Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.

Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει τη γέφυρα.

Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.

Μετά την πρόσκρουση του πλοίου και την κατάρρευση της γέφυρας είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης στο νερό μπορεί να έχουν βρεθεί έως και 20 εργάτες που ήταν στην γέφυρα τα ξημερώματα της Τρίτης. Την επιχείρηση δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή (9-10 βαθμούς Κελσίου) αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό.