«Μισθοί επιπέδου Αρείου Πάγου για τα μεγαλοστελέχη της ΕΡΤ και του Αθηναϊκού Πρακτορείου, ξήλωμα του ορίου των 400 εργαζομένων για τα κανάλια και ευεργετικές διατάξεις για εκπτώσεις των δόσεων για τις τηλεοπτικές άδειες σε κραυγαλέα ποσοστά, διεύρυνση κενή περιεχομένου για τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ, βόμβα στα θεμέλια του επαρχιακού Τύπου, δώρα και στην Digea» ήταν μερικά από τα κύρια σημεία του νομοσχεδίου για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που θέσει σε διαβούλευση στις αρχές Δεκεμβρίου ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος και νυν υφυπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, με τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων στα ΜΜΕ και της ΕΣΗΕΑ να τον αναγκάζουν σε άτακτη υποχώρηση.

Τελικά, ο Στ. Πέτσας μετακινήθηκε σε άλλο υπουργείο και δεν πρόλαβε να το ξαναθέσει σε διαβούλευση, όμως ο άνθρωπος που μετά την αποχώρησή του από τη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου ανέλαβε την ατζέντα που αφορά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, φέρνει δύο μήνες αργότερα το ίδιο νομοθέτημα, το οποίο παρά τις όποιες βελτιώσεις, κρατά τον φιλικό χαρακτήρα προς τους καναλάρχες και τους λοιπούς «μεγάλους» των μήντια.

Το απόγευμα της Τετάρτης, κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ στον υπουργό Επικρατείας Θ. Λιβάνιου για τα ΜΜΕ, με τίτλο «Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τον συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων, όπως έχει τροποποιηθεί με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018 και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης».

Αρχικά, η αιτία της οπισθοχώρησης Πέτσα «βελτιώθηκε», με τη διάταξη που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο να μην προβλέπει την κατάργηση της υποχρέωσης για απασχόληση 400 εργαζομένων σε κάθε τηλεοπτικό κανάλι. Αντί αυτής της ρύθμισης, το νομοσχέδιο προβλέπει μεν 400 εργαζόμενους, περιλαμβάνοντας ωστόσο στο σύνολο αυτό εργαζόμενους «συνδεδεμένων επιχειρήσεων», όπως εταιρείες παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών προς τα κανάλια, σε ποσοστό που δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 15% του συνόλου του προσωπικού. Αυτό σημαίνει πως η υποχρέωση αφορά τελικά την διατήρηση 340 εργαζόμενων.

Στο άλλο πεδίο που καίει τους καναλάρχες, αυτό των δόσεων των 3,5 εκατ. ευρώ των τηλεοπτικών αδειών, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό, Θ. Λιβάνιος, ακολουθεί την πεπατημένη του προκατόχου του, προβλέποντας την «έκπτωση» του ποσού έως και κατά 98%. Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως «προκειμένου να δοθούν επενδυτικά κίνητρα στον οικείο κλάδο, η οφειλόμενη δόση ποσού τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (3.500.000) ευρώ για το έτος 2020 απομειώνεται κατά το ύψος των επενδύσεων σε πρόγραμμα, τεχνολογικό εξοπλισμό και υποδομές που διενεργεί ο υπερθεματιστής εντός του ημερολογιακού έτους 2020».

Το παραπάνω σημαίνει πως τα κανάλια θα υποχρεούνται να καταβάλλουν ως δόση του 2020 για την τηλεοπτική άδεια που κατέχουν ποσό αντίστοιχο με τις δαπάνες που θα διαθέσουν για «επενδύσεις» στο κανάλι. Παράλληλα, για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς δίνεται το ελεύθερο να μετατραπεί ένας σταθμός από ειδησιογραφικός σε μουσικός ή ειδησιογραφικός, αφού «επιτρέπεται στους εποπτευόμενους από το Ε.Σ.Ρ. λειτουργούντες ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς να αλλάξουν, για μία μόνο φορά, τη φυσιογνωμία του προγράμματός τους, μέχρι την έκδοση της σχετικής προκήρυξης για χορήγηση των αδειών λειτουργίας».

Το ψηφιακό λιβανιστήρι του Μητσοτάκη

Μία ακόμα προκλητική διάταξη του νομοσχεδίου Πέτσα που είναι παρούσα και σε αυτό του Θ. Λιβάνιου, αφορά την άρση του πλαφόν για την μισθοδοσία των διευθυντικών στελεχών των κρατικών μέσων ενημέρωσης, αφού και πάλι, οι αποδοχές του προέδρου και του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΤ και του επικεφαλής του Αθηναϊκού Πρακτορείου απελευθερώνονται. Υπενθυμίζεται πως αντίστοιχα, το νομοσχέδιο Πέτσα ρύθμιζε «μισθολογικά θέματα για τον διευθύνοντα σύμβουλο, διευθυντικά και ειδικά στελέχη της ΕΡΤ, καθώς και τον πρόεδρο και γενικό διευθυντή του ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσαρμόζοντάς τα στις συνθήκες της σύγχρονης αγοράς», εξαιρώντας τους από το ενιαίο μισθολόγιο, και θέτοντας ως ανώτατο όριο αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών ή απολαβών αυτές του προέδρου του Αρείου Πάγου!

«Με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών, θα καθορίζονται οι αποδοχές ειδικών κατηγοριών εργαζομένων της Ε.Ρ.Τ» προβλέπει το νέο νομοσχέδιο, ενώ υπογραμμίζεται πως «Εξαιρείται ο Διευθύνων Σύμβουλος και o Πρόεδρος της Ε.Ρ.Τ. καθώς και ο Πρόεδρος του Δ.Σ του Α.Π.Ε. – Μ.Π.Ε. Α.Ε (ΑΘΗΝΑΊΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΙΔΗΣΕΩΝ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΙΔΗΣΕΩΝ), από το ισχύον ανώτατο όριο αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών, απολαβών ή σύνταξης, ήτοι τις εκάστοτε αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου».

Στην ίδια λογική, και οι προβλέψεις για τις αποδοχές των μελών του ΕΣΡ, αφού προβλέπεται πως «το ΕΣΡ με απόφαση του, ορίζει το ύψος των πρόσθετων αμοιβών των πάσης φύσεως επιτροπών και ομάδων εργασίας που συγκροτεί».

Ωστόσο, οι εξυπηρετήσεις του Θ. Λιβάνιου σε εκδοτικά συμφέροντα δεν σταματούν εκεί, αφού το νομοσχέδιο απαντά και σε ένα ακόμα ημιτελές έργο που άφησε πίσω του ο Στ. Πέτσας, και συγκεκριμένα, το περιβόητο πλέον «πρόγραμμα ενίσχυσης του Τύπου», το οποίο η κυβέρνηση και πάλι είχε πάρει πίσω ασμένως, όταν ο Στ. Πέτσας προέβλεπε ακόμα και την ενίσχυση εφημερίδων όπως το Μακελειό.

Σήμερα, ο Θ. Λιβάνιος φέρνει ρύθμιση μέσω του νομοσχεδίου, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει την ενίσχυση του Τύπου, μέσω της χρηματοδότησης για την εξόφληση οφειλόμενων εισφορών των εφημερίδων προς τον ΕΔΟΕΑΠ και συγκεκριμένα του 2% επί του τζίρου, καλύπτοντας τα χρέη εκδοτών στα ασαφλιστικά ταμεία. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα να ρυθμιστούν οφειλές εργοδοτικών εισφορών προς ΕΔΟΕΑΠ, με έως και 72 δόσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από τον Οκτώβριο του 2019, έσπευσε με νομοθετική ρύθμιση να επιτρέψει να ενταχθούν στο πρόγραμμα αφερέγγυοι εκδότες, με επιχειρήσεις που δεν είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες, ούτε έχουν φροντίσει να ενταχθούν σε ρύθμιση οφειλών. Η μόνη προϋπόθεση αυτής της φωτογραφικής αλλαγής είναι ότι η επιχορήγηση θα πρέπει να εκχωρηθεί για την πληρωμή των οφειλών (Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, εργαζόμενοι). Αυτό σημαίνει όμως, ότι το κράτος ανέλαβε να καλύψει ζημιές τις οποίες μάλιστα οι εκδότες δεν ενδιαφέρθηκαν καν να ρυθμίσουν.

Μία ακόμα ευνοϊκή ρύθμιση, αφορά τις μελλοντικές άδειες συνδρομητικών υπηρεσιών μέσω επίγειου σήματος, ευνοόντας και πάλι τους καναλάρχες. Συγκεκριμένα, όσοι ήδη κατέχουν μία από τις έξι τηλεοπτικές άδειες θα προηγηθούν κατά τη χορήγηση από το ΕΣΡ άδειας παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο:

Το νομοσχέδιο, όπως το παρουσιάζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και η κυβέρνηση, μέσα από την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους:

1.Επανακαθορίζονται i) οι όροι και προϋποθέσεις δικαιοδοσίας των παρόχων υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας εγκατεστημένων στην Ελλάδα ή σε\ άλλο κράτος μέλος της ΕΕ και ii) το καθεστώς λήψης ή/και αναμετάδοσης υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων στη χώρα μας.

2.Παρέχονται κίνητρα στους παρόχους υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας, υπηρεσιών πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο, καθώς υπηρεσιών διαφήμισης και επικοινωνίας και ενώσεις αυτών, για τη θέσπιση εθνικών κωδίκων δεοντολογίας με στόχο ιδίως την περαιτέρω προστασία των καταναλωτών, των ανηλίκων καθώς και της δημόσιας υγείας και του υγιούς ανταγωνισμού.

3.Απαγορεύεται οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων να εμπεριέχουν δημόσια πρόκληση σε τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος.

4.Επικαιροποιείται το πλαίσιο i) προστασίας ανηλίκων σχετικά με τη λειτουργία των οπτικοακουστικών μέσων (απαγορεύεται η παρουσίαση ή η συμμετοχή ανηλίκων μαρτύρων ή θυμάτων αξιόποινων πράξεων ή δυστυχημάτων, καθώς και ανηλίκων που βρίσκονται σε μειονεκτική – ευάλωτη θέση, σε όλα τα προγράμματα, κ.λπ.) και ii) προσβασιμότητας των ατόμων μεαναπηρίες στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων.

5. Προβλέπεται με υ.α., η δυνατότητα λήψης μέτρων, για τη διασφάλιση της κατάλληλης προβολής των υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων γενικού συμφέροντος και ιδίως υπηρεσιών που προάγουν την πολυφωνία, την ελευθερία του λόγου και την πολιτισμική πολυμορφία.

6. Απαγορεύεται, υπό τις οριζόμενες εξαιρέσεις, η επικάλυψη, η περικοπή, η τροποποίηση ή η διακοπή για εμπορικούς σκοπούς των προγραμμάτων και των υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων που παρέχονται από παρόχους υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας χωρίς τη ρητή συναίνεσή τους.

7.Επιτρέπεται, υπό τις οριζόμενες απαγορεύσεις, σε όλες τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων η τοποθέτηση προϊόντος.

8.α.Οι πάροχοι κατά παραγγελία υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι κατάλογοί τους περιλαμβάνουν ευρωπαϊκά έργα σε ποσοστό τουλάχιστον 30% (σήμερα δεν ορίζεται ποσοστό).

8.β.Οι πάροχοι, κατά παραγγελία, υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας,εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος, εφόσον απευθύνονται ειδικά σε κοινό εντός Ελλάδας, οφείλουν να συνεισφέρουν οικονομικά, κάθε χρόνο, ποσό ίσο με το του κύκλου εργασιών τους στην Ελλάδα που αφορά στην εν λόγω δραστηριότητα είτε i) για την παραγωγή ελληνικών οπτικοακουστικών έργων είτε ii) για την αγορά δικαιωμάτων σε ελληνικά οπτικοακουστικά έργα που δεν έχουν ακόμα κυκλοφορήσει, είτε iii) καταβάλλοντας το ποσό αυτό σε ειδικόλογαριασμό του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων καιΕπικοινωνίας Α.Ε. (Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.) για την ενίσχυση των ελληνικών παραγωγών.

Οι εν λόγω υποχρεώσεις, δεν ισχύουν για τους παρόχους υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας με χαμηλό κύκλο εργασιών ή χαμηλή θέαση.

9.Απαγορεύεται η i) μετάδοση μηνυμάτων τηλεπώλησης κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων ii) τηλεπώληση φαρμάκων, για τα οποία απαιτείται άδεια κυκλοφορίας και iii) τηλεπώληση θεραπευτικών αγωγών κ.λπ.

10. Επιτρέπεται η μετάδοση χρονοθυρίδων τηλεπώλησης με ελάχιστη αδιάλειπτη διάρκεια δεκαπέντε (15) λεπτών.

11.α.Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τις υπηρεσίες πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο (προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις υπαγωγής των παρόχων πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο στη δικαιοδοσία του ελληνικού κράτους, προβλέπεται η δημιουργία καταλόγου παρόχων πλατφόρμαςδιαμοιρασμού βίντεο από το Ε.Σ.Ρ., και καθορίζεται η διαδικασία σε περίπτωση διαφωνίας της Ελλάδας με άλλο κράτος μέλος για τη δικαιοδοσία επί του παρόχου).

11.β.Καθορίζονται τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο που υπάγονται στη δικαιοδοσία της Ελλάδας, για την προστασία των πολιτών (ανηλίκων και ευρέως κοινού) από προγράμματα, βίντεο παραγόμενα από χρήστες και οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις που ενδέχεται να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική, ψυχική ή ηθική τους υπόσταση.

12.Προσδιορίζεται ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του Ε.Σ.Ρ. ως προς την εφαρμογή των διατάξεων της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων.

13.Ορίζονται οι, κατά περίπτωση, κυρώσεις που δύνανται να επιβληθούν στους παραβάτες (παρόχους υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας, συνδρομητικών ή μη, κ.λπ.) των υπό ψήφιση αναφερόμενων διατάξεων.

Β’ μέρος

1.Προβλέπεται η υποχρέωση εγγραφής, των εγκατεστημένων στην Ελλάδα παρόχων υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας, γραμμικών ή μη γραμμικών,συνδρομητικών ή ελεύθερης λήψης, στο Μητρώο Επιχειρήσεων που τηρείται στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ.

 

2.Επικαιροποιείται το πλαίσιο σχετικά με τη μεταβίβαση ή τον μετασχηματισμό επιχείρησης που κατέχει άδεια τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης.

3.Επιτρέπεται στους εποπτευόμενους από το Ε.Σ.Ρ. λειτουργούντες ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς να αλλάξουν, για μία μόνο φορά,τη φυσιογνωμία του προγράμματός τους, μέχρι την έκδοση της σχετικής προκήρυξης για χορήγηση των αδειών λειτουργίας.

4.α.Προσμετράται ως βαρύνον κριτήριο, για τη χορήγηση άδειας παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω επίγειων αποκλειστικά πομπών από το Ε.Σ.Ρ., με οικονομικό αντάλλαγμα, η κατοχή άδειας παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας.

4.β.Υποχρεούται η εταιρεία “ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΠΑΡΟΧΟΥ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΕΩΝ” με διακριτικό τίτλο “DIGEA-ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ Α.Ε.», ως πάροχος δικτύου, να διαθέτει τις αναγκαίες υπηρεσίες στον πάροχο περιεχομένου για την παροχή συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών.

4.γ.Ορίζεται η 31η.12.2022 ως καταληκτική προθεσμία για τη διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού περιεχομένου και περιφερειακής εμβέλειας (ενημερωτικού γενικού και μη ενημερωτικού περιεχομένου).

4.δ.Παρέχεται η δυνατότητα στους αδειούχους παρόχους περιεχομένου, για την κάλυψη των αναγκών τους που αφορούν σε θέσεις δημοσιογράφων και των αναγκών τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, να διατηρούν το ελάχιστο κατά το νόμο προσωπικό τους (400 άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας γενικού ενημερωτικού περιεχομένου ή 50 άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού περιεχομένου).

4.ε.Περιέρχονται στον προϋπολογισμό του Ε.Σ.Ρ. τον Ιανουάριο κάθε έτους οι χρηματικοί πόροι του Ε.Σ.Ρ από τους αδειοδοτημένους παρόχους επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας γενικού ενημερωτικού περιεχομένου και είναι άμεσα διαθέσιμοι για χρήση, ανεξαρτήτως του χρόνου καταβολής του ετησίου τιμήματος αδειών.

5.Το υπολειπόμενο, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, ποσό τιμήματος κάθε άδειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου καταβάλλεται από τον υπερθεματιστή ως εξής:

-η οφειλόμενη δόση ποσού 3.500.000 ευρώ για το έτος 2020, απομειώνεται κατά το ύψος των επενδύσεων σε πρόγραμμα, τεχνολογικό εξοπλισμό και υποδομές που διενεργεί ο υπερθεματιστής εντός του ημερολογιακού έτους 2020 και κατά ανώτατο όριο στο ποσό των 3.450.000 ευρώ, ενώ αντίστοιχα το ύψος της καταβλητέας δόσης δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 50.000 ευρώ.

-για το χρονικό διάστημα από την 1η.10.2021 και μέχρι εξοφλήσεως του τιμήματος, το υπολειπόμενο ποσό τιμήματος κάθε άδειας (αφαιρουμένων των ποσών που έχουν καταβληθεί προς εξόφληση δόσεων και του ποσού της απομείωσης) καταβάλλεται σε μηνιαίες δόσεις.

6.α.Το Ε.Σ.Ρ. χορηγεί τις προβλεπόμενες άδειες για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, μέσω επιγείων αποκλειστικά πομπών από κατόχους αδειών παροχής περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, διάρκειας πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) ετών ανάλογα με τα υποβαλλόμενα οικονομικά στοιχεία και τα επενδυτικά σχέδια των παρόχων περιεχομένου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται τεχνικά ζητήματα μη επάρκειας χωρητικότητας δικτύου για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και διανομής περιεχομένου ελεύθερης λήψης, οπότε δεν απαιτείται σύναψη σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

6.β. Επιβάλλεται υποχρέωση στον κάτοχο άδειας παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών διάρκειας τουλάχιστον εκατόν είκοσι (120) ωρών ημερησίως να καταβάλει για την απόκτηση της άδειας οικονομικό αντάλλαγμα ύψους: -δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) Ευρώ για κάθε εικοσιτετράωρο τηλεοπτικό πρόγραμμα που μεταδίδει (αντί 15 εκατ. δρχ), το δε συνολικό ποσό ανά έτος άδειας συναρτάται από τη δέσμη που επιλέγει ο πάροχος σύμφωνα με τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα.

-τετρακοσίων (400) Ευρώ ανά έτος άδειας για κάθε εικοσιτετράωρο ραδιοφωνικό πρόγραμμα που μεταδίδει (αντί 3 εκατ. δρχ),

-μισό τοις εκατό (0,5%) επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων του,αυξανόμενο κάθε δύο έτη κατά το ίδιο ποσοστό (0,5% για το πρώτο και δεύτερο έτος, 1% για το τρίτο και τέταρτο έτος κ.ο.κ.) και μέχρι του ποσοστούτου τρία τοις εκατό (3%) επί των ανωτέρω εσόδων κατ’ ανώτατο όριο (αντί 3,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων του).

6.γ.Επανακαθορίζεται το ύψος της εγγυητικής επιστολής πιστωτικού ιδρύματος ετήσιας διάρκειας, την οποία υποχρεούται να καταθέσει κάτοχος της άδειας παροχής των ανωτέρω συνδρομητικών υπηρεσιών μέσα σε ένα (1) μήνα από την κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης (ορίζεται σε ποσοστό 5% επί του οφειλόμενου οικονομικού ανταλλάγματος, αντί 150 εκατ. δρχ για κάθε 24 ώρες του συνολικού χρόνου τηλεοπτικού προγράμματος με ανώτατο όριο το ποσό του 1,5 δισεκατ. και 50 εκατ. δρχ), κ.λπ.

7.Τροποποιούνται και συμπληρώνονται διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου δημοσίων υπαλλήλων (ν.4354/2015), στα εξής, κατά βάση,σημεία:

7.α.Παρέχεται η δυνατότητα στο Ε.Σ.Ρ. να ορίζει το ύψος των\πρόσθετων αμοιβών των πάσης φύσεως επιτροπών και ομάδων εργασίας που συγκροτεί στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων του, με επιβάρυνση πόρων του.

7.β.Με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών, θα καθορίζονται οι αποδοχές ειδικών κατηγοριών εργαζομένων της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.

7.γ.Εξαιρείται ο Διευθύνων Σύμβουλος και o Πρόεδρος της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. καθώς και ο Πρόεδρος του Δ.Σ του ΑΘΗΝΑϊΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΙΔΗΣΕΩΝ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Α.Ε. (Α.Π.Ε. – Μ.Π.Ε. Α.Ε.), από το ισχύον ανώτατο όριο αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών, απολαβών ή σύνταξης, ήτοι τις εκάστοτε αποδοχές Γενικού ΓραμματέαΥπουργείου.

8.Ορίζεται τριετής παραγραφή για τις παραβάσεις που επισύρουν κυρώσεις, οι οποίες επιβάλλονται από το Ε.Σ.Ρ. Περιλαμβάνονται επίσης ρυθμίσεις για την έναρξη, διακοπή και αναστολή της εν λόγω προθεσμίαςπαραγραφής.

9.Ρυθμίζεται η διαδικασία καταβολής των ληξιπρόθεσμων οφειλών από το ανταποδοτικό τέλος ύψους τριών (3,00) ευρώ μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και είσπραξής τους, δια μέσου των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η δυνατότητα υπαγωγής τους σε ρύθμιση.

10.Παρέχεται η δυνατότητα πρόσληψης, στην Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., μέχρι τριών (3) δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής, εξειδικευμένων σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ενωσιακού δικαίου και εργατικού δικαίου, κατ’εξαίρεση άλλων διατάξεων.

11. Αναφορικά με τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών, προβλέπεται ο διορισμός νέου μέλους για εξαετή θητεία (αντί για το υπόλοιπο της θητείας πουίσχυε) σε περίπτωση που κάποιο μέλος ελλείπει οριστικά (πχ σε περίπτωσηπαραίτησης, θανάτου ή έκπτωσης).

12.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τις επιχειρήσεις ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα:

12.α.Εξαιρούνται οι πάροχοι περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας επιγειας ψηφιακής τηλεόρασης i) από την υποχρέωση που αφορά τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, να διαθέτουν συγκεκριμένο ποσοστό των ετησίων διαφημιστικών εσόδων τους για παραγωγή κινηματογραφικών έργων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ii) έως 31.12.2022, από τον ειδικό φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων.

12.β.Εντάσσεται στα χρηματοδοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων και η κάλυψη των οριζόμενων οφειλόμενων εργοδοτικών εισφορών της περιόδου 2017-2020 προς τον ΕνιαίοΔημοσιογραφικό Οργανισμό Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.).

12.γ.Προβλέπεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τον\ Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. που προκύπτουν από εισφορά εργοδοτών (έως εβδομήντα δύο(72) δόσεις με ελάχιστο ποσό δόσης τα εκατό (100) ευρώ με απαλλαγή προστίμων και προσαυξήσεων λόγω εκπρόθεσμης καταβολής).