του Παναγιώτη Κατηφέ
υποψήφιου βουλευτή του ΚΚΕ στη Β’ Πειραιά και Πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ)
- Αλήθεια τι όροι ισότητας διαμορφώνονται όταν καλούνται να εξεταστούν στο ίδιο επίπεδο θεμάτων μαθητές που δεν κάλυψαν την ίδια ύλη γιατί η Κυβέρνηση δε διορίζει καθηγητές (πχ σχολεία που έχουν όλους τους εκπαιδευτικούς από το «πρώτο κουδούνι» του Σεπτέμβρη και σχολεία που μέχρι τον Δεκέμβρη ή και Γενάρη έχουν ακόμα κενά σε εκπαιδευτικούς);
- Πώς μπορεί να εργαστεί παιδαγωγικά ένας καθηγητής με το Τμήμα του, που γνωρίζει το γνωστικό επίπεδο των μαθητών του και προσανατολίζεται σ’ αυτό για να ενισχύσει την ολόπλευρη μόρφωση όλου του Τμήματος, όταν αναγκάζεται να «τρέξει την ύλη» για να προλάβει τις επιταγές της Τράπεζας Θεμάτων;
Η Τράπεζα Θεμάτων ανοίγει ακόμα περισσότερο το δρόμο στη σύγκριση μαθητών και σχολείων, ωθώντας ακόμα περισσότερους μαθητές σε ακριβοπληρωμένα φροντιστήρια. Μόνο την περασμένη χρονιά περίπου 3 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν από τις ελληνικές οικογένειες για φροντιστήρια. Η Τράπεζα Θεμάτων αποστεώνει ακόμα περισσότερο τα παιδιά μας από την ολοκληρωμένη μόρφωση και την κριτική ικανότητα, αφού καταλήγουν να διαβάζουν τα τυποποιημένα προς εξέταση θέματα, παρά το σύνολο της διδακτέας ύλης. Παράλληλα και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί χάνουν όλο και περισσότερο τον παιδαγωγικό τους ρόλο και μετατρέπονται σε προγυμναστές εξετάσεων.
Η Τράπεζα Θεμάτων είναι «ένας κρίκος στην αλυσίδα» ενός σχολείου που τόσο σε μορφή, όσο και σε περιεχόμενο χάνει διαρκώς την παροχή ολοκληρωμένης μόρφωσης, τη διαμόρφωση κριτικής σκέψης από τους μαθητές και της αγάπης για τη γνώση που οφείλει να παρέχει.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι τα παιδιά μας διαχρονικά τα αντιμετωπίζουν ως πειραματόζωα σε μια βάρβαρη εξεταστική αρένα, θύματα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που υλοποίησαν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις συνδιαμορφώνοντας το σημερινό περιεχόμενο του σχολείου. Ενός σχολείου που εμείς οι γονείς το πληρώνουμε πολύ ακριβά και τελικά παρέχει μια πολύ «φθηνή» και εφήμερη σε περιεχόμενο μόρφωση.
Η λειτουργία της Εκπαίδευσης και των σχολείων σήμερα είναι αποτέλεσμα διαχρονικών επιλογών, με ευθύνες που βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων. Η ταύτιση στα «κρίσιμα» και στην Παιδεία βγάζει μάτι. ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ διαμόρφωσαν ένα Λύκειο – εξεταστική αρένα. Ο ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε ουσιαστικά τον εξοβελισμό της Γενικής Παιδείας από το Λύκειο, με το νόμο Γαβρόγλου. Η ΝΔ θέσπισε επιπλέον την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Ταύτιση και στην προσπάθεια τους να περάσουν στα «μουλωχτά» αυτές τις αντιδραστικές αλλαγές για να κάμψουν τις αντιδράσεις μαθητών-γονιών-εκπαιδευτικών. Ο ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο Γαβρόγλου που τον πέρασε Μεγάλη Εβδομάδα για να είναι κλειστά τα σχολεία και η ΝΔ με τους νόμους Κεραμέως που τους πέρασε εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία.
Συνολικά, τα προβλήματα της παιδείας είναι σήμερα στο κόκκινο!
Τα σχολεία της χώρας εκπέμπουν SOS για το πρόβλημα της σχολικής στέγης. Για χιλιάδες μαθητές του Νηπιαγωγείου η πρώτη επαφή τους με το σχολείο είναι η αίθουσα κλουβί container. Χιλιάδες μαθητές φοιτούν σε ακατάλληλα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια (αίθουσες σε υπόγεια, με ταβάνια να πέφτουν, με θρανιογέφυρες για να φεύγουν από το σχολείο όταν βρέχει, χωρίς βασικές υποδομές για να υποστηριχτεί το μάθημα, κ.α.). Τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι τεράστια, με εκπαιδευτικούς που ποτέ δε διορίζονται με την έναρξη της σχολικής χορνιάς, που διδάσκουν άσχετα μαθήματα από το γνωστικό τους αντικείμενο με την 2η και 3η ανάθεση που θεσμοθετήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζεται με ευθύνη της κυβέρνησης ΝΔ έχοντας την στήριξη και των υπόλοιπων κομμάτων, ενώ το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών ανακυκλώνεται κάθε χρόνο παρά την κοροϊδία όλων των κομμάτων του ευρωμονόδρομου που μιλούν για αναγκαίους διορισμούς, μέχρι την έλλειψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Ακόμα πιο τραγική είναι η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή με τις τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό, τόσο εκπαιδευτικό, όσο και σε προσωπικό καθαριότητας, φυλάκων, τραπεζοκόμων κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων, νοσηλευτών.
Κριτήριο για κάθε γονιό είναι η ζωή, το μέλλον, η μόρφωση κάθε παιδιού. Σωστά απαιτούμε για τα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον και πρέπει πραγματικά να αγωνιζόμαστε γι’ αυτό. Καθημερινά για τα παιδιά μας σκεφτόμαστε και παλεύουμε για το μεγαλύτερο καλό που θα κάνουμε κι όχι τη ζημιά που θα επιλέξουμε για αυτά. Για αυτό οι δυνάμεις του ΚΚΕ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την μαζικοποίηση και το περιεχόμενο των Συλλόγων Γονέων, για να παλέψουμε όλοι μαζί, χιλιάδες γονείς για το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών. Ένα σχολείο, όχι σαν το σημερινό, της υποχρηματοδότησης και της κατηγοριοποίησης των μαθητών και της παρεχόμενης γνώσης, που κοιτάζει τους γονείς στην τσέπη.
Όπως αγωνιζόμαστε για τα παιδιά μας και το μέλλον τους, γιατί «αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα», αφού διαρκώς πρέπει με τη δράση μας να «έχουμε στο νου μας το παιδί», με τον ίδιο τρόπο σας καλούμε να βρεθούμε και στην κάλπη και στις 25 Ιούνη ξανά αγωνιστικά, μαχητικά, αισιόδοξα με ακόμα πιο ισχυρό ΚΚΕ! Γιατί περισσότεροι βουλευτές του ΚΚΕ σημαίνει περισσότερη δύναμη για να ακούγονται η φωνή και τα προβλήματά μας, μεγαλύτερη δύναμη στους αγώνες για το δίκιο, για το μέλλον των παιδιών μας, μέσα κι έξω από τη Βουλή.
Γιατί σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουν τα παιδιά μας πραγματικά δωρεάν ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονες υπηρεσίες υγείας, να χαίρονται τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, το παιχνίδι. Να έχουν όμορφα και σύγχρονα σχολεία, σύγχρονες υποδομές από τον παιδικό σταθμό μέχρι το πανεπιστήμιο. Να έχουν όλα τα εφόδια για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι!
Ούτε βήμα, λοιπόν, πίσω από τις ανάγκες των παιδιών μας στη μόρφωση και τη ζωή.