της Γεωργίας Κριεμπάρδη

-Εσείς;
-Για τον Μητσομπόνο.
-Εσείς για πού είστε;
-Για τον Πάνο ήρθα.
-Κι εσείς;
-Συνάδελφος σκιτσογράφος.
-Για τον Πάνο κι εμείς.

Με το που έφτασε στη δικαστική αίθουσα ο Πάνος Μητσομπόνος, έκπληκτοι οι αστυνομικοί καταλάβαιναν πως ο διάδρομος έξω από την αίθουσα ήταν γεμάτος με κόσμο «για τον Πάνο». Ήταν συγκινητική η στήριξη των συναδέλφων του, από την αγχωτική αναμονή πριν τον δουν μέχρι τη στιγμή που έφτασε και άρχισαν τα δικά τους αστεία. «Κάτσε όπως είσαι τώρα να σε κάνουμε ένα σκίτσο». Κι εκείνος συγκινημένος, με χαμόγελο δε σταμάτησε να τους ευχαριστεί που ήταν εκεί.

«Ζωγραφίζω 40 χρόνια , πρώτη φορά γίνομαι τόσο γνωστός» λέει γελώντας.

Όταν έφτασε ο δικηγόρος του, ζήτησε να του αφαιρέσουν τις χειροπέδες, κάτι που ο αστυνομικός επίμονα αρνούταν. Με την παρέμβαση δεύτερου αστυνομικού και τον δικηγόρο να εξηγεί πως νομικά όφειλαν να του αφαιρέσουν τις χειροπέδες, τον «έλυσαν». Ο ίδιος αστυνομικός, μάλιστα, επιχείρησε να είναι παρών και κατά τη συζήτηση του δικηγόρου με τον πελάτη του, κατά παράβαση της αρχής του απορρήτου της ιδιωτικής συνομιλίας.

«Χθες περίπου στις 14:00 με μάζεψαν και πέρασα ανακριτή. Στις 17:00 η εισαγγελία αποφάσισε την κράτησή μου. Ζήτησα μόνο τα φάρμακα μου, είμαι διαβητικός. Μου τα έφερε η γυναίκα μου» περιγράφει. Για την ιστορία, να πω ότι από τις πιο όμορφες εικόνες ήταν όταν έφτασε η γυναίκα του στην Ευελπίδων και φώτισε το πρόσωπό του.

Ο Πάνος, γενικά έμπειρος σκιτσογράφος -κάνει κατά βάση κόμικ-, βρέθηκε μόλις δεύτερη φορά να καλύπτει δικαστικό σκίτσο. Η προηγούμενη και πρώτη εμπειρία του ήταν στη δίκη της Χρυσής Αυγής, όπου επιτρεπόταν η λήψη φωτογραφιών (άλλωστε υπήρχαν και φωτορεπόρτερ). Σ’ αυτήν τη δίκη, πήγε να τραβήξει φωτογραφία για καλλιτεχνικούς σκοπούς, να έχει ανοιχτό το πλάνο για να μπορέσει να σκιτσογραφήσει με λεπτομέρεια. Αυτό, άλλωστε, είναι μία συγκεκριμένη τεχνοτροπία στη δουλειά τους.

«Όταν θέλουμε να ζωγραφίσουμε κάτι που υπάρχει στην πραγματική ζωή, έχουμε φωτογραφική βοήθεια για να πατήσουμε πάνω για να το αποδώσουμε. Ζωντανά είναι πολύ δύσκολο να το αποδώσουμε. Πώς οι δημοσιογράφοι έχουν το κασετοφωνάκι; Εμείς αυτό χρησιμοποιούμε ως εργαλείο. Οι σκιτσογράφοι το χρησιμοποιούμε κατά κόρον είτε στο δικαστικό είτε αλλού» εξήγησε στο ΤΡΡ ο συνάδελφος του Πάνου, Σπύρος Δερβενιώτης.

Μετά το τέλος της υπόθεσης για σήμερα, ο δικηγόρος του Πάνου Μητσομπόνου δήλωσε στο ΤΡΡ: «Ο κ. Μητσομπόνος συνελήφθη στο ακροατήριο του Μικτού Ορκωτού Εφετείου, επειδή φωτογράφιζε εντός της αίθουσα για καθαρά καλλιτεχνικούς σκοπούς και συγκεκριμένα ως ρέφερενς-σημείο αναφοράς για διόρθωση και καλύτερη ρεαλιστική απεικόνιση των σκίτσων που είχε ήδη κάνει. Δεν είχε γνώση ότι αυτό απαγορεύεται. Ζήτησε ειλικρινά συγγνώμη από το δικαστήριο. Δεν μπορούσε να φανταστεί ότι αυτό θα λάβει τέτοια διάσταση».

Η ποιότητα αυτού του σκιτσογράφου σπανίζει. Κρατάω κάτι που μου είπε. «Εγώ στεναχωριέμαι που εξαιτίας μου διακόπηκε η δίκη για μιάμιση ώρα. Ήταν εκεί οι άνθρωποι του Ζακ, η μαμά του, ο αδερφός του που έχουν περάσει τόση ταλαιπωρία. Ένιωσα άσχημα που καθυστέρησε η δίκη και το προκάλεσα όλο αυτό».