«Ταυτόχρονα, συμμετέχοντες καλλιτέχνες δημοσιοποίησαν επιστολή που έλαβαν από τον επιμελητή, όπου τους ενημερώνει για τη διακοπή της συνεργασίας με την πρεσβεία του Ισραήλ, ενώ και ο ίδιος τελικά ανάρτησε την διακοπή της συνεργασίας με την πρεσβεία. Στην επεξήγηση που αναφέρει, αναδεικνύεται ότι κανένα πρόβλημα δεν εντοπίζει σε αυτήν την συνεργασία, αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει λόγω της δημόσιας κατακραυγής στο Artwashing που επιχειρήθηκε» προσθέτει το BDS Greece.

«Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση, ενημερώθηκαν μέσω της επιστολής μας ότι η συνεργασία με την πρεσβεία του Ισραήλ θα συνιστούσε “ξέπλυμα” των εγκλημάτων του απαρτχάιντ και της συνεχιζόμενης γενοκτονίας στην Παλαιστίνη. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι τα παραπάνω άγγιξαν αρκετές ευαίσθητες χορδές συμμετεχόντων, που προειδοποίησαν ότι θα αποσύρουν τα έργα τους από την έκθεση. Τους χαιρετίζουμε, τους συγχαίρουμε για τη στάση τους και ελπίζουμε να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμα τους σε αντίστοιχες περιπτώσεις – και μάλιστα δημόσια.
Ακόμα πιο ενθαρρυντική ήταν η ανοιχτή, δημόσια τοποθέτηση δεκάδων ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού που με παρρησία κατέκλυσαν τη δημόσια σφαίρα, αποδοκιμάζοντας το Artwashing και αποδεικνύοντας ότι ο χώρος του πολιτισμού δεν μένει αδιάφορος μπροστά στα εγκλήματα που συντελούνται» σημειώνει.

«Αυτή η νίκη δείχνει πως όταν η τέχνη και η αλληλεγγύη προς τον λαό της Παλαιστίνης συνδέονται, μπορούν να γκρεμίσουν τις ισραηλινές στρατηγικές δημόσιας διπλωματίας που επιχειρούν να συγκαλύψουν τις θηριωδίες του γενοκτονικού κράτους απαρτχάιντ. Η δυναμική αντίδραση του κόσμου του πολιτισμού μας γεμίζει αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση για το μέλλον» προσθέτει το BDS Greece και συνεχίζει:

«Δεν έχουμε αυταπάτες για το μέγεθος της νίκης, καθώς γνωρίζουμε ότι η παντελής απουσία στήριξης του πολιτισμού από την Πολιτεία, και οι απαράδεκτοι όροι εργασίας του μεγαλύτερου μέρους των καλλιτεχνών διαμορφώνουν μια σκληρή πραγματικότητα: Η πρεσβεία του Ισραήλ και άλλοι θεσμοί του κράτους-Τρομοκράτη, καθώς και δυτικές εταιρείες που είναι συνένοχες στα εγκλήματά του, έχουν μετατρέψει την τέχνη και τον πολιτισμό σε “υποχείριό” τους. Θα σταθούμε δίπλα σε οποιαδήποτε συλλογική πρωτοβουλία ληφθεί από τον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού για αυτά τα ζητήματα.

Υπέστησαν ωστόσο μια ακόμα ήττα στο πεδίο του πολιτισμού, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την διακοπή της συνεργασίας του Φεστιβάλ Animation AnimaSyros με την πρεσβεία του Ισραήλ. Κάθε νίκη του BDS, μικρή ή μεγάλη, ενισχύει την παγκόσμια αντίσταση και τον αγώνα για να σταματήσει η γενοκτονία της Γάζας.

Το κύμα αλληλεγγύης στον χώρο της τέχνης είναι ενθαρρυντικό και μας υπενθυμίζει πως η δύναμη της δημιουργίας μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο ενάντια στη γενοκτονία.

Επισημαίνουμε ότι η εν λόγω έκθεση είναι η πρώτη που γίνεται στον χώρο του ιστορικού κινηματογράφου Ιντεάλ με επιδίωξη τη νομιμοποίηση των νέων του χρήσεων από τον Ξενοδοχειακό/Τουριστικό Όμιλο Μήτση.

Σημαντικό είναι επίσης ότι παραμένουν χορηγοί της έκθεσης το EFA GROUP και το THEON GROUP, εταιρείες πολεμικού εξοπλισμού με πολυδαίδαλες σχέσεις, που προσπαθούμε να εξακριβώσουμε την εμπλοκή τους με το Κράτος του Ισραήλ και το στρατιωτικό-βιομηχανικό του σύμπλεγμα. Το γεγονός ότι δεν εντοπίσαμε έγκαιρα ότι και η ναυτιλιακή Island Oil Holdings έχει δραστηριότητες τροφοδοσίας στο Ισραήλ, μας πεισμώνει για να ξετυλίξουμε το κουβάρι της διαπλοκής των ελληνικών εταιρειών με το Ισραήλ.

Η γενοκτονία στη Γάζα συνεχίζεται και το πολιτιστικό μποϊκοτάζ είναι ένα από τα εργαλεία με τα οποία οι καλλιτέχνες και οι πολίτες μπορούν να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον πολύπαθο Παλαιστινιακό λαό. Καλούμε όλους τους Έλληνες καλλιτέχνες να ακολουθήσουν το παράδειγμα δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων τους στο εξωτερικό και να απέχουν από κάθε συνεργασία με το ισραηλινό απαρτχάιντ που εργαλειοποιεί τον πολιτισμό για να καλύψει τα εγκλήματά του.

Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή της ιστορίας, μαζί, μπορούμε να ενισχύσουμε την αλληλεγγύη και να βρούμε νέους τρόπους αντίστασης. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα δημοσιοποιήσουμε νέες πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση».