«Είναι γεγονός ότι αυτό που μου είπαν είναι ότι τους είχαν κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα. Μου περιέγραψαν το χρονικό μίας προαναγγελθείσας τραγωδίας τα αιτία της οποίας καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να κρύψει» συμπλήρωσε.
«Από το 2008 και μετά το δίκτυο λεηλατήθηκε, τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν μέχρι τότε, το προσωπικό μειώθηκε σε μισό. Από το 2018 το δίκτυο ανατάχθηκε, έγινε η διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και από τον Μάρτιο του 2019 υπάρχει μια σύμβαση για τα συστήματα επιδομής. Είχαμε διαβεβαίωση ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2020» τόνισε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, κατά τη συνομιλία τους.
«Το 2020 ξεκινήσαμε την προσπάθεια με κινητοποιήσεις, ειδοποιούσαμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, στείλαμε εξώδικα στην εταιρία μας, στο Υπουργείο Υποδομών, στο Υπουργείο Εργασίας, στον ΟΣΕ και στη Ρυθμιστική Αρχή» προσέθεσε ο κ. Γενηδούνιας, συμπληρώνοντας πως «το πρώτο εξώδικο το στείλαμε το Σεπτέμβριο του 2021 γιατί μας είχαν πει ότι τότε θα τελείωναν τα έργα, μετά μας είπαν ότι θα ολοκληρωθούν σε πέντε μήνες. Τον Φεβρουάριο του 2022 στείλαμε ξανά εξώδικο, πάλι μας είπαν σε πέντε μήνες θα γίνουν τα έργα. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 έγιναν τρεις εκτροχιασμοί. Στείλαμε ξανά εξώδικο τον Οκτώβριο του 2022 και ο ΟΣΕ μας απάντησε ότι λέμε ψεύδη και εξυπηρετούμε σκοπιμότητες».
«Η αλήθεια να βγει στο φως, ώστε να δούμε και να καταπολεμήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος. Για να δώσουμε μία προοπτική ασφάλειας και για εσάς τους εργαζόμενους αλλά και για τους επιβάτες. Και για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι αντίστοιχο» σημείωσε ο Αλ. Τσίπρας, συμπληρώνοντας πως «τούτην την ώρα του πένθους ένα να πω, ότι οφείλουμε στους ανθρώπους που άδικα χάσαμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ό,τι περνάει από το χέρι ώστε να μην μείνει τίποτα και κανένας στο σκοτάδι, τίποτα και κανένας να μην ξεχαστεί. Καμία ευθύνη να μην κρυφτεί» είπε από το μηχανοστάσιο στο Ρέντη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολουθεί η δήλωση του Αλ. Τσίπρας προς τους εκπροσώπους του Τύπου:
«Ήρθα σήμερα να συναντήσω τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής εδώ στο Ρέντη. Ήρθα πρώτα από όλα να συμπαρασταθώ στο πένθος τους για τους συναδέλφους τους που έχασαν άδικα. Και να συμμεριστώ όμως την αγωνία τους: όλη η αλήθεια να βγει στο φως, να μην μείνει τίποτα κρυμμένο.
Είναι γεγονός ότι αυτό που αντίκρισα, αυτό που μου είπαν, είναι ότι είχαν κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα. Μου περιέγραψαν το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας, τα αίτια της οποίας, καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να κρύψει. Και τούτη την ώρα του πένθους εγώ μονάχα ένα έχω να πω. Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάσαμε άδικα, να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ό,τι περνάει από το χέρι μας, ώστε να μην μείνει τίποτα και κανένας στο σκοτάδι. Τίποτα και κανένας να μην ξεχαστεί. Καμία ευθύνη να μην κρυφτεί. Μόνο έτσι θα έχουμε κάνει το χρέος μας ώστε να μην ξαναζήσουμε ποτέ μια τραγωδία σαν κι αυτή».
Η κυβέρνηση, δια στόματος του ίδιου του πρωθυπουργού, επιμένει στην εκδοχή μεμονωμένου «ανθρώπινου λάθους», κάτι το οποίο έχει καταρριφθεί από τις συνεχείς προειδοποιήσεις των εργαζομενων, αλλά και την παράιτηση, πριν από έναν χρόνο, του προέδρου της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστου Κατσιούλη. Μάλιστα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023, λίγες εβδομάδες πριν τη τραγωδία στα Τέμπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μη τήρηση των κανόνων για τους σιδηροδρόμους.