Την απόφαση για τη νομοθέτηση της σχετικής μνημονιακής δέσμευσης έλαβε η ηγεσία του υπουργείου μετά την άρνηση της ΓΣΕΕ να συμμετάσχει στο διάλογο για το νέο μηχανισμό καθορισμού των κατώτατων ορίων και σταθμίζοντας τους κινδύνους που εγκυμονεί η διατήρηση της εκκρεμότητας.

Σημειώτεον ότι το μέτρο έπρεπε να είχε συζητηθεί το Καλοκαίρι ενώ τυχόν συμφωνία της ΓΣΕΕ και των εργοδοτικών οργανώσεων για τη σύναψη μιας νέας ΕΓΣΣΕ θα μπορούσε να ακυρώσει ακόμη και την κρατική παρέμβαση που έγινε για πρώτη φορά τον περασμένο Φεβρουάριο «κουρεύοντας» κατά 22% -και 32% για τους νέους- τα κατώτατα όρια. Πληροφορίες αναφέρουν, ωστόσο, ότι η νομοθετική ρύθμιση θα «ακουμπά» το θεσμικό πλαίσιο της ΕΓΣΣΕ και όχι το ύψος των μισθών και ημερομισθίων που επιδιώκεται να μείνουν «παγωμένα».

Τα νέα «μέτωπα» 
Στη συνάντηση που θα έχει αύριο με τους επικεφαλής της τρόικας η ηγεσία του υπουργείου, θα αποσαφηνιστεί και το εύρος των ζητούμενων νέων παρεμβάσεων στις αποζημιώσεις και στα ευέλικτα ωράρια. Κυβερνητικά στελέχη που είναι σε επικοινωνία με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας θεωρούν ότι ανακινούνται θέματα που είχαν ρυθμιστεί το 2010, αλλά κρίθηκαν «ανεπαρκή».

– Για τις αποζημιώσεις λόγω απόλυσης (που είχαν μειωθεί έως 50% μέσω του περιορισμού του χρόνου προειδοποίησης) εκτιμάται ότι θα ζητηθεί περαιτέρω μείωση σε συνάρτηση με τον νέο περιορισμό του χρόνου προειδοποίησης που σήμερα φτάνει έως και τους έξι μήνες για να καταβληθεί μειωμένο ποσό. Επιπλέον, νέο κεφάλαιο μπορεί να είναι η μείωση της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης (δεν είχε ρυθμιστεί το 2010). Με δεδομένο ότι η τρόικα επικαλείται την ευρωπαϊκή εμπειρία (η οποία πρέπει να μελετηθεί) η επαναρύθμιση που ζητείται να γίνει, ίσως γίνει με τρίμηνη καθυστέρηση.

– Για την ενίσχυση της ευελιξίας του χρόνου εργασίας, θεωρείται ότι δεν λειτουργεί η διευθέτηση σε τετράμηνη ή εξάμηνη βάση που είχε θεσμοθετηθεί και το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει να επεκταθεί σε όλους τους κλάδους η δυνατότητα απασχόλησης σε εξαήμερη βάση χωρίς την προσαύξηση του 30% για την έκτη ημέρα, με διατήρηση του 40ωρου, ημερήσια ανάπαυση 11 ωρών και κατάργηση περιορισμών για την εναλλαγή μεταξύ της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας.