«Σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει μετά τα Τέμπη. Μόνο στο Τιθορέα-Δομοκός λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και έγιναν βελτιώσεις στα τούνελ. Σε όλα τα υπόλοιπα η κατάστασή παραμένει ίδια» ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης Κώστας Γενιδούνιας. «Δηλώνουμε την επιφύλαξή μας. Αν αυξηθούν από τη Δευτέρα τα δρομολόγια και το όριο ταχύτητας πάει στα 140 χλμ., υπάρχει ζήτημα στα σημεία που δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα ασφαλείας» προειδοποίησε, προσθέτοντας πως η Hellenic Train «κρύβεται πίσω από το συνδικάτο», αφού αρνείται να μιλήσει για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ υπογράμμισε πως ενώ έχει ζητήσει από την εταιρεία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη που είχε γυριστεί τέσσερις μήνες πριν από το δυστύχημα, δεν του δόθηκε τίποτα.

«Το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ακόμη δεν λειτουργεί γιατί δεν έχει πιστοποιηθεί και γιατί ο ένας φορέας πετάει το μπαλάκι στον άλλον για τον on board εξοπλισμό. Η Hellenic Train κατηγορεί τη ΓΑΙΑΟΣΕ γιατί δεν το έβαλε εγκαίρως, η ΓΑΙΑΟΣΕ την Hellenic Train γιατί δεν το έκανε η ιταλική εταιρεία, ο ΟΣΕ λέει “εγώ σας το έδωσα, λειτουργήστε το”, και την ίδια στιγμή έχει τοποθετηθεί εξοπλισμός ακόμη και σε τρένα που είναι παροπλισμένα… Σήμερα ένας υπάλληλος του ΟΣΕ με μια φορητή συσκευή κάνει μόνος του τον πλοηγό, και όχι στα τρένα του προαστιακού» κατήγγειλε.

Η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα, συναντήθηκε με την Διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train, ενώ σχετικό αίτημα κοινοποίησε και στο υπουργείο Μεταφορών, από όπου δεν υπήρξε απόκριση. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Juan Jesus Garcia Fraille, ανέφερε πως «άλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», επισημαίνοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού της χώρας δικτύου εδώ και καιρό.

Μάλιστα, εξέφρασε την άποψη πως «εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα». «Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα» υποστήριξε, επισημαίνοντας πως τα συστήματα ασφαλείας της Ευρώπης πρέπει να έχουν ομοιογένεια.