«Ανταλλάξαμε απόψεις, ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς να μας φέρουν τις προτάσεις τους και στη συζήτηση φάνηκαν και προβλήματα τα οποία ανακύπτουν», είπε από την πλευρά του μετά το πέρας των συναντήσεων ο υπουργός.
 
«Όλα αυτά», πρόσθεσε, «θα τα συζητήσουμε, θα τα λάβουμε υπόψη και θα κάνουμε το καλύτερο, ώστε εγκαίρως να ανταποκριθούμε στις επιταγές αυτού του νόμου, αλλά και της γενικότερης απαίτησης της ελληνικής κοινωνίας να υπάρχει αξιολόγηση στην εκπαίδευση».
 
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος δήλωσε πως είναι δεδομένο το αίτημα αποσύνδεσης της αξιολόγησης από το μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη.
 
Ανέφερε ακόμη ότι η ΟΛΜΕ πιστεύει ότι η όποια αξιολόγηση πρέπει να έχει καθαρά εκπαιδευτικό προσανατολισμό και να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
 
«Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνδεθεί με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού η οποιαδήποτε αξιολόγηση, η οποία φαίνεται ότι θα είναι θολή και απροσδιόριστη», σημείωσε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος ΔΟΕ Κ. Μαντάς.
 
Όπως είπε, «ακούστηκαν διάφορα σενάρια σχετικά με την επίδοση των μαθητών». Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «είναι κάτι το οποίο είναι πραγματικά εξωπραγματικό γιατί είναι διαφορετικοί οι στόχοι σε κάθε περιοχή».
 
«Για παράδειγμα, εγώ θα πω ότι σε ένα σχολείο με τσιγγανόπαιδες ο στόχος είναι να έρθουν τα παιδιά στο σχολείο, σε ένα σχολείο μιας περιοχής όπως το Κολωνάκι ή όπως η Κηφισιά, είναι να μάθουν τα παιδιά περισσότερα πράγματα», εξήγησε ο κ. Μαντάς και συνέχισε: «Με βάση λοιπόν όλη αυτή τη λογική, είμαστε κάθετα αντίθετοι –και αυτό θα το υπερασπίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις– και στο κομμάτι αυτό της σύνδεσης της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, που επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση, με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού ή με τις ποσοστώσεις σχετικά με την εξέλιξη».
 
Τέλος, προειδοποίησε ότι «το επόμενο διάστημα, εάν και εφόσον δούμε τις προθέσεις του υπουργείου να υλοποιούνται, θα είμαστε δυναμικά αντίθετοι σε μία τέτοια εξέλιξη».
 
Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μιχάλης Κουρουτός τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης, αν αυτήν «δεν συνδέεται αρνητικά με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, αν δεν έχει στόχο την τιμωρία αλλά την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου».
 
Παράλληλα υποστήριξε και αυτός ότι είναι «αδιανόητο να συνδέεται με την επίδοση των μαθητών», συμπληρώνοντας πως «σε όλη την Ευρώπη οι έρευνες έχουν δείξει ότι όπου αποπειράθηκε να γίνει σύνδεση της απόδοσης του μαθητή με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αυτό οδήγησε σε δυσμενέστερα αποτελέσματα για όλα τα σχολεία».