Το υποβρύχιο «Titan» κατευθυνόταν στον προορισμό του, στη μέση του Ατλαντικού, όταν το στίγμα του χάθηκε από το υποστηρικτικό του πλοίο Polar Prince. Στο σκάφος βρίσκονται οι Στόκτον Ρας, πρόεδρος και ιδρυτής της Oceangate Στόκτον Ρας, ο δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, ο επιχειρηματίας από το Πακιστάν Σαχζάντα Νταγούντ και ο γιος του Σουλεμάν, καθώς και ο χειριστής Πολ Ναρζολέ.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του «Titan», OceanGate Expeditions, φέρεται να καθυστέρησε 8 ώρες να ενημερώσει για την εξαφάνιση του υποβρυχίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Daily Mail «το υποβρύχιο Titan της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής».
«Ενώ το υποβρύχιο μπορεί να είναι ακόμη άθικτο, αν βρίσκεται σε βάθος μεγαλύτερο από 200 μέτρα (656 πόδια), υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες. Τα οχήματα που έχουν σχεδιαστεί για τη διάσωση υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού σίγουρα δεν μπορούν να φτάσουν σε βάθος κοντά στο βάθος του Τιτανικού» δήλωσε ο καθηγητής Alistair Greig από το University College του Λονδίνου.
«Αν συμβούλευα τον πρωθυπουργό, θα έλεγα ότι οι πιθανότητές τους είναι 1%» ανέφερε ο υποπλοίαρχος David Mauget, πρώην διοικητής πυρηνικού υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, στην Daily Mail. «Δεν τους έχουμε καν βρει ακόμα. Αν τους βρούμε, θα ανέβαζα τις πιθανότητες στο 15%. Είναι ζοφερο – δεν θέλω να το πω, αλλά προσπαθώ να είμαι ρεαλιστής. Θαύματα συμβαίνουν [όπως τα αγόρια από την Ταϊλάνδη], αλλά αυτή είναι μια διαφορετική κατάσταση. Πρόκειται για έναν απελπισμένο αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο» προσέθεσε.
Μοναδική ελπίδα να εντοπιστούν ζωντανοί οι επιβάτες, είναι ότι διαθέτουν οξυγόνο για τρεις με πέντε ημέρες. Ωστόσο, «εάν οι επιβάτες πανικοβληθούν και αρχίσουν να έχουν έντονη δραστηριότητα μέσα στην καμπίνα, το οξυγόνο θα λιγοστέψει πολύ πιο γρήγορα» δήλωσε στο BBC o Φρανκ Όουεν, πρώην διευθυντής της ομάδας Ερευνάς και Διάσωσης από την Αυστραλία.
Ο Mike Reiss, συγγραφέας και παραγωγός με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος έχει ταξιδέψει με το «Titan» στο παρελθόν, δήλωσε στο BBC Breakfast, πως «υπογράφεις μία τεράστια δήλωση συναίνεσης που αναφέρει τον έναν τρόπο μετά τον άλλον που θα μπορούσε κανείς να πεθάνει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αναφέρουν τον θάνατο τρεις φορές στην πρώτη σελίδα, οπότε δεν βγαίνει ποτέ από το μυαλό σου. Καθώς έμπαινα στο υποβρύχιο σκέφτηκα ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το τέλος μου. Επομένως, κανένας από όσους βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση δεν είναι ξαφνιασμένος. Όλοι γνωρίζουν πού πάνε».