Το προεκλογικό παιχνίδι με την TV

Με περιορισμούς , αλλά και δώρα προς τα μεγάλα κόμματα ξεκινάει η προεκλογική περίοδος. Ο μέγιστος αριθμός παρουσίας των υποψηφίων είναι έως και δύο φορές για τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς περιφερειακής και τηλεοπτικής εμβέλειας και μία και μόνη φορά στα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα που εκπέμπουν σε όλη τη χώρα. Το τελευταίο δεκαπενθήμερο θα υπάρξει πληθώρα εμφανίσεων των υποψηφίων στα κανάλια.  

Σημείο κλειδί είναι ο δωρεάν διαφημιστικός χρόνος που θα δοθεί στα κόμματα με βάση τα εκλογικά αποτελέσματα του 2009, αν δεν υπάρξει άλλη απόφαση από τη διακομματική επιτροπή. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ θα έχουν τη μερίδα του λέοντος σε σποτ που θα μεταδίδονται δωρεάν από τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς με αντάλλαγμα τη μείωση του «ενοικίου»συχνοτήτων κατά 50%. Δηλαδή αν υπάρξει μόνο μία εκλογική αναμέτρηση, οι ιδιωτικοί σταθμοί θα κληθούν να καταβάλουν το 1% του κύκλου εργασιών τους, κι αν υπάρξει και δεύτερη θα περιοριστεί στο 0,1%  του τζίρου. Οι απώλειες είναι σημαντικές για το δημόσιο που χάνει λεφτά από τις συχνότητες , για τους τηλεοπτικούς σταθμούς που χάνουν χρήματα από τη μείωση της κανονικής διαφήμισης και για τα ταμεία, αφού στα κομματικά σποτ δεν υπάρχει καμία κράτηση (πχ αγγελιόσημο).

Σημείο τριβής πάντως θα είναι αν δικαιούνται των ευεργετικών αυτών διατάξεων, τα κόμματα που συγκροτήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της προηγούμενης βουλής συγκροτώντας  κοινοβουλευτικές ομάδες. Επίσης με ενδιαφέρον αναμένεται και η κατανομή, από τη διακομματική επιτροπή,  του χρόνου για την προβολή των θέσεων των κομμάτων. 

B.K.