Τις προηγούμενες ημέρες, παραιτήθηκε ο Aθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, που επιλέχθηκε από τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, ως μέλος της «ανεξάρτητης» επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, καθώς όπως είχε σημειώσει από την πρώτη στιγμή το TPP, έχει διατελέσει πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για πέντε χρόνια, κατά τη διαδικασία απαξίωσης της πριν την ιδιωτικοποίηση και πλέον βρίσκεται στη θέση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ.
«Η επιτροπή αυτή δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη Δικαιοσύνη. Και δεν θα ήταν αναγκαία, αν υπήρχε ήδη στελεχωμένη και συγκροτημένη η επιτροπή διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, που έχει νομοθετηθεί και δύο και τρεις φορές. Οκτώβρη του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ περνάει νόμο για την Επιτροπή αλλά δεν τη συγκροτεί. Το Γενάρη του 2023 ήρθε νέος νόμος για Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης, αλλά και πάλι δεν συγκροτήθηκε», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μάντζος, προσθέτοντας πως «ακόμη πιο ανησυχητικό και δυσοίωνο είναι το γεγονός ότι συστήθηκε με προφορική εντολή του πρωθυπουργού και ενός υπουργού που δεν ξέρω αν πρόλαβε να αναλάβει, μέσα σε έναν καμβά προκαθορισμένου αποτελέσματος. Όταν ο πρωθυπουργός μιλά σε ένα προκάτ διάγγελμα για ανθρώπινο σφάλμα, υπάρχει ζήτημα της επιτροπής από τη γέννησή της».
«Η επιτροπή ‘εμπειρογνωμόνων’, που έστησε η κυβέρνηση, φαίνεται ότι έχει ως βασική της αποστολή να ‘τεκμηριώσει’ το προαποφασισμένο πόρισμα, περιορίζοντάς το σε ένα «ανθρώπινο λάθος» και βγάζοντας λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της κερδοφορίας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα» αναφέρει σε σχόλιό του το ΚΚΕ, προσθέτοντας πως «αυτό είναι ακόμη περισσότερο εμφανές από τη στιγμή που σε αυτή την επιτροπή μετέχουν πρόσωπα που εφάρμοσαν από θέσεις ευθύνης αυτήν την πολιτική. Ό,τι και να κάνουν, όμως, ο λαός θα μάθει την αλήθεια για αυτό το έγκλημα».
Το ΜέΡΑ25 έχει επίσης καταγγείλει την επιτροπή Γεραπετρίτη «ως μη νομιμοποιημενη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα. Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητευσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ».