Ο σχεδιαστής Erdem Moralioglu επέλεξε το εντυπωσιακό σκηνικό των γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο για να παρουσιάσει τη συλλογή φθινοπώρου/χειμώνα 2024 του ομώνυμου brand του Erdem, εμπνευσμένη από την Ελληνίδα τραγουδίστρια Μαρία Κάλλας και την ερμηνεία της στην όπερα Μήδεια το 1953.

«Η Κάλλας είχε ξεριζωθεί», δήλωσε ο σχεδιαστής, επισημαίνοντας ότι γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς και μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε στην Αθήνα. «Ήθελα να παρουσιάσω τη συλλογή σε έναν χώρο που να φέρνει στο μυαλό την ελληνικότητά της. Αυτή η ιδέα του να είναι κάποιος από κάπου και να καταλήγει κάπου αλλού με ενδιαφέρει πολύ. Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιοι παραλληλισμοί εκεί» σημειώνει ο Τούρκος σχεδιαστής.

«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία», αναφέρει η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη.

«Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».

Κ. Μάλαμα: Η επίδειξη μόδας στην αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείου απαιτεί την οικουμενική καταδίκη

Την επίδειξη κατήγγειλε και ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ μέσω της Κ. Μάλαμα:

«Η επίδειξη μόδας σε πασαρέλα στην αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο καταδεικνύει την ανευθυνότητα και σε συνδυασμό με την υπόθεση των κλοπών από τις αποθήκες του φανερώνει το μέγεθος του κινδύνου που διατρέχουν οι ελληνικές αρχαιότητες στο συγκεκριμένο χώρο. Η επιστροφή τους άνευ όρων κι ανταλλάγματος στον φυσικό τους τόπο είναι για εμάς αδιαπραγμάτευτη αρχή, απαράγραπτη και ζητούμε από τους θεσμούς της χώρας την δυναμική κι άνευ αστερίσκων δράση.

»Επαναλαμβάνουμε στο πλαίσιο αυτό την ερώτηση που έχουμε απευθύνει πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα στην Υπουργό Πολιτισμού : τι ακριβώς συζητά και με ποιον στη Βρετανία για τα γλυπτά του Παρθενώνα; Επίσης, χωρίς καμία αντιπολιτευτική διάθεση με “φόντο” τις αρχαιότητες, δεν μπορούμε παρά να θυμηθούμε τι δήλωνε η κυρία Μενδώνη όταν είχε επιτρέψει την φωτογράφιση του οίκου Dior στην Ακρόπολη κι αλλού. Έλεγε τότε η κυρία Υπουργός ότι το “event” εκφράζει “μια σύγχρονη, δημιουργική, εξωστρεφή Ελλάδα η οποία, χωρίς συμπλέγματα και εκπτώσεις, διεκδικεί τη θέση που της ανήκει στο διεθνές περιβάλλον”. Αν τις συγκεκριμένες δηλώσεις τις επικαλεστούν τώρα από το Βρετανικό Μουσείου τι θα μας απαντήσει η κυρία Μενδώνη;».