«Υπέρ» του σχεδίου νόμου επί της Αρχής, τάχθηκε η ΝΔ. Καταψήφισαν ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Νίκη, ενώ Ελληνική Λύση, Πλεύση Ελευθερίας, Σπαρτιάτες επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.
Το σχέδιο νόμου
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», στο Α’ μέρος του προβλέπει την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ από τη μητρική ΟΣΕ ΑΕ και την μεταφορά αρμοδιότητας διαχείρισης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΓΑΙΟΣΕ ΑΕ στην εταιρεία Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.
Το Β΄ μέρος του νομοσχεδίου έχει διατάξεις που αφορούν αλλαγές στη λειτουργία των ανεξάρτητων αρχών της ΡΑΣ, της ΑΠΑ και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών, Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΜ) που ασκούν αρμοδιότητες σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών.
Το Γ’ μέρος του σχεδίου νόμου, περιλαμβάνει σειρά «λοιπών επειγουσών διατάξεων», όπως ειδικές ρυθμίσεις για την άμεση αποκατάσταση ζημιών στο κτήριο της οδού Αρκαδίου 4 στους Αμπελόκηπους από την τρομοκρατική ενέργεια που σημειώθηκε, για την στελέχωση έκτακτων επιτροπών και ομάδων επεξεργασίας από μέλη του ΤΕΕ, καθώς και διάταξη σχετικά με το ηλεκτρονικό μητρώο συντελεστών παραγωγής, μελετών και τεχνικών και λοιπών συναφών υπηρεσιών για δημόσια και ιδιωτικά έργα.
Τέλος στο Δ΄ μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται σειρά διατάξεων για την παράταση συμβάσεων μισθώσεων όπως:
- Παράταση συμβάσεων των χειμερινών και θερινών θεάτρων και κινηματογράφων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 με το ίδιο μίσθωμα.
- Παράταση των μισθώσεων έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2025 των ακινήτων που στεγάζουν δικαστήρια.
- Την παράταση για 5 έτη των συμβάσεων δικαιωμάτων έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού πεδίου υψηλής θερμοκρασίας.
- Ρυθμίσεις και παρατάσεις που αφορούν εργαζόμενους σε ΡΑΑΕΥ, ΗΔΙΚΑ, στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στην Ελεγχόμενη Δομή Φιλοξενίας αιτούντων άσυλο του Πύργου, στο ΕΑΠ, στο Μητρώο Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών, για τον προϊστάμενο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, στις θητείες υφιστάμενων μελών των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων.
Ακόμη, περιλαμβάνει μια σειρά από επιμέρους παρατάσεις προθεσμιών σχετικά με διαδικασίες και θέματα που αφορούν:
- οικοδομικές άδειες,
- εγκαταστάσεις σταθμών και πρατηρίων υγρών και αέριων καυσίμων,
- τεχνικές υποδομές σε Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς,
- κατασκευές στο Δέλτα του Έβρου,
- οριστικές εκθέσεις και πρωτόκολλα κατεδαφίσεων,
- σειρά θεμάτων που αφορούν πράσινες πηγές ενέργειας, σχετικά με προθεσμίες διαδικασιών που αφορούν το πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης, της αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών
- παρατάσεις για την εξαίρεση της ΕΑΒ από προσκομίσεις φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και παρακρατήσεων από δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία.
Σταϊκούρας: Διαχρονικά τα προβλήματα – Από πάντα εκτροχιάζονταν, είχαν βλάβες, έκαναν οπισθομετωπικές συγκρούσεις
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ολοκλήρωση της β’ ανάγνωσης του νομοσχεδίου, στις 17/12, επισήμανε ότι σύμφωνα και με τα στοιχεία σε βάθος δεκαετίας που κατέθεσε στην Επιτροπή αναδεικνύεται πως «τα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι διαχρονικά», σημειώνοντας ότι εάν δει κανείς τα συμβάντα που έχουν καταγραφεί σ΄ αυτά δεν ήταν ασήμαντα αλλά ήταν εξίσου σοβαρά και επικίνδυνα καθώς και τότε αφορούσαν διαφυγές συρμών, εκτροχιασμούς επί γραμμής ελιγμού, βλάβες σε συρμούς και εγκαταστάσεις, οπισθομετωπικές συγκρούσεις με άλλο τρένο, προσκρούσεις συρμών με εμπόδιο επί της γραμμής, παρασύρεις πεζών και οχημάτων, διασπάσεις συρμών κλπ».
Το γεγονός ότι σήμερα αναδεικνύονται αυτά τα συμβάντα, ο υπουργός επανέλαβε ότι «ορθώς γίνεται, γιατί είναι σοβαρό ζήτημα και όλοι θα πρέπει να ενσκήψουμε ώστε να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών».
Εργαζόμενοι ΕΡΓΟΣΕ: «Γενικόλογο σχέδιο νόμου – Ούτε προσλαμβάνει, ούτε χρηματοδοτεί, απλώς μετονομάζει»
Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση, παραθέτοντας τις απόψεις του για το νομοσχέδιο του σιδηροδρόμου. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η «συγκόλληση», θα σημάνει «συνένωση παθογενειών». «Προσλήψεις δε βλέπουμε, χρηματοδότηση δε βλέπουμε, το νομοσχέδιο δεν περιγράφει τίποτα περισσότερο από μία μετονομασία του ΟΣΕ», αναφέρεται μεταξύ άλλων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Η συνένωση των δύο εταιρειών παρουσιάζεται ως πανάκεια. Το φάρμακο που θα διορθώσει το πλήθος των προβλημάτων του σιδηροδρόμου. Μήπως όμως με τον τρόπο που γίνεται, δηλαδή δια της απλής «συγκόλλησης», τελικά γίνεται συνένωση των παθογενειών; Διότι το νομοσχέδιο δεν περιγράφει τίποτε περισσότερο από μία μετονομασία του ΟΣΕ και μία συγχώνευση με απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ. Προσλήψεις δεν βλέπουμε. Χρηματοδότηση δεν βλέπουμε (αντίθετα με όσα προβλέπονται παρακάτω για την ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΑΣΑΜ). Το μόνο σχέδιο που ακούσαμε από τον κ. Υπουργό είναι η πρόσληψη συμβούλου- συμβούλων ως η λύση για όλα τα προβλήματα. Την παραδοχή δηλαδή ότι η πολιτεία δεν μπορεί να θεσπίσει αποτελεσματικούς κανόνες ούτε να ιδρύσει μόνη της μια εταιρεία που να λειτουργεί με αποτελεσματικό τρόπο. Άρα πως προκύπτει η περίφημη επανίδρυση;
Με ποιόν ακριβώς τρόπο αυτό το 7σέλιδο σχέδιο νόμου μπορεί να θεραπεύσει την αποδεδειγμένα διαχρονική αποτυχία της Πολιτείας στην αποτελεσματική διοίκηση του σιδηροδρόμου, που επί 30 χρόνια αδυνατεί να συντονίσει τις δύο εταιρείες και τις είχε αφήσει να λειτουργούν χωρίς καν να έχει θεσπίσει όλο αυτό τον καιρό την επιτασσόμενη από το νόμο διεταιρική -μεταξύ τους- σύμβαση καθορισμού ρόλων και αρμοδιοτήτων;
Προκαλεί εύλογη απορία κατά ποια έννοια η αναδιάρθρωση ενός από τα σημαντικότερα τμήματα των μεταφορών, των σιδηροδρομικών δηλαδή, πρόκειται να γίνει με αυτό το γενικόλογο σχέδιο νόμου (στο κομμάτι που αφορά στην αναδιάρθρωση), το οποίο βρίθει ασάφειας και αοριστίας. Επιπλέον δεν εξασφαλίζει καν την υπεσχημένη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ισονομία και ισοτιμία του προσωπικού των συγχωνευομένων εταιρειών, ούτε τις υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις της απορροφώμενης εταιρείας. Για παράδειγμα, στο άρθρο 7 παρ.γ, αναφέρεται ότι «το προσωπικό της απορροφώμενης εταιρείας που κατέχει θέσεις ευθύνης τοποθετείται στην απορροφώσα εταιρεία σε αντίστοιχη κενή θέση ευθύνης «εφόσον υφίσταται»; Για ποια επανίδρυση μιλάμε όταν ειδικά το προσωπικό της ΕΡΓΟΣΕ λογίζεται ως «μεταφερομένο είδος» β’ κατηγορίας; Τι σημαίνει «εφόσον υφίσταται»; Μετά από ένα ολόκληρο χρόνο επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, πλήθος επιτροπών και εξωτερικών συμβούλων, δεν ξέρουμε αν τελικά υφίστανται αντίστοιχες θέσεις ή όχι; Τα νομοθετήματα οφείλουν να ορίζουν σαφώς και να κανονίζουν, όχι να υποθέτουν, να ελπίζουν ούτε να εύχονται. Ο κοινός νους ξέρει ότι τα νομοθετήματα οφείλουν να παράγουν δίκαιο και όχι αδικία.
Προτείνουμε την παρακάτω διατύπωση : «Οι εργαζόμενοι της ΕΡΓΟΣΕ με θέσεις ευθύνης μεταφέρονται σε αντίστοιχες θέσεις ευθύνης στο μεταβατικό οργανόγραμμα έως την εφαρμογή του οριστικού οργανογράμματος και την στελέχωση των θέσεων ευθύνης με προκήρυξη». Στο άρθρο αυτό ζητάμε επίσης να προστεθεί παράγραφος (δ) : « Όλο το προσωπικό της νέας εταιρείας καλύπτεται από ενιαία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας».
Ειδικά ως προς το θέμα της σιδηροδρομικής εμπειρίας, στα 28 χρόνια λειτουργίας της ΕΡΓΟΣΕ, στα οποία υπηρετεί ως σήμερα η πλειοψηφία των στελεχών της εταιρίας, θα έπρεπε να αναφέρεται σαφώς στο νομοσχέδιο πως η προϋπηρεσία τους θα πρέπει να νοείται και ως Σιδηροδρομική εμπειρία.
Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του ν. 4974/22, περί απόσχισης της ΕΡΓΟΣΕ από τον όμιλο ΟΣΕ και υπαγωγής της στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και δεκαέξι χρόνια μετά τον ν.3710/08 που καθιστούσε την ΕΡΓΟΣΕ αποκλειστικό φορέα μελέτης, κατασκευής και συντήρησης όλης της σιδηροδρομικής υποδομής, αμφότεροι μηδέποτε εφαρμοσθέντες, απορούμε τι σάς οδήγησε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση σήμερα και γιατί προκρίνεται η λύση της απορρόφησης; Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται ότι η αναδημιουργία του παλιού υδροκέφαλου ΟΣΕ με άλλο όνομα, δεν θα οδηγήσει εκ νέου στα ίδια αδιέξοδα που επέβαλαν την διάσπασή του το 1996, κατ’ απαίτηση πάλι της ΕΕ;
Σε ότι αφορά την κατά καιρούς δημόσια διαπόμπευση της ΕΡΓΟΣΕ και επειδή πολλές ανακρίβειες έχουν λεχθεί, συχνά και από το βήμα αυτής της Βουλής, αρκεί να πούμε δύο αριθμούς. Στα 28 χρόνια της λειτουργίας της η εταιρεία κατασκεύασε και παρέδωσε προς χρήση νέα σιδηροδρομικά έργα συνολικής αξίας περίπου 7δις, εκσυγχρονίζοντας σε όλη τη χώρα πάνω από 700 χιλιόμετρα απαρχαιωμένων σιδηροδρομικών γραμμών της εποχής του Τρικούπη. Το έκανε εφαρμόζοντας τα πλέον σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα που κατατάσσουν σήμερα το παραδοθέν έργο στο καλύτερο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων από πλευράς προδιαγραφών ασφαλείας. Και αυτά έναντι κόστους λειτουργίας της εταιρείας που δεν ξεπέρασε τα 300 εκατ. συνολικά, δηλαδή μεσοσταθμικά περί το 4% επί του συνολικού παραχθέντος έργου. Δηλαδή η εταιρία όχι απλώς επιτέλεσε το έργο της επιτυχώς αλλά το έκανε με λιγότερο από το μισό κόστος για τους Έλληνες και Ευρωπαίους φορολογούμενους από αυτό που θα απαιτούσε οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης έργων, με βάση όλα τα διεθνή standards.
Ως προς τον άδικο και αβάσιμο συσχετισμό της εταιρίας με τα πρόσφατα σιδηροδρομικά δυστυχήματα και ιδιαιτέρως αυτό το Τεμπών, επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ότι η ΕΡΓΟΣΕ εξ αντικειμένου δεν είχε ποτέ εμπλοκή ούτε στην κυκλοφορία ούτε στην συντήρηση της γραμμής, αμφότερα αποκλειστικής αρμοδιότητας ΟΣΕ.
Συνοψίζοντας, η προχειρότητα, γενικολογία και αοριστία του Νομοσχεδίου, μας υποψιάζει είτε για την ύπαρξη κάποιας μυστικής ατζέντας είτε για την ανυπαρξία ουσιαστικού σχεδίου. Αμφότερα εξίσου επικίνδυνα.
Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: «Όσα είδατε, είναι απολύτως αυτά που προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας»
Ο κ. Σταϊκούρας, σχετικά με τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για την διακοπή λειτουργίας που σημειώθηκε το Σάββατο στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε «πως ακολουθήθηκαν απόλυτα όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Όσα είδατε, όσα παρατηρήσατε είναι απολύτως αυτά που προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Αυτό έπρεπε να γίνει και αυτό έγινε».
Απαντώντας στην κριτική πως είναι δυνατόν να υπήρξε βλάβη, ο υπουργός είπε πως «προχθές το αντίστοιχο Μετρό της Κοπεγχάγης διέκοψε την λειτουργία του για μισή ώρα και τα εγκαίνιά του είχαν γίνει πριν δύο μήνες. Στο νέο Μετρό του Μιλάνο την επόμενη ημέρα των εγκαινίων του σταμάτησε η λειτουργία του σε όλο το δίκτυο για δύο ώρες. Στο Μετρό του Σίδνεϋ, στις 24 Αυγούστου, περίπου 150 πολίτες έμειναν μέσα στο Μετρό για δύο ώρες και το ίδιο περιστατικό είχε γίνει και στις 13 Ιουλίου».
Ο κ. Σταϊκούρας, συνεπώς είπε «δεν έγινε κάτι που δεν συμβαίνει και σε άλλα μετρό στο εξωτερικό. Προφανώς, βούληση και πρόθεση όλων μας είναι να μην υπάρχουν τέτοια περιστατικά και να κάνουμε ότι μπορούμε για να μην υπάρχουν».
Παράλληλα, ο υπουργός επισήμανε ότι «είναι θετικό ότι με διάταξη που περάσαμε από τη Βουλή – και η οποία υπερψηφίσθηκε και από την αξιωματική αντιπολίτευση, όπως και όλα τα άλλα κόμματα δήλωσαν «παρών» και σε κάθε περίπτωση δεν την καταψήφισαν – με την οποία συμφωνήσαμε στο ποια διαδικασία έπρεπε να ακολουθηθεί για την πιστοποίησης καλής και ασφαλής λειτουργίας του Μετρό. Όλα όσα όμως είχαμε προβλέψει έγιναν και μέσα σε αυτά ήταν και η πιστοποίηση από Ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης».
Ο κ. Σταϊκούρας, μεταξύ άλλων, επισήμανε πως «όλοι οι συρμοί του Μετρό σταμάτησαν αυτοματοποιημένα ακριβώς για να υπάρχει ασφάλεια». Ο υπουργός, ανέφερε ότι παρά το συμβάν και όσα λέγονται οι Θεσσαλονικείς εμπιστεύονται το Μετρό γι’ αυτό τις δύο επόμενες ημέρες έγιναν 200.000 μετακινήσεις, εκδόθηκαν 27.000 προσωποποιημένες κάρτες.
«Από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι σήμερα, έχουν γίνει περισσότερες από 700.000 μετακινήσεις, έχουν κοπεί περισσότερα από 150.000 εισιτήρια και έχουμε τουλάχιστον 10% λιγότερη κίνηση οχημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης», είπε.
Σχετικά με τις ουρές αναμονής στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και στα εκδοτήρια, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι «καταβάλλεται προσπάθεια για να περιοριστούν και είναι θέμα των αμέσως επόμενων ημερών να μην υπάρχουν καθυστερήσεις».
Κατατέθηκαν και τρεις υπουργικές τροπολογίες στο νομοσχέδιο
Στο σχέδιο νόμου, παράλληλα, έχουν κατατεθεί τρεις υπουργικές τροπολογίες:
Η πρώτη έχει τις διατάξεις που αφορούν τις εξαγγελίες που έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού, με τις παρεμβάσεις για τις τράπεζες, τις ρυθμίσεις για την φαρμακευτική δαπάνη των χαμηλοσυνταξιούχων και το επίδομα επικινδυνότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Στην δεύτερη τροπολογία έχουν ενταχθεί διατάξεις για:
- Την παράταση των προθεσμιών των έκτακτων μέτρων για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές για την εξασφάλιση της συνέχισης παροχής των επιβατικών μεταφορών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
- Την παράταση της ΚΥΑ σχετικά με τα ιστορικού ενδιαφέροντος οχήματα έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
- Την παράταση έως τις 31 Μαρτίου 2025 για τις τοποθετήσεις δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό λεωφορείων στους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησής τους.
- Την παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου της καταληκτικής ημερομηνίας περί των Μητρώων συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών.
- Την παράταση έως τις 28 Φεβρουαρίου των προθεσμιών των καταληκτικών ημερομηνιών ολοκλήρωσης της επένδυσης σε ακίνητη περιουσία για τη χορήγηση Golden Visa.
- Την παράταση της απαλλαγής για όλο το 2025 από ΕΝΦΙΑ και της αναστολής αναγκαστικών πράξεων για τους πυρόπληκτους της Αττικής.
- Την παράταση έξι ακόμα μηνών της αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή, Ιλισίων.
- Παράταση έως τις 31 Μαρτίου 2025 για την εξέταση των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης και την έκδοση πρακτικών από την Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών.
- Την παράταση υποβολής των δηλώσεων πόθεν έσχες και δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025.
- Την παράταση της προθεσμίας έως 30 Ιουνίου 2025 για αρμοδιότητες, που έχουν ανατεθεί σε δημοτικούς υπαλλήλους.
- Την παράταση για ένα ακόμη έτος της προθεσμίας που αφορά χωρομετρήσεις δομών υπηρεσιών υποδοχής και ταυτοποίησης και περίφραξης αυτών.
- Μεταθέσεις ημερομηνιών προθεσμιών, έναρξης ισχύος και υποχρεώσεων που αφορούν το Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων, ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ.
- Παράταση 12 μηνών των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στις υπηρεσίες του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
- Παράταση έως 9 μήνες από την λήξη τους, των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών και καθαριότητας που έχουν συναφθεί με αναδόχους από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις της ΔΥΠΑ.
- Την παράταση ισχύος των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας, που έχουν συναφθεί για την κάλυψη των αναγκών των κτιρίων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που λήγουν έως το τέλος του 2024, έως την ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών για την σύναψη νέων και σε κάθε περίπτωση έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025.
- Επίσης, στην ίδια τροπολογία συμπεριλαμβάνεται διάταξη για παρατάσεις προθεσμιών που αφορούν την αναπροσαρμογή συντάξιμων αποδοχών, των ασφαλιστέων αποδοχών και των ποσών των ασφαλιστικών κατηγοριών βάσει της ετησίας μεταβολής του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
- Την παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
- Την πρακτική άσκηση στο πλαίσιο δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», καθώς και εξουσιοδοτική διάταξη με αναστολές που αφορούν τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ.
Στην τρίτη υπουργική τροπολογία έχουν ενταχθεί διατάξεις σχετικά με τροποποιήσεις:
- της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν. 4710/2010 περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα.
- της παρ. 6 του άρθρου 5 του ΠΔ 82/2023 που αφορούν την κατασκευή του νέου λιμένα Θήρας.
- Την αναστολή ορίου ηλικίας απόσυρσης των επιβατηγών δημοσίας χρήσης οχημάτων ΤΑΞΙ και Ειδικής Μίσθωσης με έδρα περιοχές που έχουν τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας (τροποποίηση της παρ. 5 άρθρου 89 και παρ. 5 του άρθρου 92 του Ν. 4070/2012).
- Την δημιουργία του Ειδικού Μητρώου μηχανικών ΓΑΙΟΣΕ ΑΕ.
- Ρύθμιση θεμάτων λιμενικών υποδομών (τροποποίηση άρθρου 19 του Ν. 2932/2001).
- Επιδότηση οφειλών των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
Τροπολογία ΠΑΣΟΚ για τη διεύρυνση της απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών
Τροπολογία που υπογράφει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης και συνυπογράφουν όλοι οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατατέθηκε στην Βουλή για την διεύρυνση της απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών από έξι σε 10 μήνες ετησίως, καθώς και την επαναπρόσληψη των υπηρετησάντων έως το 2035.
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», που εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.
Ειδικότερα, η τροπολογία έχει δύο άρθρα. Το πρώτο προβλέπει την παράταση του χρόνου απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών από έξι σε δέκα μήνες ετησίως. Το δεύτερο άρθρο προβλέπει την δυνατότητα επαναπρόσληψης τόσο για το 2025 όσο και για τις επόμενες 10 συμβατικές περιόδους, δηλαδή μέχρι το 2035 των ήδη υπηρετησάντων εποχικών πυροσβεστών.