Αυτό σημαίνει ότι ένα στα τρία παιδιά σχολικής ηλικίας στη χώρα δεν λαμβάνει εκπαίδευση, ενώ άλλα 12 εκατομμύρια παιδιά δεν λαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση, όπως μεταδίδει το Middle East Monitor.
Οι λόγοι για αυτό είναι πολλαπλοί, μεταξύ των οποίων η έλλειψη εκπαιδευτικών και η υποβάθμιση των υποδομών. Η UNICEF ζήτησε να διασφαλιστεί ένα περιβάλλον που θα επιτρέπει στα παιδιά να λάβουν εκπαίδευση για να πετύχουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους.
Το φαινόμενο της εγκατάλειψης του σχολείου έχει μακρά ιστορία στο Σουδάν, οδηγώντας στην διόγκωση του αναλφαβητισμού. Σήμερα περισσότερο από το 30 τοις εκατό του συνολικού πληθυσμού περίπου 40 εκατομμυρίων ανθρώπων είναι αναλφάβητο.
Σύμφωνα με τη UNICEF: «Το σχολείο δεν είναι απλώς ένας χώρος για τη διδασκαλία των βασικών γνώσεων της ανάγνωσης, της γραφής και των μαθηματικών στους νέους, αλλά ένα μέρος για την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων και τη διασκέδαση σε ένα ασφαλές περιβάλλον, και επίσης προστατεύει τα παιδιά από τους κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της κακομεταχείρισης, της έκθεσης στην εκμετάλλευση και της στρατολόγησης σε μαχητικές ομάδες. Επιπλέον, τα σχολεία παρέχουν ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη, η οποία τις καθιστά σωτήριες για πολλά παιδιά».
Η UNICEF επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά από το Σουδάν εγκαταλείπουν το σχολείο ως φυσικό αποτέλεσμα της επιδείνωσης της κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης, της επανάληψης των συγκρούσεων και του κλεισίματος των σχολείων για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19.