Τον διαχωρισμό των παιδιών σε τμήματα βάσει «γενικών ή ειδικών κριτηρίων» που θα καθορίζονται με απόφαση του εκάστοτε Συλλόγου Διδασκόντων επιχειρεί να επιβάλλει η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μέσω του νέου αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε εν μέσω καλοκαιριού και έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, η οποία λήγει στις 14 Ιουλίου.

Σύμφωνα με το άρθρο 85 του νομοσχεδίου, τα εν λόγω κριτήρια κατανομής που «δύναται να καθορίζει» ο Σύλλογος «περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών», με την παραπάνω διάταξη να ευνοεί αποκλειστικά τους αρίστους, εντείνοντας τον διαχωρισμό των μαθητών στη βάση της απόδοσης και των ατομικών αναγκών.

Μάλιστα, «σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας», με τον Διευθυντή να καλείται να αποφασίσει εν τέλει για την κατανομή των μαθητών, στο πλαίσιο υπεραύξησης των εξουσιών των διευθυντικών στελεχών που επιχειρεί να εισάγει το νέο πολυνομοσχέδιο, διαμορφώνοντας έναν «Διευθυντή – μάνατζερ» του σχολείου.

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα. Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών. Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας.

Όπως αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, ως σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης, που θεσμοθετεί επί της ουσίας τον συστημικό ρατσισμό εντός του σχολικού περιβάλλοντος, οξύνοντας τον ανταγωνισμό και διαχωρίζοντας τα παιδιά βάσει του επιπέδου τους, σε πλήρη διάσταση με τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές περί συμπεριληπτικής εκπαίδευσης,  τίθεται  «η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων».

Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο: