Όπως αναφέρει, «κατ’ εξαίρεση, και προκειμένου οι μεταφορείς να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές ή στις περιπτώσεις όπου ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών ή χώρων αφετηρίας, καθιστά αδύνατη την επιβίβαση, αποβίβαση ή μεταφορά του ατόμου με αναπηρία κατά τρόπο ασφαλή και λειτουργικά εφικτό, επιτρέπεται να αρνούνται να δεχθούν κράτηση, να εκδώσουν ή να παράσχουν κατ’ άλλο τρόπο εισιτήριο σε, ή να επιβιβάσουν άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας».

Το υπουργείο Υποδομών για να δικαιολογήσει την απαράδεκτη απόφασή του, συμπληρώνει πως «ο νέος Κανονισμός φροντίζει ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών και δη των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα».

Παράλληλα επιχειρεί να ρίξει ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι κάτι αντίστοιχο ίσχυε το 2015.

Η παρέμβαση της Κατερίνας Νοτοπούλου

Με χθεσινή παρέμβασή της η Κατερίνας Νοτοπούλου κατήγγειλε πως πρόκειται για τρομακτική διάκριση.

Συγκεκριμένα, η τομεάρχης Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε δηλώσει:

«Η αναλγησία με την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ αντιμετωπίζει τα άτομα με αναπηρίες και τα δικαιώματά τους δεν παύει να μας εκπλήσσει.

Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να επιτρέπει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα ΚΤΕΛ να αποκλείουν την επιβίβαση σε ανάπηρους συμπολίτες μας είναι ακατανόητη και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα πριν από λίγες ημέρες δεσμευόταν η υφυπουργός αρμόδια για τις Μεταφορές υποστηρίζοντας ότι η προσβασιμότητα στον τομέα των μεταφορών αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της κυβέρνησης.

Η απόφαση αυτή όχι μόνο δεν ενισχύει τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στον τομέα των μεταφορών αλλά συνιστά κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων τους και τρομακτική διάκριση.

Αντί να προβλέψει και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη συμμόρφωση των ΜΜΜ και των ΚΤΕΛ με τα απαιτούμενα της προσβασιμότητας για την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των ΑμεΑ, αντί να θέσει αυστηρά χρονοδιαγράμματα για την ανεμπόδιστη μεταφορά τους και την αποφυγή περιστατικών διακρίσεων προς άτομα με κινητικά προβλήματα, αντί να θεσπίσει ένα αυστηρό πλαίσιο που να προστατεύει αποτελεσματικότερα το δικαίωμα των πολιτών στη μετακίνηση διαμορφώνοντας αυστηρότερους κανόνες απέναντι σε τέτοια φαινόμενα, διαιωνίζει την παράλειψη συμμόρφωσης τόσο των ΜΜΜ όσο και των ΚΤΕΛ με τις διεθνείς απαιτήσεις για την μεταφορά ατόμων με αναπηρία.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη όχι μόνο δεν διαθέτει στην πραγματικότητα Εθνική Στρατηγική για την Αναπηρία αλλά αδιαφορεί για τα πραγματικά προβλήματα των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα»

Η παρέμβαση του ανάπηρου ακτιβιστή Αντώνη Ρέλλα