Μη διαπραγματεύσιμη αξία είναι η Ακρόπολη δηλώνει με ανακοίνωσή της η βουλεύτρια Αχαΐας και τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου. Μεταξύ άλλων, η βουλεύτρια αναφέρει «ματαίως μέχρι σήμερα περιμέναμε την επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΠΟ για το σκεπτικό και τους όρους μετατροπής της Ακρόπολης» και κατηγορεί την υπουργό πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για προειλημμένες αποφάσεις και αυτοδιαψεύσεις που σκοπό έχουν τη διαφήμιση του νέου πολιτιστικού της εγχειρήματος.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Ματαίως μέχρι σήμερα περιμέναμε την επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΠΟ για το σκεπτικό και τους όρους μετατροπής της Ακρόπολης, καθώς και άλλων σημαντικών μνημείων σε πασαρέλα του οίκου υψηλής ραπτικής Dior. Όμως η υπουργός, όπως άλλωστε το συνηθίζει, αρκέστηκε στις διαρροές στον Τύπο. Με την αντίληψη που έχει για τη δημοκρατία και τους θεσμούς, δεν ενημερώνει τον ελληνικό λαό για την τύχη της «περιουσίας» του, αλλά αναθέτει το θεσμικό της ρόλο σε επιλεκτικές «δημοσιογραφικές πηγές».
Άλλωστε, η Υπουργός Πολιτισμού φρόντισε συστηματικά εδώ και ένα μήνα να να οργανώσει την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης. Με δελτία τύπου και αυτοδιαψεύσεις, με συνεντεύξεις στη συνέχεια σε πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς και τώρα με «αποκαλυπτικά δημοσιεύματα» από φίλους δημοσιογράφους, διαφημίζει το νέο της πολιτιστικό εγχείρημα: η Ακρόπολη θα γίνει γνωστή στα πέρατα του κόσμου χάρη στη φωτογράφιση του Dior. Και όλα αυτά χωρίς καν θεσμική ενημέρωση των πολιτών.
Η γνωμοδότηση του ΚΑΣ δεν μπορεί να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων μία προειλημμένη πολιτική απόφαση από την υπουργό και τον πρωθυπουργό, ειδικά σε ότι αφορά την Ακρόπολη. Σε χώρες που σέβονται τα αδιαπραγμάτευτα σύμβολά τους -και για τη χώρα μας είναι η Ακρόπολη-η όποια απόφαση έχει και πολιτικό χαρακτήρα.
Η Ακρόπολη είναι μη διαπραγματεύσιμη αξία από μόνη της και αυτό έπρεπε να είναι αυτονόητο για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ. Για αυτή την αδιαπραγμάτευτη αξία που έχουμε την ιστορική τύχη να μας φιλοξενεί στη σκιά της, αναμένουμε τη θεσμική ενημέρωση από την κ. Μενδώνη. Για αυτή την αδιαπραγμάτευτη αξία που θα ήταν σκόπιμο να μην ταυτίζεται με τραυματικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, όπως το 1951, έστω και μέσα από το φακό ενός οίκου μόδας όπως του Dior.
Με αφορμή την παραπάνω δήλωση, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης κάνει λόγο για «μιζέρια και γκρίνια» και υποστηρίζει πως η φωτογράφιση θα διαφημίσει παντού την Ελλάδα και όχι το αντίθετο.
Ένα θέμα για το οποίο να μην βγάλουν αυτή την μιζέρια και την γκρίνια που τους διακατέχει δεν υπάρχει. Τώρα τους πείραξε μία φωτογράφιση που θα διαφημίσει παντού την Ελλάδα https://t.co/j59C5kfOap
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) May 29, 2021
Υπενθυμίζεται πως λίγες μέρες πριν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε το «πράσινο φως» στον οίκο μόδας να πραγματοποιήσει επίδειξη μόδας σε πλήθος αρχαιολογικών χώρων και ότι το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων κάνει λόγο για αυστηρούς όρους που έθεσε το ΚΑΣ χωρίς ωστόσο να δίνει παραπάνω λεπτομέρειες, παρά μόνο ότι οι κινηματογραφικές λήψεις, όπου αυτές γίνουν, να μην πραγματοποιηθούν εντός αρχαίων ναών.
«Πράσινο φως» στον οίκο Dior για φωτογράφιση σε πλήθος αρχαίων μνημείων