
Διαδικτυακό ψήφισμα τρέχουν δικηγόροι και παράλληλα ένα ακόμα έχουν συντονίσει απλοί πολίτες, κάνοντας έκκληση για να σωθεί η ζωή του αναρχικού κρατούμενου, Θάνου Χατζηαγγέλου, «απέναντι στην αδιαφορία των δικαστικών αρχών και τον κλιμακούμενο αυταρχισμό της κυβέρνησης της ΝΔ», όπως αναφέρουν.
Στο κάλεσμά τους οι δικηγόροι αναφέρουν:
Την ύστατη στιγμή, να μην υπάρξει νεκρός απεργός πείνας/δίψας!
Τη Δευτέρα 19/12/22 πραγματοποιείται η μεταγωγή του αναρχικού κρατούμενου Θάνου Χατζηαγγέλου από τη Δ’ πτέρυγα των φυλακών Κορυδαλλού, όπου κρατείτο προσωρινά στα πλαίσια προφυλάκισης, στις φυλακές της Νιγρίτας Σερρών. Ο κρατούμενος συμμετείχε ενεργά στις κινητοποιήσεις των δύο τελευταίων μηνών ενάντια στο νέο σωφρονιστικό κώδικα , ενός κυβερνητικού νομοθετήματος που στην ουσία διαλύει κάθε δικαίωμα για αξιοπρεπή ανθρώπινη διαβίωση που είχαν κατακτήσει οι κρατούμενοι/ες στο πέρασμα των χρόνων και στην πράξη καταργεί το δικαίωμα της άδειας. Η μεταγωγή του μοιάζει ως μία εκδικητική αποφάση λόγω της συμμετοχής του στις κινητοποιήσεις. Από εκείνη τη στιγμή, πραγματοποιεί απεργία πείνας και δίψας με αιτήματα τη γνωστοποίηση του λόγου μεταγωγής του και την επιστροφή του στις φυλακές Κορυδαλλού.Από πλευράς συνηγόρων του απεργού έχουν γίνει όλες οι νόμιμες ενέργειες απεύθυνσης τόσο στις διοικητικές αρχές όσο και ενώπιον της Δικαιοσύνης.
Συγκεκριμένα έχει υποβληθεί ερώτημα προς την ΚΕΜ για τη γνωστοποίηση του λόγου μεταγωγής, ενώ έχει κατατεθεί προσφυγή κατά της μεταγωγής ενώπιον του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά, χωρίς να έχει μέχρι στιγμής υπάρξει εισαγγελική πρόταση. Η αδιαφορία των αρχών, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις των συνηγόρων, είναι ενδεικτική της κατάστασης.Από τις 24/12/2022, ο κρατούμενος νοσηλεύεται στην Παθολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, ενώ υπενθυμίζουμε πως η οποιαδήποτε προσπάθεια υποχρεωτικής σίτισης αντιβαίνει τον κώδικα δεοντολογίας των γιατρών και αποτελεί βασανιστήριο και προσκρούει στο Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.Η κατάσταση του απεργού είναι οριακή.
Αν δεν λυθεί άμεσα η απεργία πείνας και δίψας κινδυνεύει άμεσα η ζωή του. Η Δημοκρατία και το κράτος Δικαίου θα τραυματιστούν ανεπανόρθωτα με μια αρνητική εξέλιξη θανάτου του κρατούμενου.Για άλλη μια φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ερχόμαστε αντιμέτωπες/οι με το διαχρονικό μοτίβο της κρατικής αυθαιρεσίας και εκδικητικότητας έναντι των κρατουμένων και της παγίωσης ενός καθεστώτος εξαίρεσης σε βάρος τους και με την κλιμάκωση του κυβερνητικού αυταρχισμού.Η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής και η κυβέρνηση της ΝΔ είναι οι υπεύθυνοι για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και ωθεί προς το θάνατο έναν νέο άνθρωπο. Είναι οι υπεύθυνοι για τις απεργίες πείνας και δίψας που έχουν ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια ως ύστατο μέσο ενάντια στη πλήρη άρση των δικαιωμάτων των κρατουμένων!Την ύστατη στιγμή, εδώ και τώρα δηλαδή, πρέπει το δίκαιο αίτημα του κρατουμένου να αγκαλιαστεί από τους μαζικούς συλλογικούς φορείς, τον δημοκρατικό νομικό κόσμο και τις πρωτοβουλίες για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες. Πρέπει η κοινωνία να υψώσει τη φωνή της. Να δημιουργηθεί ασπίδα για τα δικαιώματα και το κράτος δικαίου απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό και την αναλγησία με την οποία αντιμετωπίζονται τα δικαιώματα και οι ζωές των κρατούμενων.Δεν πρέπει να υπάρξει νεκρός απεργός πείνας!
ΨΗΦΙΣΤΕ ΕΔΩ.
Ψήφισμα και από ιδιώτες, ανθρώπους του καλλιτεχνικού και επιστημονικού χώρου.
Παράλληλα, τρέχει κι ένα ακόμα ψήφισμα για λοιπούς πολίτες κι άλλους φορείς, συλλόγους.
Αυτό με το "ρομά" είναι κλασικό δείγμα πολιτικής ορθότητας: αλλάζουμε μια λέξη με αρνητική (για πολλούς) νοηματοδότηση με μία "αβλαβή" και καμωνόμαστε πως λύσαμε το πρόβλημα!
Αντίθετα, το να αλλάξει Η ΙΔΙΑ η ομάδα το νόημα, τα συμφραζόμενα της ονομασίας της, δηλώνοντας ΠΕΡΗΦΑΝΑ τα μέλη της που είναι "γύφτοι", θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη νίκη!
Υπάρχει ο Σαραντάκος που έχει καταπιαστεί φυσικά με το θέμα
https://sarantakos.wordpress.com/2013/10/31/gypsy/
το γυφτοι φτιαχτηκε ετσι και αλλιως με αρνητικη χροια και μαλιστα δεν ειναι και απολυτα προσδιοριστικο εθνοτικα καθως αναφερεται περισσοτερο σε συμπεριφορες...
αλλα υπαρχει το τσιγγανοι ως προσδιορισμος αυτης της ομαδας...
Χωρίς να ξέρω σίγουρα πώς ήθελε να το πει ο Χατζής, μάλλον ως "γύφτος" εννοεί τον όρο που δηλώνει το ότι θα σε φτύνουν κάθε πρωί στο δρόμο και θα σε εκθειάζουν κάθε βράδυ στο πανηγύρι. Ποιος δε θα ήταν περήφανος για μια τέτοια καταγωγή. Εμείς τι καταγωγή έχουμε δηλαδή;
δεν μιλησα για τον φυλετικο ρατσισμο (που ναι βιωνουν) το σχολιο μου αφορουσε αποκλειστικα απαντηση πανω...
Μπράβο σου Μεγάλε Χατζή. Έτσι ακριβώς είναι ο χαρακτηρισμός,αλλά δεν ξέρω γιατί και πως,συνεχίζει αυτό το κοινωνικό ρατσιστικό φαινόμενο,να επιδεινώνεται,αντί να καλυτερεύει? Που βρίσκεται η αιτία? Η Πολιτεία? Η Κοινωνία? Ο τρόπος της δικής σας συμπεριφοράς? Πιστεύω πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά διαφοροποίηση,θα συνεχίζεται η ίδια διαδρομή,Δυστυχώς. Γύφτοι εσείς, ή πιο εύηχο Ρομά, Μπαλαμός εμείς!!