεκπαίδευση. Το εγχείρημα είναι τεράστιο, άλλες χώρες δεν το έχουν καταφέρει», ανέφερε συγκεκριμένα η Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με το alfavita.gr.
Υποστήριξε επίσης ότι υπάρχουν 93.000 τάμπλετ στα σχολεία και θά ρθουν κι άλλα που θα διατεθούν (δανειστούν) στους μαθητές που τα χρειάζονται με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, ενώ έκανε λόγο απλά για «κάποια τχνικά προβλήματα που τα ξεπερνάμε».
Όπως τονίζει η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ:
Η κα Κεραμέως είχε σήμερα να απαντήσει σε τέσσερα απλά ερωτήματα:
- Πόσα tablets και πότε έχουν φτάσει σε κάθε σχολείο της χώρας;
- Πόσες είναι οι αιτήσεις των σχολείων/ μαθητών για τη χορήγηση εξοπλισμού και πόσες οι ελλείψεις;
- Γιατί δεν δημοσιοποιείται η σύμβαση με τη Cisco;
- Γιατί ενώ δήλωνε πλήρη ετοιμότητα το Υπουργείου τον περασμένο Σεπτέμβριο έχουμε φτάσει 27 Νοεμβρίου και δρομολογούνται οι διαδικασίες για κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία
Η σχετική συζήτηση θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί σε 5’ λεπτά. Αν υπήρχαν απαντήσεις.
Αντί απαντήσεων η αρμόδια Υπουργός περιορίστηκε να αναρωτιέται με στόμφο και αίσθημα κατατρόπωσης της αντιπάλου με ποια στοιχεία τολμάμε να ισχυριζόμαστε ότι υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις ηλεκτρονικού εξοπλισμού στους μαθητές!!!
Μα με τα δικά της στοιχεία είναι η απάντηση! Πέρα από τα δεκάδες ρεπορτάζ από ολόκληρη τη χώρα στα ΜΜΕ, αν δεν υπήρχαν χιλιάδες ελλείψεις στις 27 Νοεμβρίου γιατί το Υπουργείο Παιδείας τρέχει και δεν φτάνει να μοιράσει 90.000 tablets; Για να έχει απόθεμα το Υπουργείο;
Καλές οι ωραιοποιήσεις, καλές οι καθυστερημένες προσπάθειες του Υπουργείου αλλά δεν αρκούν και δεν πείθουν. Η ελληνική οικογένεια ζει κάθε μέρα, μέσα στο ίδιο της το σπίτι, τις σημαντικές ελλείψεις και τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα από τον Μάρτιο, κατά το 1ο κύμα της πανδημίας, με ευθύνη του Υπουργείου που σπατάλησε εννέα μήνες τους οποίους είχε στη διάθεσή του να προετοιμαστεί για μια σχολική χρονιά δύσκολη με βέβαιη την ανάγκη αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση.
«Ελάτε στο γραφείο μου να δείτε τη σύμβαση με τη Cisco»
Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας συνεχίζει να απαντάει στα συνεχή ερωτήματα της αντιπολίτευσης σχετικά με τη σύμβαση με την εταιρεία Cisco για την τηλεκπαίδευση, με το επιχείρημα ότι «είναι στη διάθεση των εκπροσώπων των κομμάτων», αλλά αρνούμενη να την καταθέσει στη Βουλή.
«Εδώ και δύο εβδομάδες έχω πει ότι η σύμβαση είναι στη διάθεση των εκπροσώπων των κομμάτων. Τόσος ντόρος για τη σύμβαση, ξέρετε πόσοι εκπρόσωποι κόμματος ήρθαν να δουν τη σύμβαση; Ουδείς. Κανένας, δεν ήρθε, ούτε ένας. […] Αν είναι να κάνετε μόνο φασαρία στα κανάλια για το θεαθήναι, ελάτε λοιπόν να δείτε τη σύμβαση» ανέφερε σχετικά την Παρασκευή.
«Να σοβαρευτούμε. Δεν υπάρχει τίποτα να… πεταχτούμε, να του ρίξουμε μια ματιά. Υπάρχει μια σύμβαση που πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή ώστε να λάβουν γνώση κόμματα, φορείς των εκπαιδευτικών και των γονέων, και φυσικά ο Τύπος. Αφήνω κατά μέρος την ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που τη ζητά ανάλογο χρονικό διάστημα» σχολιάζει σχετικά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, προσθέτοντας ότι «είναι λυπηρό πόσο χαμηλά μπορεί να κατεβάσει τον κοινοβουλευτικό πήχη η υπουργός Παιδείας. Η απάντηση είναι μία: να αφήσει τα παιχνίδια και να καταθέσει τη σύμβαση στη Βουλή, όπως θεσμικά υποχρεούται, αφού της έχει ζητηθεί και σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις. Ώστε να διαπιστώσουμε και τι κρύβει τόσους μήνες, που την ”έψηνε”».