Για έναν χρόνο θήτευσε σ’ αυτή τη θέση, μπήκε με προκήρυξη, όπως εξηγεί, επιλέχθηκε στο μητρώο και κατόπιν κλήρωσης επιλέχθηκε ως εκπρόσωπος των φοιτητών. Αρμοδιότητα αυτής της επιτροπής ήταν η αξιολόγηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών. «Στέλναμε εμπειρογνώμονες, που είχαν δηλώσει την πρόθεσή τους να έρθουν να αξιολογήσουν ένα τμήμα. Όμως, δεν προβλεπόταν από τον νόμο να στέλνουμε φοιτητές, ενώ το καταστατικό της ΕΘΑΑΕ έλεγε ότι θα πρέπει να υπάρχουν και φοιτητές στην αξιολόγηση. Μέχρι τον Ιούλιο του 2022 που ήμουν εγώ, δεν είχα στείλει ούτε έναν».
Προχωρώντας στα κριτήρια που υπήρχαν ώστε ένα τμήμα να λάβει χρηματοδότηση, ήταν 10 στον αριθμό και τίθεντο από την ΕΘΑΑΕ και την ευρωπαϊκή της ομπρέλα. «Ένα κριτήριο ήταν ότι το τμήμα πρέπει να έχει υποδομές. Να έχει επίσης φοιτητοκεντρική διδασκαλία, αλλά πώς μπορεί αυτό να γίνει όταν έχεις έναν καθηγητή για 200 μαθητές; Στα κριτήρια ήταν επίσης η διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, η διασύνδεση με την αγορά εργασίας, η επάρκεια των καθηγητών και η ποιότητά τους, να έχουν δηλαδή paper, δημοσιεύσεις, να έχουν κάνει πράγματα».
Η διαδικασία προχωρούσε ως εξής: «Οι αξιολογητές -από το εξωτερικό- συνέτασσαν την αξιολόγηση και την έστελναν σε εμάς. Από εκεί και πέρα δεν μπορούσε να παρέμβει κανείς, να την αμφισβητήσει. Αν έπιανε το τμήμα τη βάση, δηλαδή 5/10, δε θεωρούταν ότι πληρούσε τα κριτήρια, έπαιρνε κακό βαθμό και μειωνόταν ένα μέρος της χρηματοδότησής του». Φέρνει στη συζήτηση ένα παράδειγμα. «Το τμήμα Κοινωνιολογίας στο Πάντειο πέρασε από την αξιολόγηση τον Οκτώβριο του 2021 με 6/10. Αν αυτό το τμήμα ήταν σε άλλο πανεπιστήμιο που δεν είχε τις υποδομές του Παντείου, θα έπαιρνε 5/10, άρα θα υποχρηματοδοτούταν περεταίρω».
Εξαίρεση στον κανόνα το τμήμα θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ. «Είχε λάβει μια αξιολόγηση, που όντως δεν το αντιπροσώπευε. Το τμήμα κατέθεσε ένσταση. Μετά από πολύ καιρό αυτή εξετάστηκε και τελικά δικαιώθηκε, αλλά αυτό είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Είναι πολύ δύσκολο να αναθεωρηθεί η διαδικασία».
Κι εδώ έρχεται η εξής παρατήρηση. Σ’ ένα ήδη υποχρηματοδοτούμενο τμήμα, αν του κόψεις περεταίρω τη χρηματοδότηση, πώς το βοηθάς ακριβώς με αυτόν τον τρόπο; «Αν ένα τμήμα, για παράδειγμα, δεν έχει καθηγητές και για να το τιμωρήσεις του κόβεις τη χρηματοδότηση, τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει πέρα από τον ευτελισμό του;» διερωτάται και ο Κωνσταντίνος.