Να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα επιχειρούν οι Αρχές για το αλαλούμ στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου
Χιλιάδες πολίτες αλλά και τουρίστες εγκλωβίστηκαν μέσα σε συνθήκες αφόρητης ζέστης χωρίς ενημέρωση ή σχέδιο διαφυγής, αφού η νέα Ε.Ο. έκλεισε στις 12.30 το μεσημέρι της Πέμπτης με την κυκλοφορία να αποκαθίσταται σταδιακά και στα δύο ρεύματα στις 21.30 !
«Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή», απαντούν σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική χθες βράδυ αλλά ισχυρίζονται το εξής:
«Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.
Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της. Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.
Καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.
Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.
Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης».
Αξίζει να αναφερθεί πάντως πως πολύωρος ήταν ο γολγοθάς και για εκατοντάδες επιβάτες του Προαστιακού, ενώ το πρόβλημα επεκτάθηκε και στον σιδηρόδρομο. Μετά τις 9 το βράδυ κατάφεραν τελικά να φύγουν από το Κιάτο με το τρένο περίπου 50 επιβάτες που είχαν ξεκινήσει από την Πάτρα το μεσημέρι με τελικό προορισμό το αεροδρόμιο στην Αθήνα.
Mάρτυρας ανέφερε στο ΤΡΡ: «Η ίδια πέρασα τα διόδια της Ελευσίνας στις 15:00. Μετά που πέρασα τα έκλεισαν. Δεν θα έπρεπε να αφήσουν ούτε εμάς να περάσουμε διότι ήταν πάρα πολύ επικίνδυνο. Στα διόδια δεν πληρώσαμε ωστόσο κανείς δεν μας ενημέρωσε για το τι ακολουθεί. Μας είπαν απλώς ότι μόλις περάσουμε τον κόμβο των Μεγάρων θα κινηθούμε στην παλαιά Εθνική Οδό. Πέρασα τα διόδια και αυτό που ακολούθησε ήταν απελπισία. Ήμασταν ακινητοποιημένοι για τέσσερις ώρες, χωρίς νερό, κάτω από τον ήλιο. Γύρω μας μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι και οικογένειες. Μία κυρία μπροστά μου έκανε την ανάγκη της σε κυπελάκι. Στις 18:40 πέρασε η πυροσβεστική και μοίρασε από ένα μπουκαλάκι νερό. Η κατάσταση ήταν απελπιστική διότι είχα διανύσει 1 χλμ μέσα σε τέσσερις ώρες. Η ζέστη ήταν αφόρητη. Ανοιγόκλεινα το air condition μέσα στο αυτοκίνητο για να εξοικονομώ καύσιμο. Δεν είχαμε καμία ενημέρωση. Μόνο ό,τι ακούμε από το ραδιόφωνο. Ευτυχώς δεν πήρα μαζί μου τα παιδιά μου».