
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του ΕΦΚΑ ιδιωτική εταιρεία έχει αναλάβει το έργο του επανυπολογισμού των αναδρομικών και δεν παρέδωσε ως όφειλε στην ώρα της το έργο που είχε αναλάβει, με αποτέλεσμα 30.000 συνταξιούχοι να μην έχουν δει ούτε ένα ευρώ στο λογαριασμό τους. Μάλιστα, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι δεν υπάρχει ρήτρα ποινής για την ανάδοχο εταιρεία σε περίπτωση που δεν παραδώσει ως όφειλε το έργο του επανυπολογισμού των αναδρομικών για το σύνολο των συνταξιούχων που μπορεί να το δικαιούνταν.
Περίπου 30 χιλιάδες συνταξιούχοι που υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησης μετά τις 13 Μαΐου 2016 έχουν μείνει στον «πάγο», καθώς δεν έχουν δει ούτε ευρώ των αναδρομικών στους λογαριασμούς τους(τα οποία σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ θα καταβάλλονταν στις 27 Ιουλίου), με την ευθύνη πλέον να αποδίδεται από τον ΕΦΚΑ σε ιδιωτική εταιρία.
Μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στο OPEN o Όμηρος Τσάπαλος, εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ, προχώρησε στην παραδοχή ότι ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του επανυπολογισμού των αναδρομικών δεν παρέδωσε ως όφειλε στην ώρα της το έργο που είχε αναλάβει, με αποτέλεσμα 30.000 συνταξιούχοι να έχουν μείνει για την ώρα εκτός.
Ο Όμηρος Τσάπαλος, υποχρεώθηκε να το παραδεχθεί μετά από πιέσεις που δέχθηκε, ομολογώντας, παράλληλα, ότι δεν υπάρχει ρήτρα ποινής για την ανάδοχο εταιρεία σε περίπτωση που δεν παραδώσει ως όφειλε το έργο του επανυπολογισμού των αναδρομικών για το σύνολο των συνταξιούχων που μπορεί να το δικαιούνταν.
Ο Όμηρος Τσάπαλος αποκάλυψε ακόμα ότι ούτε τον Αύγουστο προβλέπεται να πληρωθούν τα αναδρομικά τους και οι 30.000 εργαζόμενοι και προσπάθησε να δικαιολογήσει την ανάδοχο εταιρεία υποστηρίζοντας ότι αυτό το έργο του επανυπολογισμού γίνεται για πρώτη φορά και τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά.
Ο κ. Τσάπαλος περιέγραψε ποιες είναι οι βασικές περιπτώσεις των συνταξιούχων που δεν πληρώθηκαν. Πρόκειται για τις εξής:
– Περιπτώσεις συντάξεων χηρείας κυρίως για θανόντες που πέθαναν μετά τον Οκτώβριο του 2019
– Περιπτώσεις συνταξιούχων που παράλληλα ασκούν και επάγγελμα. Εκεί χρειάζεται ένας έλεγχος για το πόσο καιρό απασχολούνταν και πόσο είναι καθαρά συνταξιούχοι για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία και αυτό δεν ήταν εφικτό μέσα στα σφιχτά χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί.
– Περιπτώσεις συνταξιούχων που απεβίωσαν ενώ τα περίμεναν και τα αναδρομικά τώρα πρέπει να πάνε στους κληρονόμους
ο ελληνικός λαός δεν θα το ανεχτεί αυτό. μεγαλύτερη μαλακια απο αυτη τη φραση δεν υπάρχει.
Ο ρόλος του ΚΚΕ δεν είναι να "προετοιμάζει τον ελληνικό λαό" για να φάει τη σφαλιάρα.
Το ΚΚΕ τον περσινο Ιούλιο έκανε από κοινού διήμερο με το ΚΚ τουρκίας στην Μυτιλήνη. Δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς θέλεις να κάνει το ΚΚΕ πάνω στο ζήτημα.
Γενικά, το ΚΚΕ δεν είναι το κόμμα που θα κάνει τα θέλω σου πραγματικότητα. Οργανώσου κάπου και πάλεψε για το μέλλον σου, κανένα ΚΚΕ δεν θα σε πάρει απ το χέρι ούτε και οφείλει.
χαχα...βλέπω εμφανίστηκε μαζικά το κόμμα και το +5 έγινε -5. Δεν πειράζει παιδιά ασχοληθείτε με μαλακίες, αφού αφήνετε τα σοβαρά για άλλους. Έτσι κι αλλιώς δεν φημίζεστε για τις κουβέντες που ανοίγετε.
Ας συνεχίσουμε λοιπόν μιας και "παρεξήγησες" και δεν κατάλαβες ότι οι εκλογές για μένα έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο πολιτικό χαρακτήρα και δεν θεωρώ ότι αλλάζουν τα κοινωνικοπολιτικά συστήματα με εκλογές. Όμως το να μην είσαι οπαδός του εκλογικού κρετινισμού δεν σε κάνει να αδιαφορείς για τις εκλογές, ούτε να τις θεωρείς "καταμέτρηση δυνάμεων" (λες και δεν ξέρουμε τι απήχηση έχουμε ή δεν έχουμε), ή "δυνατότητα προπαγάνδας" όπως λέει και η τελευταία αριστερίστικη γκρούπα. Οι εκλογές είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ΠΟΡΕΙΑ για την κοινωνική αλλαγή. Αν δεν το κατάλαβες μπορώ να στο αναπτύξω περισσότερο και πιό ολοκληρωμένα.
Ξέρεις το να γυρίζουμε την κουβέντα στην προσωπική ευθύνη και πρωτοβουλία όταν μιλάμε πολιτικά είναι φιλελεύθερη λογική, μάλιστα όταν αυτή μετατρέπεται σε περικοπή ΚΑΘΕ ατομικής πρωτοβουλίας και ευθύνης μετά την είσοδο στο κόμμα, γίνεται και υποκριτική λογική.
Για το τέλος: Η παρατήρησή μου δεν είχε τοπικό αλλά γενικό χαρακτήρα: Το ΚΚΕ εδώ και 20 χρόνια προειδοποιεί/προετοιμάζει (ψυχολογικά μάλιστα!) γενικώς, κάνει πολιτική κριτική σε άλλους γιατί δεν προειδοποίησαν, προσπαθεί να προβλέψει το μέλλον για να προειδοποιήσει κλπ. Είναι κάτι σαν...κοινωνικό red alert. Όμως όπως έλεγε και ο Μαρξ θα πρέπει να αλλάξουμε την κοινωνία, όχι να την περιγράψουμε, πόσο μάλλον να....προβλέψουμε. Πολύ περισσότερο αυτό είναι χρέος ενός κομμουνιστικού κόμματος, δεν ξέρω αν το θυμάσαι. Πρέπει λοιπόν να μπαίνουν μετρήσιμοι στόχοι, πολιτικές τακτικές, παρεμβάσεις κλπ. και να αναμετρώμαστε με τις απόψεις μας. Αυτή η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ πορεία δείχνει "πολιτική δράση", όχι η κομματική ταυτότητα.
Με λίγα λόγια εγώ δεν παλεύω για το μέλλον, παλεύω για το παρόν. Οι προβλέψεις μου γίνονται στο παρόν και αφορούν το παρόν, το μέλλον το αφήνω στις χαρτορίχτρες, ειδικά όταν δεν έχω απολύτως κανένα εργαλείο ελέγχου και αποφάσεων γι αυτό. Οπορτουνισμός; Μη τα βλέπεις όλα έτσι, προσπάθησε να καταλάβεις κι εσύ και οι άλλοι ότι για να οργανωθεί, να αγωνιστεί, να αλλάξει κάποιος πρέπει να ελπίζει ότι θα νικήσει. Παλεύεις για να νικήσεις, δεν παλεύεις για ΚΑΜΙΑ τιμή που τιμή δεν έχει και χαρα στον που την έχει.
Ρε συ, έχεις βάλει πάρα πολλά ζητήματα μέσα. Να ξεκαθαρίσω ότι εκτιμώ τον σχολιασμό σου και τις απόψεις σου πολλές φορές στο σάιτ και δεν σε βλέπω σαν εχθρό, ούτε θεωρώ πως είσαι οπορτουνιστής (που αλήθεια δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό από μερικά σχόλια εδώ και κει). Να ξεκαθαρίσω ακόμα ότι δεν είμαι πια μέλος του κόμματος - αν και συσπειρώνομαι σε αυτό.
Επί της ουσίας, προφανώς και θα γυρίσει η κουβέντα σε προσωπική ευθύνη, την ευθύνη του υποκειμένου να γίνει επαναστατικό υποκείμενο και να δράσει υπέρ του συνόλου - όταν και το σύνολο αποφασίσει/πειστεί να διαβάσει/στραφεί/συμμετάσχει με επαναστατική κατεύθυνση σε συνολικότερο αγώνα. Το ΚΚΕ δεν είναι κόμμα αστικό, να ζητήσει την ψήφο σου και να εξουσιάσει στο όνομα σου, και δεν πρέπει να μετουσιωθεί σε τέτοιο γιατί εκείνη την ίδια στιγμή θα χάσει την ταυτότητα του. Κατά συνέπεια ο ρόλος του στην κοινωνία σε αφορά μόνο αν συμμετέχεις σε αυτό, στις ζυμώσεις του και τον αγώνα του. Υποδείξεις απ'έξω δεν παίζουν γιατί εκ των πραγμάτων δεν είσαι μέρος του αγώνα του.
Το ΚΚΕ είναι κόμμα των μελών και φίλων του, εκείνοι καθορίζουν πως και που θα δράσει, όταν έχει τη δύναμη. Στην παρούσα φάση, και στα τελευταία 80 χρόνια, το ΚΚΕ δεν έχει και ιδιαίτερη δύναμη για να αλλάξει τον κόσμο, αυτό που συμβαίνει δεν είναι τίποτα παραπάνω απ το να καθοδηγεί αυτή τη μικρή μάζα κόσμου που συμμετέχει, να αγωνίζεται για τα συμφέροντα της με συλλογικό αγώνα, σε συγκεκριμένη κατεύθυνση και όλα τα μέλη του συμφωνούν ότι οι ατομικές τους απόψεις χίαρ εντ δέαρ μπαίνουν στην άκρη για την επίτευξη ενός συνολικότερου σκοπού. Αυτό είναι δικό τους πρόβλημα και πως θα το αντιμετωπίσουν, όχι των απέξω. Όποιος δεν θέλει αυτό, αποχωρεί και βρίσκει κάτι που του ταιριάζει περισσότερο.
Σίγουρα, κανείς μας δεν θέλει άλλη μια επανάσταση που θα μπορεί να βγει ό ιστορικός του μέλλοντος και να την αποκαλέσει κουπ, όπως έκανε ο Τσόμσκι για αυτήν του 1917 - και ίσως να μην έχει και τόσο άδικο.
Τέλος, σε ότι αφορά τις προβλέψεις, το ΚΚΕ σίγουρα δεν είναι κανενός είδους χαρτορίχτρα. Με σωστή ανάγνωση της ιστορίας, της οικονομίας και των σύγχρονων συνθηκών μπορείς να φτάσεις σε πολύ ασφαλή συμπεράσματα για το μέλλον και αυτός είναι και ο λόγος που ανα τα χρόνια επαληθεύεται.
"Παλεύεις για να νικήσεις, δεν παλεύεις για ΚΑΜΙΑ τιμή που τιμή δεν έχει και χαρα στον που την έχει." Όσο για αυτό, αναρωτήσου πως θα φαινόταν στους ανθρώπους που όταν πια είχαν χάσει ολοκληρωτικά, αρνήθηκαν να υπογράψουν το κωλόχαρτο. Αυτοί οι άνθρωποι, μπαμπάδες και μανάδες μας, πολύ κοντά στην σύγχρονη ιστορία, είναι το ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς (που ήρθε το μεγάλο ριζοσπαστικό κόμμα εξουσίας και το έχεσε χωρίς ντροπή αφού πρώτα το είχαν κατουρήσει στην συνείδηση τους με τα χρόνια).
Καταρχάς για να μην είσαι πιά μέλος του κόμματος σημαίνει ότι ήσουν και για κάποιο λόγο αποχώρησες ή σε διέγραψαν. Επειδή λοιπόν εξακολουθείς να συσπειρώνεσαι γύρω από το κόμμα, σημαίνει ότι έχεις αντιμετωπίσει ή αντιμετωπίζεις και ο ίδιος το ζήτημα για το οποίο με ρωτάς: Δεν είσαι οργανωμένος κάπου όπως κι εγώ, δεν παλεύεις για το μέλλον σου(?) και το ερώτημα είναι "γιατί";
Εγώ μπορώ να σου το απαντήσω από την δική μου πλευρά: Δεν με ενδιαφέρει να συμφωνήσω με κάποιον 100%, ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ όμως να μην έρθω σε τέτοια αντίθεση μαζί του που μέσα σε 10 μήνες να σηκωθώ να φύγω μόνος μου πριν προλάβουν καν να με διαγράψουν. Κι αυτό δεν είναι ένας θεωρητικός φόβος, είναι πρακτικότατος: Θα έφευγα από το ΚΚΕ στην περίπτωση που η απάντησή του στην πολιτική πρόκληση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν απλά "είστε οπορτουνιστές" (μη μου αραδιάσεις καμιά σελίδα με λόγους, γνωρίζω ότι αυτό μπορεί να ειπωθεί και περιφραστικά). Πρόσεχε: Δεν θα έφευγα αν δεν συνεργαζοταν, θα έφευγα αν δεν συνεργαζόταν με ΑΥΤΟ τον τρόπο, ένας τρόπος που δεν δείχνει πολιτικό σχεδιασμό αλλά δειλία κατ' εμέ. Θα έφευγα από το μ-λ έτσι και μου έλεγε ότι ΔΕΝ θα ψηφίσω "όχι" στο δημοψήφισμα. Σοβαρά τώρα; Περίμενε 6 χρόνια ο Ελληνικός λαός για ΚΑΠΟΙΑ ερώτηση κι εγώ θα πώ "απέχω" επειδή δεν μου αρέσει η διατύπωση ή δεν έχω εμπιστοσύνη στο ΣΥΡΙΖΑ; Θα έφευγα από το ΝΑΡ έτσι και μου έλεγαν θα συνεργαστούμε με το ΣΕΚ. Αυτό άλλωστε αποδείχθηκε κεντρική τους επιλογή, ακόμη μαζί είναι. Θα έφευγα από την ΚΟΕ έτσι και μου έλεγαν ότι θα πάνε στο ΣΥΡΙΖΑ.
Εγώ λοιπόν μιας και μιλάμε προσωπικά, θα μπω με κωλοτούμπες κάπου που θα έχω εμπιστοσύνη ότι ταιριάζω με την πολιτική τους λογική, ότι δεν θα μου αμολύσουν π.χ. ξαφνικά "ξέρεις εμείς είμαστε με την Ουκρανία και ζήτω ο Ζελένσκι"!! Λογικό; Λογικότατο θεωρώ εγώ. Ε δεν έχω βρει κάτι τέτοιο. Όσο για την ψήφο, το ΚΚΕ ζητά την ψήφο μου αντικειμενικά -και την δική μου και κάθε αριστερού ανθρώπου, κάθε κομμουνιστή αλλά και προοδευτικού ανθρώπου. Επειδή όμως κι εσύ κι ένας άλλος φίλος μου που είναι στο ΚΚΕ, μου τα 'χετε κάνει τσουρέκια ότι δεν την θέλετε την ψήφο μου, θα σας την δίνω όποτε θέλω εγώ κι εσείς πετάχτε τη άμα την εντοπίσετε. Δεν σας ψήφισα ή πιθανά να σας ψηφίσω πάντως για να αλλάξετε το σύστημα με τροπολογίες σε νόμο για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων.
Θα παρακάμψω τα περί του κόμματος που τα'χω ξαναγράψει και θα αναφερθώ στο κουπ του Τσόμσκι. Ο Τσόμσκι είναι ένας συμπαθής τύπος, έχω αρκετά βιβλία του κιόλας, αλλά μέχρι εκεί. Έχει πει πολιτικά κάτι διαστημικές χοντρομαλακίες με αποκορύφωμα την στάση του στην Λιβύη. Γιατί; Γιατί είναι ένας προοδευτικός αμερικανός, με πολύ ριζοσπαστικές απόψεις κατά περιόδους, αλλά χωρίς φοβερή πολιτική συγκρότηση και στόχους, μπορεί να πει το οτιδήποτε με μια έννοια. Οποιαδήποτε λοιπόν βία μπορεί κάποιος να την χαρακτηρίσει "πραξικοπηματική", γιατί σε μια σύγκρουση δεν μετράς ψήφους και σταθμίζεις απόψεις. Όμως δεν θυμάμαι οι μπολσεβίκοι να ήταν κανένα στρατιωτικό παρακλάδι του τσαρικού στρατού που αποφάσισε να σώσει την χώρα όπως ΕΣΤΩ ο ντε Καρβάλιο που σήμερα όμως τιμαται (ΣΩΣΤΑ) απ' όλους ως ήρωας -ΚΑΙ από αυτούς που κατά τα άλλα λένε πραξικοπηματίες τους μπολσεβίκους που γκρέμισαν το...απαύγασμα της δημοκρατίας. Επομένως εγώ θέλω ΚΑΙ τέτοια επανάσταση γιατί ΗΤΑΝ επανάσταση.
Ωραία αρνήθηκαν. Ο Βελουχιώτης πάλι υπέγραψε. Άλλοι αγωνιστές λύγισαν από τα βασανιστήρια, το 90 κάτι % της Μακρονήσου υπέγραψε (πολύ 90κάτι, δεν θυμάμαι ακριβώς το νούμερο τώρα). ΚΑΙ; Δεν μπορείς να λυγίσεις μέσα στο τσουβάλι με τις γάτες; Δεν μπορείς να λυγίσεις όταν σου βγάζουν τα νύχια; Δεν μπορείς να λυγίσεις με ηλεκτροσόκ στα γεννητικά όργανα; Δεν μπορείς να λυγίσεις όταν σε γδέρνουν; Όταν σε τρώνε τα μυρμήγκια; ΓΙΑΤΙ; Εκατοντάδες χιλιάδες σε όλο τον κόσμο, στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Χιλή, στην Ουρουγουάη, στο Βιετνάμ, στην Αργεντινή, στη Γουατεμάλα, στην Ινδονησία...λύγισαν. ΚΑΙ; Θα τους κατηγορήσω κιόλας;
Όχι αγαπητέ, γι αυτούς ΚΑΙ για τους άλλους έχω μία υποχρέωση: να νικήσω. Όσο για το κάπως Συριζαίϊκο "ηθικό πλεονέκτημα" θα τα πούμε ίσως αργότερα, να μην το παρατραβήξω.
Παλεύω με το ΚΚΕ, και κάποιες φορές συμμετέχω και σε άλλους πολιτικούς χώρους, χωρίς να είμαι μέλος του ΚΚΕ, γιατί η στάση μου στη ζωη, σε συγκεκριμένα ζητήματα, είναι ριζικά αντιθετη σε σημείο που δεν μου επιτρέπει να είμαι μέλος και να γνωρίζω την εσωκομματική ζωή. Αυτό το θέτουν εκείνοι, αλλά αφού έτσι λειτουργούν δεν μπορώ να κάνω αλλιώς.
Τα ζητήματα που έχω μαζί τους, τα συζητώ μαζί τους, και ασκώ κριτική και συζήτηση κάνω. Αναγνωρίζω όμως ότι δεν μπορώ να κάνω υποδείξεις για τον ρόλο τους στην χώρα, στην κοινωνία, στους χώρους δουλειάς μπλα μπλα μπλα... Αν κάποια στιγμή θεωρήσω ότι η δράση τους έρχεται σε αντίθεση με τα συμφέροντα μου, θα είναι αυτή η στιγμή που δεν θα παλεύω πια μαζί τους (Αυτός ήταν και ο λόγος για το πρώτο μου σχόλιο, μπορείς να συμφωνείς, μπορείς να διαφωνείς, μπορείς να αγαπάς και να σιχαίνεσαι, αλλά υποδείξεις για δράση με κόπο άλλων και σε χώρο που δεν ανήκεις, δεν μπορείς να κάνεις).
Η ψήφος σου είναι ευπρόσδεκτη για να μεγαλώσει η παρουσία του κόμματος στο κοινοβούλιο. Πιο σημαντικό απ' την ψήφο σου είναι στον χώρο δουλειάς σου και στον χώρο επιρροής σου να μεταφέρεις τις επαναστατικές απόψεις του ΚΚΕ (εφόσον σε νοιάζει το κόμμα, αλλιώς μπορείς να μεταφέρεις τις δικές σου και μπράβο σου) να συζητήσεις με άτομα και να βοηθήσεις όσους μπορούν να δράσουν αντίστοιχα. Από μόνη της η ψήφος (δεδομένου ότι είσαι άτομο με κοινωνική ζωή και σε παραγωγική ηλικία - άρα με επιρροή και ταξικά συμφέροντα) δεν έχει να πει πολλά. Κατά κύριο λόγο το ΚΚΕ ζητά την δράση σου.
Ο βελουχιώτης υπέργραψε αλλά σύντομα άλλαξε στάση. Αυτό έγινε και με άλλους αγωνιστές. Προφανώς κανένα αγωνιστή της περιόδου, είτε του ΚΚΕ, είτε άλλων πολιτικών χώρων, δεν έχουμε δικαίωμα να αποκαθηλώσουμε επειδή υπέγραψαν. Αλλά αξίζει ένα μπράβο παραπάνω (και τι να πουμε εμείς τώρα απ' το πληκτρολόγιο για τους μεν και τους δε) σε αυτούς που στήθηκαν στο απόσμασμα, μένοντας πιστοί στις ιδέες τους. Η επανάσταση είναι πρώτα απ'όλα προσωπική υπόθεση. Νομίζω θα συμφωνήσεις με αυτό.
Αυτό για τον Τσόμσκι το ανέφερα για να καταδείξω ότι ανά πάσα στιγμή, με μερικές χιλιάδες ανθρώπους μπορείς να κάνεις επανάσταση, και μάλιστα να πάρεις την εξουσία απ' τους "εκμεταλλευτές" σου αλλά χωρίς λαικό έρεισμα δεν θα πας πολύ μακριά (δεν υπονοώ ότι το 1917 δεν υπήρχε λαικό έρεισμα). Η επανάσταση είναι μια μακρόχρονη διαδικασία και αν δεν αγκαλιαστεί απ' το μεγαλύτερο μέρος του λαού απλά θα αποτύχει. Στην ελλάδα δεν υπάρχουν οι συνθήκες για να γίνει αυτό, αυτή τη στιγμή, και αν το ΚΚΕ έχει ένα ρόλο είναι να προετοιμάσει τον κόσμο να ενεργήσει όταν αυτές οι γαμημένες συνθήκες ωριμάσουν, ακούγεται ενοχλητικό αλλά αυτό είναι. Μπορείς να δοκιμάσεις με αντάρτικο πόλης σαν άλλη 17Ν αλλά αλήθεια, δεν γίνεται έτσι δουλειά.
Τελικά, το σχόλιο σου ρε συ βγάζει εμπάθεια για το ΚΚΕ. Χωρίς λόγο. Να γράψεις για τις θέσεις του ΚΚΕ στην τεκνοθεσία απο ομοφυλοφιλους, να γράψεις για τις θέσεις του ΚΚΕ στο ζήτημα των ναρκωτικών, να γράψεις για τις θέσεις του ΚΚΕ στην αντιφασιστική πάλη, να τα καταλάβω. Στην εκτίμηση όμως που κάνει για την ένταση ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία, γιατί, τι σε ενόχλησε?
Αυτά που αναφέρεις στο τέλος θα μπορούσε να είναι μια κριτική του ΣΥΡΙΖΑ, όχι δική μου. Εμένα με ενοχλεί η κεντρική γραμμή, όχι κάποιες θέσεις που μπορεί εγώ να τις χειριζόμουν κάπως διαφορετικά. Εγώ λοιπόν πίσω από τέτοιες ψυχολογικές προετοιμασίες βλέπω το "καθίστε να την φάτε μπας και ωριμασετε τους καιρούς". Και ναι, με ενοχλούν αυτά.
Για τα υπόλοιπα ίσως να σου πω αργοτερα, αν προλάβω
Συμπληρώνω: Γενικά δεν θεωρώ την επανάσταση προσωπική υπόθεση, ίσα ίσα που όταν γίνεται τέτοια υπάρχει θέμα. Φαντάζομαι όμως το εννοείς κάπως αλλιώς από αυτό που καταλαβαίνω, γιατί πιό κάτω μιλάς για τεράστιο λαϊκό έρισμα. Περνώ λοιπόν σε αυτό για να σου πω ότι εδώ μου τα μπερδεύεις λίγο: Δεν μπορεί και να είχε λαϊκό έρισμα και να είχε ένα δίκιο ο Τσόμσκι περί πραξικοπήματος. Νομίζω ότι φοβάσαι να δεχθείς τους φόβους σου :)
Μια επανάσταση αγαπητέ, επειδή ακριβώς δεν στηρίζεται σε κανένα παλιότερο συστημικό μηχανισμό (αντίθετα με το πραξικόπημα που βγαίνει ΜΕΣΑ από τους συστημικούς μηχανισμούς), είναι πολύ εύκολο να τσακιστεί χωρίς λαϊκό έρισμα. Οι επαναστάτες δεν καταθέτουν ποσοστά, καταθέτουν τις ζωές τους που κατά πάσα πιθανότητα θα χάσουν αν δεν αγγαλιαστούν από το λαό. (Κι εκεί είναι ένα άλλο ζήτημα: Δεν πρέπει ένας άνθρωπος να δίνει την ζωή του για το τίποτε, για ένα βολονταρισμό, για μια ιδέα επανάστασης.)
Αυτός πάντως είναι ο κίνδυνος για μένα σ' αυτά και όχι ότι δήθεν θα κάτσουν στο σβέρκο του λαού άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με τους μηχανισμούς του παλιού συστήματος.
Όσο για το "μπράβο", δεν νομίζω ούτε ότι το ζητούν, ούτε ότι είμαστε σε θέση να τους το δώσουμε. Αυτά προς το παρόν.