Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ετήσιες πωλήσεις αυξήθηκανσε ποσοστό 10,3%, με την τελευταία εξεταζόμενη εβδομάδα, την περίοδο των εορτών, να εμφανίζει άνοδο τζίρου της τάξης του 17,8% με τις δαπάνες να είναι αυξημένες κατά 24 εκατ. Ευρώ περίπου.

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση των πωλήσεων της περιόδους του lockdown και μείωση μετά την άρση του πρώτου lockdown την άνοιξη, μέχρι και το ξεκίνημα του Νοεμβρίου.

Σχετικά με τα στοιχεία Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου οι πωλήσεις έφτασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ. Πέρυσι το ίδιο διάστημα με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, οι πωλήσεις των Σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ.

Από γεωγραφικής πλευράς, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατέγραψε η Κρήτη, η οποία ήταν ο αρνητικός πρωταγωνιστής του καλοκαιριού λόγω της πτώσης του τουρισμού, ενώ σχεδόν ομοιόμορφη αύξηση τζίρου καταγράφηκε στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας (16%-20%).

Συνολικά, όμως, για τη χρονιά, τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν ότι, ο νομός Θεσσαλονίκης κατέγραψε την υψηλότερη άνοδο σε τζίρο (+11,8%) και η Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%).

Την ίδια στιγμή ωστόσο, οι επιπτώσεις της πανδημίας στον ιδιωτικό τομέα αναδεικνύονται τεράστιες σε άλλους κλάδους, σύμφωνα με έρευνα της κοινής γνώμης της εταιρείας ALCO που έγινε για λογαριασμό της ΓΣΕΕ και του Ινστιτούτου Εργασίας στο πλαίσιο της αποτίμησης δεικτών κλίματος αναφορικά με την εξέλιξη των αμοιβών, την ασφάλεια της θέσης εργασίας τους, την τηλεργασία.

Μείωση εισοδημάτων για έξι στους 10 εργαζόμενους, που ξεπερνά το 30% σε πολλές περιπτώσεις. Τηλεργασία για τέσσερις στους 10 εργαζόμενους με αρνητική αξιολόγηση για το νέο αυτό είδος απασχόλησης. Και έντονη απαισιοδοξία για τις μελλοντικές εξελίξεις στην εργασία τις αμοιβές και τη διατήρηση της απασχόλησης, αλλά και  την οικονομία εν γένει.

Έρευνα ΓΣΕΕ: Μείωση εισοδήματος για έξι στους 10 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα