«Παρ’ όλα αυτά, εκπλαγήκαμε που δεν βρήκαμε κανένα απολύτως σήμα που να υποδηλώνει ότι η έκθεση στο COVID-19 κατά τη διάρκεια της ενδομήτριας ζωής συνδέεται με νευροαναπτυξιακά ελλείμματα», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής DanDumitriui , όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Ιατρικού Κέντρου Irving του Πανεπιστημίου Κολούμπια (CUIMC).

«Αντίθετα, το να βρίσκεται στη μήτρα μιας μητέρας που βίωσε την πανδημία συνδέθηκε με ελαφρώς χαμηλότερα σκορ σε τομείς όπως οι κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες, αν και όχι σε άλλους, όπως η επικοινωνία ή οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι το τεράστιο στρες που ένιωσαν οι έγκυες μητέρες κατά τη διάρκεια αυτών των πρωτοφανών περιόδων μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο», πρόσθεσε.

Αν και οι διαφορές στις μέσες βαθμολογίες των παιδιών που γεννήθηκαν πριν και μετά την πανδημία είναι μικρές, οι επιστήμονες προειδοποίησαν ότι οι μικρές αλλαγές που παρατηρούνται σε δείγματα αξίζουν προσοχή, επειδή θα μπορούσαν να είναι σημαντικές σε επίπεδο πληθυσμού.

«Η αναπτυξιακή πορεία ενός βρέφους αρχίζει πριν από τη γέννηση. Με δυνητικά εκατομμύρια βρέφη που μπορεί να έχουν εκτεθεί στο COVID στη μήτρα, και ακόμη περισσότερες μητέρες που απλώς ζουν το άγχος της πανδημίας, υπάρχει κρίσιμη ανάγκη να κατανοήσουμε τις νευροαναπτυξιακές επιπτώσεις της πανδημίας στις μελλοντικές γενιές», δήλωσε η Dumitriu, η οποία είναι παιδίατρος στο Νοσοκομείο Παίδων Morgan Stanley.

Οι επιστήμονες επεσήμαναν ότι τα αποτελέσματα δεν σημαίνουν ότι η γενιά του 2020 θα έχει προβλήματα αργότερα, καθώς τα μωρά βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Άλλωστε, οι παιδίατροι θα παρακολουθούν την ανάπτυξη των παιδιών αυτών τους επόμενους μήνες.