Ούτε που κατάλαβαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί την πολιτική αλλαγή που συνέβαινε στην Ελλάδα. Και όχι μόνο δεν την κατάλαβαν αλλά έκοψαν κάθε δρόμο με τις τεκτονικές αλλαγές που κυοφορούνταν στην κοινωνία. Στο όνομα της πλήρους στήριξης των διακπλεκομένων συμφερόντων των ιδιοκτητών, οι δημοσιογράφοι, στελέχη και διευθυντές στους μηχανισμούς της ενημέρωσης, ξέχασαν τις βασικές αρχές του επαγγέλματος τους, δίνοντας χρόνο και χώρο μόνο για τις φωνές του μνημονίου. Θεωρούσαν πως τα νούμερα τηλεθέασης φθάνουν για να αποδείξουν ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Τα τελευταία 2 χρόνια του Μνημονίου, διέθεσαν χρόνο τη «μερίδα του λέοντος του τηλεοπτικού χρόνου στα μνημονιακά κόμματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, σε αντίθεση με το ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος είχε κι ένα μικρό ποσοστό παρουσίας στην τηλεόραση. Ίσως ο αποκλεισμός του αυτός και κυρίως, οι σε βάρος του επιθέσεις, κυρίως από το ΠΑΣΟΚ συνέβαλαν στην εκλογική ανατροπή του.
Τα στοιχεία του ΕΣΡ για την πολιτική πολυφωνία, (έτος 2011) λαμβάνουν πλέον ξεχωριστή σημασία. Το Mega στο οποίο αρνήθηκε να παραχωρήσει η συνέντευξη ο Α. Τσίπρας καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό του, διέθεσε το προηγούμενο έτος το 50,7% του χρόνου στο ΠΑΣΟΚ , το 23,1% στη ΝΔ, το 6,4% στο ΛΑΟΣ και το ΚΚΕ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μόλις 6,7% στο ΣΥΡΙΖΑ, η Δημοκρατική Συμμαχία 3% η ΔΗΜΑΡ 2,7% . Το υψηλότερο του μερίδιο του ΣΥΡΙΖΑ καταγράφεται στον Alpha με 7.6% κι ακολουθούν , το Alter και το Mega με 6,7%, η ΝΕΤ και το το Star με 6,6%, ο ΑΝΤ1 με 5,7% και ο Σκάι με 4,8% . Την ίδια ώρα το ΛΑΟΣ που δεν μπήκε στη Βουλή στις εκλογές της 6ης Μαΐου είχε 9,1% στο Alter, 7,9% στον Alpha και 7,5% στο Star.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανισοκατανομή είναι πολιτικά, επιχειρηματικά και δημοσιογραφικά. Τα κόμματα που ήταν ολοφάνερο πως με την μνημονιακή πολιτική που εφάρμοζαν, δεν είχαν απήχηση στην κοινωνία, είχαν όμως διαρκή πολιτική παρουσία. Για πρώτη φορά φάνηκε ξεκάθαρα πως τα media, παύουν να είναι ένας τόσο καλός σύμμαχος για την πολιτική εξουσία. Ο λόγος τους, η εικόνα τους, όπως και του δικομματισμού, είναι απωθητικός για την κοινωνία. Άσχετα με τα νούμερα στις μετρήσεις τηλεθέασης.
Β.Κ.