Αναλυτικά η επιστολή:
 
«Κύριε Πρωθυπουργέ, 
Έχουμε, επανειλημμένα, εκθέσει στην πολιτική ηγεσία την αγωνία μας για το μέλλον των Ναυπηγείων της χώρας, αλλά και την ανάγκη εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης εθνικής αναπτυξιακής πολιτικής για τη Ναυπηγική Βιομηχανία με στόχο τη διάσωση της παραγωγικής βάσης και την προστασία των θέσεων εργασίας. 
 
Είναι γνωστή σε όλους η δραματική κατάσταση των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ), στους οποίους η εταιρία έχει εφαρμόσει από τον Απρίλιο του 2012, παράνομα και μονομερώς, σύστημα εκ περιτροπής εργασίας μιας ημέρας την εβδομάδα. 
 
Ανεξάρτητα από την παραβίαση από την εταιρία των σχετικών διατάξεων (Ν. 3846/2010 άρθρο 2 παρ. 3 εδ. δ΄) που επιβάλλουν στον εργοδότη συγκεκριμένες υποχρεώσεις, πριν την επιβολή του συστήματος αυτού, το μέτρο είναι προφανώς απάνθρωπο και εξοντωτικό, στο βαθμό που συνεπάγεται περικοπή του 80% των αποδοχών των εργαζομένων, οι οποίοι αναγκάζονται να βιοπορίζονται με το 20% του μισθού τους. Και ασφαλώς το μέτρο αυτό δεν είναι ούτε υποκατάστατο της απόλυσης (όπως απαιτεί ο νόμος) αφού οι συνέπειές του είναι καταστροφικότερες και από αυτήν ακόμη την καταγγελία των συμβάσεων. 
 
Είναι φανερό ότι η προστασία των θέσεων εργασίας και η διασφάλιση της πλήρους απασχόλησης των εργαζομένων συναρτάται άμεσα με την ομαλή λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που αποτελεί στρατηγικής σημασίας μονάδα για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. 
Στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί ζήτημα μείζονος σπουδαιότητας και άμεσης προτεραιότητας η άρση του μέτρου της εκ περιτροπής εργασίας μιας ημέρας την εβδομάδα και η εξασφάλιση της πλήρους απασχόλησης των εργαζομένων. 
 
Για το σκοπό αυτό είναι αναγκαία, σε πρώτη φάση, η άμεση εκταμίευση ποσού από το Ελληνικό Δημόσιο, έναντι υποχρεώσεών του προς την εταιρία, γεγονός που θα επιτρέψει την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζομένων για πλήρη απασχόληση, μέχρι την οριστική επίλυση του όλου ζητήματος. 
 
Συγχρόνως, η νέα πολιτική ηγεσία πρέπει να διευθετήσει άμεσα και οριστικά το ζήτημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά και γενικά της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της χώρας, με τη λήψη εθνικών αναπτυξιακών μέτρων που να διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα, την προοπτική και το μέλλον της λειτουργίας της. »