«Μετά από πολλά εγκαίνια, τα οποία δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μετά από μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί- δεν θα εγκαινιαστεί, θα παραδοθεί- στους πολίτες την 30η Νοεμβρίου του 2024. Σε 95 μέρες από τώρα. Οπότε το ρολόι δουλεύει αντίστροφα» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Για την υγεία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε: «Έχει δίκιο ο υπουργός Υγείας να λέει ότι η Θεσσαλονίκη εντός της επόμενης τετραετίας θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο στη χώρα, σε συνδυασμό με σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες γίνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης σε όλες τις κτιριακές μας υποδομές, σε τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, σε Κέντρα Υγείας. Ουδέποτε είχαμε ένα τέτοιο σχέδιο ανάταξης των υποδομών του ΕΣΥ, όπως αυτό το οποίο υλοποιείται από αυτή την κυβέρνηση. Και επειδή πολλά από αυτά τα έργα είναι έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν και πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας συνολικά θα δουν μια σημαντικότατη αλλαγή στις υποδομές των υφιστάμενων νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας μέσα στους επόμενους 18 με 24 μήνες».
Τέλος, για τον οδικό άξονα Flyover τόνισε ότι ο στόχος είναι να παραδοθεί την Άνοιξη του 2027, πριν τις βουλευτικές εκλογές.
Στην εκδήλωση ήταν παρών και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Για το μετρό είπε: «Ήδη για τον βασικό κορμό του, τους 13 σταθμούς, τους 18 συρμούς, τα 9,6 χιλιόμετρα, τους 450 επιβάτες σε κάθε συρμό, είμαστε έτοιμοι να τους παραδώσουμε στους πολίτες», είπε και πρόσθεσε: «Το 94,6 % του μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη ολοκληρωθεί. Τελειώνουν οι κατασκευαστικές διαδικασίες. Πραγματοποιούνται δοκιμές των συστημάτων και βρισκόμαστε στη διαδικασία της πιστοποίησης».
Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, είπε ότι πρόκειται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου είναι 89,4 %.
Το Fly Over θα είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027 δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Γνωρίζω τη δυσπιστία που είχατε επί αυτού. Όχι τόσο για τη χρησιμότητα όσο για τις δυσμενείς συνέπειες στην καθημερινότητα των πολιτών. Συνομιλώντας όμως μαζί σας, αντιλαμβάνομαι ότι εσείς οι ίδιοι βλέπετε την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος ως προς την υλοποίηση του έργου, γιατί βλέπετε αυτή τη στιγμή 250 άτομα και 80 βαρέα μηχανήματα να εργάζονται εκεί σε καθημερινή βάση», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Επίσης, δήλωσε: «Ο ΟΑΣΘ είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης. Με πρωτοβουλία και οδηγία του πρωθυπουργού και ενισχύσαμε με ανθρώπινο κεφάλαιο τον ΟΑΣΘ και θα συνεχίσουμε με σημαντική ενίσχυση ανθρώπινου κεφαλαίου με συμβάσεις κατ’ αρχάς μέχρι το τέλος του έτους.
Πριν από ένα χρόνο ο σχετικός αριθμός των λεωφορείων ήταν 18% λιγότερο και μέσα στον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορούν 300 λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, δηλαδή ποσοστό 16% αυξημένο από ό, τι ήταν το αντίστοιχος αριθμός πριν από ένα χρόνο.
Είναι ορατή η διαφορά στην καθημερινότητα του πολίτη, ειδικά σε μια πόλη που δεν έχει μετρό. Και έχετε απόλυτο δίκιο να είστε ενοχλημένοι γι’ αυτό, αλλά δεν φτάνει να ανανεώσουμε το 1/3 του στόλου. Πρέπει να εμπλουτίσουμε τον στόλο και να τον ενισχύσουμε περαιτέρω. Και γι’ αυτό υπάρχουν δύο σημαντικά έργα: leasing ή διεθνής διαγωνισμός έτσι ώστε η καθημερινότητα του πολίτη στη Θεσσαλονίκη να είναι πολύ καλύτερη».