Σχετικά με το μέτρο που ψηφίστηκε επί υπουργίας Νίκης Κεραμέως, που αφορά τις διαγραφές φοιτητών/φοιτητριών, ο κ. Περρακάκης δήλωσε ξεκάθαρα, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον ΣΚΑΙ, ότι «ο νόμος θα εφαρμοστεί απολύτως και απαρέγκλιτα. Τον έχουμε ψηφίσει και θα εφαρμοστεί, και μάλιστα περιλαμβάνει τη διάταξη, η οποία είναι πολύ πλήρης, και προβλέπει εξαιρέσεις για λόγους υγείας, φοίτηση μερικής απασχόλησης, κ.α. Δε μπορεί και εδώ να είμαστε η διεθνής εξαίρεση. Δεν μπορεί να υπάρχει υπάρχει κουλτούρα κάποιος να πηγαίνει σε ΑΕΙ και να μη διαγράφεται ποτέ. Μέχρι σήμερα αν κάποιος παρατούσε τις σπουδές παρέμενε εγγεγραμμένος».

«Όμως η Ελλάδα έχει κατακτήσει ότι δεν έχουμε δίδακτρα στα προπτυχιακά, ενώ στο εξωτερικό έχουν. Καθώς δεν υπήρχε ρύθμιση να διαγράφονται, υπήρξε συσσώρευση των λεγόμενων “αιωνίων” φοιτητών. Είναι θέμα που πρέπει να λυθεί. Το συζητάμε 20 χρόνια, είχε περάσει ανάλογη διάταξη και το 2011 με το ν.2009 αλλά την κατάργησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δε μπορεί να έχουμε ένα γιοφύρι της Άρτας. Να πάψουμε να το συζητάμε. Θα τηρήσουμε το νόμο» υπενθύμισε τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ενάντια στους/στις «αιώνιους/ες φοιτητές/τριες» κατά την περίοδο ψήφισης του νόμου.

Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι «μιλάμε για το καλοκαίρι του 2025 και μετά, το τέλος του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους θα υπάρξει ενεργοποίηση των συγκεκριμένων διατάξεων. Είμαι σαφής. Το μεγαλύτερο κόστος είναι αυτό της ακινησίας, ειδικά σε θέματα που έχουν χρονίσει, όπως τα μη κρατικά ΑΕΙ που συζητάμε από τότε που ήμουν εγώ φοιτητής. Να τα κλείσουμε για να πάμε αλλού τη συζήτηση, δεν υπάρχει σε άλλη χώρα περίπτωση να είναι κάποιος φοιτητής 20 και 25 χρόνια».

Παρά τις αντιδράσεις της φοιτητικής κοινότητας για τις διαγραφές και το όριο του ν+2, ο υπουργός θεωρεί ότι πρέπει «να μιλήσουμε επιτέλους για τα θέματα που απασχολούν τις άλλες χώρες, όπως τεχνητή νοημοσύνη, δια βίου, κλπ. Μιλάμε για αιώνιους φοιτητές, ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για “αιώνιους μαθητές”, δηλαδή για διαρκή επιμόρφωση».

Σχετικά με το ενδεχόμενο επιβολής διδάκτρων, υπό υπό προϋποθέσεις, και σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, ο κ. Πιερρακάκης ήταν, επίσης, κάθετος αποκλείοντας το: «Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Ίσα ίσα, μίλησα για κεκτημένο δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ξενόγλωσσα προγράμματα μόνο έχουν δίδακτρα, αλλά απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές. Υπάρχει το κεκτημένο λοιπόν, αλλά υπάρχει και το θέμα του πώς η χώρα θα γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης».

Συνέχισε, περιγράφοντας ότι «πρέπει να φέρουμε ξένους φοιτητές και να βρούμε τρόπους ώστε ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων που σπουδάζουν από ανάγκη στο εξωτερικό να μπορούν να σπουδάσουν καλά εδώ. Να κρατήσουμε όσους επιθυμούν να μείνουν στη χώρα, αφετέρου να φέρουμε ξένους φοιτητές εδώ, θα είναι μεγάλος πλούτος για τη χώρα να έχεις ήπια ισχύ με άτυπους πρεσβευτές». «Ήρθε η ώρα» κατέληξε για το συγκεκριμένο θέμα.

Όσον αφορά το ζήτημα ασφάλειας στα ΑΕΙ μετά την αποτυχία της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι η «εικόνα της ασφάλειας είναι βελτιωμένη αλλά όχι τέλεια. Παρεμβαίνει η αστυνομία όπου και όταν χρειαστεί, το είδαμε από πέρυσι. Αξιοποιήσαμε και ψηφιακά μέσα. Προτιμούμε να κάνουμε ενέργειες που αποδυναμώνουν στην πράξη ενέργειες όπως οι καταλήψεις, με έξυπνο τρόπο, όπως στα σχολεία που είπαμε ότι θα γίνονται ψηφιακά μαθήματα και αραίωσαν οι καταλήψεις» επιβεβαίωσε, ουσιαστικά, ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί κατασταλτικά για τους φοιτητικούς και μαθητικούς αγώνες. «Πολιτική βούληση υπάρχει και η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική από ότι προ 5 ή 20 ετών» έκλεισε και αυτό το ζήτημα

Για τις φοιτητικές εστίες, ισχυρίστηκε ότι «ξεκινήσαμε μεγάλο πρόγραμμα οικοδόμησης με στόχο να διπλασιάσουμε εστίες. Θα πάμε με ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα) από 10.000 κλίνες στις 20.000 κλίνες με φοβερά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε εικόνα και στις υφιστάμενες εστίες, μέσω ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης)».

Ακόμα, όσον αφορά την εγκατάσταση μη κρατικών ΑΕΙ στη χώρα, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «υπάρχει ενδιαφέρον και το βλέπω σε όποια χώρα επισκέπτομαι και το βλέπω από απόδημους Έλληνες που ενεργοποιούν τα πανεπιστήμια με τα οποία συνεργάζονται. Η κουβέντα αφορά τη διεθνοποίηση της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θυμάμαι τα ιταλικά ΑΕΙ ως φοιτητής που έχουν ανέβει σε όλες τις κατατάξεις κι έχουν φέρει και άλλα ιδρύματα από το εξωτερικό. Η Φλωρεντία λχ, έχει 41 παραρτήματα αμερικανικών ΑΕΙ. Στην Ελλάδα γιατί να μην έχουμε κάνει, σχετικά πχ με αρχαιολογία και φιλοσοφία;».

Συνέχισε υποστηρίζοντας ότι «όμως δεν είναι το κυρίως κομμάτι της προσπάθειάς μας τα μη κρατικά, η ναυαρχίδα της συζήτησης είναι η διεθνοποίηση των Ελληνικών. Σε λίγους μήνες θα ανακοινώσουμε κοινά μεταπτυχιακά ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ με πολύ μεγάλα ΑΕΙ του εξωτερικού. Θα δούμε, λοιπόν, μια πολύ μεγάλη λίστα ξένων μεγάλων ΑΕΙ που θα υλοποιούν μεταπτυχιακά από επόμενη χρονιά με ελληνικά ΑΕΙ όπως το ΕΚΠΑ, το ΕΜΠ, κλπ. Το δεύτερο είναι τα παραρτήματα. Είχαμε μια απαγόρευση, η μόνη χώρα του πλανήτη μαζί με Κούβα. Για διάφορους λόγους» είπε και ισχυρίστηκε ότι «στο εξωτερικό μας κοιτάνε περίεργα όταν τους λέω ότι το αντιμετωπίσαμε, δεν γνώριζαν ότι είχαμε τέτοιο πρόβλημα. Τώρα, λοιπόν, βλέπουμε ενδιαφέρον από μεγάλα ξένα ΑΕΙ, το 2025-26 θα είναι ο πρώτος χρόνος λειτουργίας τους. Η Κύπρος το κατάφερε σε λίγα χρόνια, κάποια θα έρθουν και εδώ εξαρχής, κάποια μετά. Τις αιτήσεις θα εξετάσει η ΕΘΑΑΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης). Θα έχουμε αιτήσεις, έχει ήδη εκδηλωθεί το ενδιαφέρον».