Υπενθυμίζεται ότι το Πρωτοδικείο Αθηνών, με απόφασή του δέχθηκε σημεία της προσφυγής που είχαν καταθέσει κάτοικοι της περιοχής, δίνοντας εντολή στην εταιρεία να αναστείλει την επέκταση του εργοταξίου σε όλο το μήκος της οδού Θεμιστοκλέους ή εφόσον αυτό έχει λάβει ήδη χώρα, να απελευθερώσει τον πεζόδρομο, σε κάθε περίπτωση, στο μέτρο που να επιτρέπεται η ακώλυτη πρόσβαση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.

Η «ΕΛΛΗΝΙΚ ΜΕΤΡΟ» αρνήθηκε να εφαρμόσει τη δικαστική απόφαση και τώρα προσφεύγει εκ νέου στα δικαστήρια, σε μία νέα προσπάθεια να πετύχει την ανάκλησή της. H εταιρεία έχει υποστηρίξει επανειλημμένα ότι χωρίς τη συγκεκριμένη επέκταση το έργο δεν μπορεί να γίνει

Σε ανακοίνωσή της, η Ανοιχτή Συνέλευση «Όχι Μετρό στην Πλατεία Εξαρχείων» σχολιάζει την κίνηση της «Ελληνικό Μετρό»:

«Η νέα αίτηση δεν έχει τίποτα το νέο.

  1. Συνεχίζει να μην κάνει καμία αναφορά στο ΦΕΚ που παραβιάζει το εγκατεστημένο εργοτάξιο και το οποίο ορίζει την υποχρέωση ύπαρξης ελεύθερου χώρου 3,5 μέτρων τουλάχιστον για την ανεμπόδιστη πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
  2. Επικαλείται αυτοψία της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ με τις οποίες, όμως, και πάλι δεν αλλάζει κάτι. Η νέα αυτοψία δεν πιστοποιεί πουθενά ότι τα ασθενοφόρα και τα πυροσβεστικά οχήματα μπορούν να περάσουν. Το μόνο που υποστηρίζεται είναι ότι η πυροσβεστική, αν χρειαστεί, θα κάνει ό,τι μπορεί για να επιχειρήσει με μάνικες από Αραχώβης και Μεταξά, ενώ το ΕΚΑΒ λέει πως μπορεί να στείλει μηχανή ή να μεταφερθεί το άτομο που χρήζει βοήθειας με φορείο ή καρέκλα. Με άλλα λόγια οι υπηρεσίες λένε ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν, αλλά όχι ότι αυτό είναι το ενδεδειγμένο. Σε περίπτωση, λοιπόν, ανάγκης μαζικής και γρήγορης εκκένωσης (φωτιά, σεισμός κ.λπ.), τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να εξασφαλίσει τον κόσμο. Η Ελληνικό Μετρό, προσπαθώντας να πιαστεί απ’ τα μαλλιά της, μεταθέτει με τον πιο χυδαίο τρόπο την ευθύνη της ασφάλειας των πολιτών στους εργαζομένους της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ. Δεν είναι δυνατό, όμως, να βασιζόμαστε και πάλι στο ότι οι εργαζόμενοι αυτοί, όπως και σε άλλα τραγικά γεγονότα αυτής της χώρα, θα ξεπεράσουν τον εαυτό τους και όπως βγει. Εκείνο το οποίο προστατεύει τους πολίτες και ορίζει τις δικλείδες ασφαλείας και τις αρμοδιότητες είναι η ύπαρξη των νόμων. Στην προκειμένη περίπτωση το ΦΕΚ των 3,5μέτρων. Ως εδώ με τις «κακές στιγμές» και τους «ανθρώπους ήρωες» που παίζουν την εργασία και τη ζωή τους. Και για ποιον; Για το πολιτικό πείσμα μιας κυβέρνησης και την τσέπη της Ελληνικό Μετρό».

Στη συνέχεια αναφέρει:

«Σε ένα έργο που τελικά οι μελέτες αλλάζουν όπου «αρέσει» στην εταιρία (βλ. Φιλαδέλφεια, Αγ. Παρασκευή, Ζωγράφου, Ριζάρη)

Πρέπει, εμείς, οι άνθρωποι των Εξαρχείων να χτιστούμε στα θεμέλια μήπως και ολοκληρωθεί σε καμιά 30αριά χρόνια;

Ε, δεν πρόκειται να σας αφήσουμε! Εάν προκειμένου να χωράει το ασθενοφόρο, δεν χωράει το μετρό, λυπούμαστε πολύ… Θα περπατήσουμε λίγο παραπάνω, ως την Ομόνοια».

Ενώ καλεί σε πορεία την Παρασκευή, 13 Δεκέμβρη, 7μ.μ., Στουρνάρη & Τσαμαδού.