Σύμφωνα με το ρεπορτάζ «οι Έλληνες πλοιοκτήτες μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο χύμα, επειδή το εμπάργκο της ΕΕ δεν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022 για το αργό πετρέλαιο και τον Φεβρουάριο 2023 για τα προϊόντα αργού πετρελαίου».
Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης S&P Global, το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρθηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες τις τελευταίες εβδομάδες, το 19% από ρωσικά και το 6% από κινεζικά δεξαμενόπλοια.
Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα: «Ναυλομεσίτες εκτιμούν στο πρακτορείο Bloomberg ότι για την μεταφορά ενός φορτίου αργού πετρελαίου από τον ρωσικό τερματικό σταθμό του Κόσμινο, ανατολικά του Βλαδιβοστόκ, μέχρι την Κίνα, ένα μικρότερο πλοίο μπορεί να κερδίσει 1,6 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από τον πόλεμο. Κάποιοι προμηθευτές, όπως ο Αγγελικούσης, απέχουν από αυτές τις συναλλαγές, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι ίδιοι τον Φεβρουάριο, προκειμένου να μην σπιλωθεί το όνομά τους. Άλλοι, όπως οι ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd., συμμετέχουν».
Χαρακτηριστικά είναι όσα αναφέρει η εφημερίδα για τις δηλώσεις των εφοπλιστών:
«Όταν οι πλοιοκτήτες ερωτώνται για το θέμα σε εξειδικευμένα συνέδρια και δεν μπορούν να το αποφύγουν, λένε: “Οι κυβερνήσεις θέτουν τους κανόνες, εμείς τους ακολουθούμε”, είπε αυτή την εβδομάδα η Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής της Navios Maritime Holdings. Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Capital Maritime & Trading Corp – καθώς και ελληνικών μέσων ενημέρωσης και δύο ποδοσφαιρικών συλλόγων – απάντησε ότι “οι χώρες μας έχουν απόλυτη ανάγκη από πετρέλαιο και δόξα τω Θεώ είμαστε εκεί για να παρέχουμε σταθερότητα”. Κάλεσε τους πολιτικούς να κάνουν “ριζοσπαστικά βήματα” για τον τερματισμό του πολέμου. “Έχουμε τιμές ρεκόρ για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Οι οικονομίες μας δεν θα μπορούν να το κάνουν αυτό για πολύ ακόμη”, είπε ο Μαρινάκης.