Τα κρίσιμα αποσπάσματα της δικογραφίας του εγκλήματος των Τεμπών έφερε μαζί της η Ζωή Κωνσταντοπούλου στο βήμα της Βουλής κατά την ομιλία της στη συζήτηση για την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης. Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, ανέγνωσε την κατάθεση του πρώην προέδρου των μηχανοδηγών, Κωστή Γενιδούνια στον ανακριτή:
«Εργάζομαι ως μηχανοδηγός και κάνω τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη περίπου πέντε ή έξι φορές τον μήνα. Το σύστημα τηλεδιοίκησης έχει τεθεί εκτός εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου. Όσο αυτό λειτουργούσε οι εντολές που δεχόμασταν ως μηχανοδηγοί για την αναχώρησή μας αφορούσαν την αναγνώριση από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας πολλές φορές με αριθμό τηλεγραφήματος λόγω της μη λειτουργίας των φωτοσημάτων και μετά λαμβάναμε οδηγίες από την τηλεδιοίκηση ο οποία λειτουργούσε. Εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια οι οδηγίες δίνονται μόνο από τον σταθμάρχη Λάρισας. Το τελευταίο διάστημα από τον Οκτώβριο 2022 και μετά είχαμε ενημερωθεί από τον εργοδότη μέσω του ΟΣΕ ότι τίθενται σε λειτουργία τα φωτοσήματα μεταξύ Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ωστόσο και αυτά παρουσίαζαν προβλήματα με αποτέλεσμα κάποιες φορές να μας δίνονται εντολές για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων είτε μέσω ασυρμάτου ή με υποδείγματα», διάβασε από τη δικογραφία η Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Και συνέχισε: «Τι κινδύνους συνεπάγεται η μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης, ρώτησε ο ανακριτής. Και απαντάει, για ακούστε πώς παραπλανήσατε ανθρώπους να μπαίνουν στα τρένα: “Δεν μπορούσε να δει ο διαχειριστής υποδομής σε ποιο σημείο και σε ποια γραμμή ανόδου ή καθόδου βρισκόντουσαν τα τρένα κατά την πορεία τους. Ενώ, δεν μπορούσαν να γίνουν διασταυρώσεις τρένου σε σταθμούς ούτε να χαράσσεται η πορεία των τρένων στην ευθεία από στθαμούς όπως αυτών των Νέων Πόρων όπου η είσοδος είναι μόνιμα καθηλωμένη στη διαγώνιο και ο οδηγός οφείλει να μειώσει την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας χωρίς να έχει στη διάθεση του ούτε τις ενδείξεις των φωτοσημάτων τα οποία είναι μόνιμα κόκκινα”».
«Τα γνωρίζατε αυτά. Είναι το περιεχόμενο των περίπου 200 εξωδίκων – οχλήσεων που σας έχουν κάνει οι μηχανοδηγοί και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ», είπε και συνέχισε την ανάγνωση της κατάθεσης του Κώστα Γενιδούνια: «Όπως με ρωτάτε, η λειτουργία του ECTS προλαμβάνει το λάθος του μηχανοδηγού, δηλαδή στην περίπτωση που θέλει να μειώσει ταχύτητα ή να σταθμεύσει σε κόκκινα φωτόσημα υπάρχει κόμβος που προειδοποιεί στην καμπίνα μηχανοδήγησης και αν δεν υπακούσει σε αυτό, το σύστημα επενεργεί και ακινητοποιείται η αμαξοστοιχία. Όπως με ρωτάτε, αυτά τα τρία συστήματα είναι αλληλένδετα. Η μη λειτουργία του ενός μπορεί να ακυρώσει τα άλλα δύο. Όπως με ρωτάτε, η λειτουργία αυτού του τριπλού συστήματος μετά βεβαιότητας θα απέτρεπε το δυστύχημα», λέει ο κ. Γενιδούνιας.
«Τα ξέρετε, τα ξέρατε και γι’ αυτό δεν θέλατε ο συγκεκριμένος εργαζόμενος που έχει καταγγείλει και ξανακαταγγείλει να κληθεί στην Εξεταστική Επιτροπή που κλείσατε άρον άρον. Λέτε, και αυτό είναι το αφήγημα που καταχειροκροτήσατε χτες όταν το είπε και ο κ. Καραμανλής ότι τελικά έφταιξε ο σταθμάρχης μόνο και οι μηχανοδηγοί της επιβατικής αμαξοστοιχίας, μόνο. Οι δύο νεκροί δηλαδή και ο σταθμάρχης – ρουσφέτι σας. Ρουσφέτι της Νέας Δημοκρατίας και της κυβέρνησής της για την οποία έγιναν ειδικές παρεκκλίσεις από την νομιμότητα και παραβιάσεις της νομιμότητας για να είναι σε αυτή τη θέση», είπε.
Σχετικά με το αφήγημα της κυβέρνησης ότι ο σταθμάρχης δήθεν παραδέχτηκε, ομολόγησε και αναγνώρισε το λάθος του, η Ζωή Κωνσταντοπούλου είπε ότι αυτό που ανέλαβε στην πραγματικότητα ο σταθμάρχης είναι την αντικειμενική ευθύνη, όπως ακριβώς έπραξαν και οι υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας: «Παραδέχτηκε όπως λέτε ο σταθμάρχης το σφάλμα του. Ξέρετε τι παραδέχθηκε ο σταθμάρχης; Κύριε Τσιάρα, που ήσασταν και υπουργός Δικαιοσύνης την κρίσιμη περίοδο, ξέρετε τι ανέλαβε; Την αντικειμενική ευθύνη, όπως αναλάβατε κι εσείς. Ο σταθμάρχης λέει τα ίδια που λέει ο κ. Καραμανλής και ο κ. Μητσοτάκης διότι ο σταθμάρχης είναι ο κ. Καραμανλής και ο κ. Μητσοτάκης», είπε.