Η επίσκεψη του Χάμπεκ στην Κίνα είναι η πρώτη που πραγματοποιεί ανώτερος ευρωπαίος αξιωματούχος από τότε που οι Βρυξέλλες πρότειναν υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής  για να καταπολεμήσουν αυτό που η ΕΕ θεωρεί υπερβολικές επιδοτήσεις, μεταδίδει το Reuters.

Η Κίνα προειδοποίησε την Παρασκευή πριν από την άφιξή του ότι οι κλιμακούμενες τριβές με την ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να προκαλέσουν εμπορικό πόλεμο.

“Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι δεν πρόκειται για τιμωρητικούς δασμούς”, δήλωσε ο Χάμπεκ στην πρώτη συνεδρίαση της ολομέλειας του διαλόγου για το κλίμα και τον μετασχηματισμό.

Χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Τουρκία έχουν χρησιμοποιήσει τιμωρητικούς δασμούς, αλλά όχι η ΕΕ, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας. “Η Ευρώπη κάνει τα πράγματα διαφορετικά”.
Ο Χάμπεκ δήλωσε ότι επί εννέα μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέταζε με μεγάλη λεπτομέρεια κατά πόσον οι κινεζικές εταιρείες είχαν επωφεληθεί αθέμιτα από επιδοτήσεις.

Οποιοδήποτε μέτρο αντισταθμιστικού δασμού προκύψει από την εξέταση της ΕΕ “δεν αποτελεί τιμωρία”, είπε, προσθέτοντας ότι τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην αντιστάθμιση των πλεονεκτημάτων που παραχωρεί το Πεκίνο στις κινεζικές εταιρείες.
“Πρέπει να επιτευχθούν κοινά, ίσα πρότυπα για την πρόσβαση στην αγορά”, δήλωσε ο Habeck.

Η ανάπτυξη του κλάδου “είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού και όχι των επιδοτήσεων, πόσο μάλλον του αθέμιτου ανταγωνισμού”, δήλωσε ο Zheng κατά τη διάρκεια της συνάντησης.
Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ πρόκειται να εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, ενώ η έρευνα θα συνεχιστεί μέχρι τις 2 Νοεμβρίου.