Το μεσημέρι της 1ης Αυγούστου τίθεται σε κυκλοφορία το τμήμα Καμίνια – Πύργος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους 65 χιλιομέτρων, σηματοδοτώντας μια κρίσιμη καμπή για την οδική ασφάλεια στη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα έργο που εδώ και χρόνια αποτελούσε αίτημα των τοπικών κοινωνιών, καθώς η παλιά εθνική οδός θεωρούνταν μία από τις πιο επικίνδυνες της χώρας.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, ο νέος δρόμος αντικαθιστά έναν «δρόμο-καρμανιόλα» με κατά μέσο όρο 13 νεκρούς ετησίως. Το υπόλοιπο τμήμα, 9 χιλιόμετρα μέχρι την Πάτρα, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Νοέμβριο.
Η παράδοση του δρόμου συνοδεύεται από την έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Όπως ανακοίνωσε η Olympia Odos, από τις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής 1ης Αυγούστου, ενεργοποιούνται οι χρεώσεις στη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος, ενώ η υπόλοιπη διαδρομή (Μιντιλόγλι – Κυλλήνη) θα παραμείνει προσωρινά χωρίς διόδια, έως την πλήρη ολοκλήρωση του έργου.
Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσει ο μετωπικός σταθμός διοδίων στον Πύργο και ο πλευρικός στην Αμαλιάδα. Οι πληρωμές θα γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα και μηχανήματα αυτόματης πληρωμής, ενώ για τους κατόχους πομποδέκτη OLYMPIA PASS θα ισχύουν εκπτώσεις από 15% έως 60%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης.
Ο κ. Ταχιάος υπερασπίστηκε το μοντέλο της παραχώρησης, δηλώνοντας ότι «πληρώνει ο χρήστης και όχι ο φορολογούμενος», προσθέτοντας ότι στο συγκεκριμένο έργο εφαρμόζεται χιλιομετρική χρέωση: ο οδηγός πληρώνει για την απόσταση που διανύει, μέσω των πλευρικών σταθμών.
Κατά τη διάρκεια της ίδιας τοποθέτησης, ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην περίπτωση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης, κάνοντάς λόγο για κατασκευή «γερασμένη και επικίνδυνη». Όπως σημείωσε, η κατεδάφιση και η πλήρης ανακατασκευή της αποτελεί συμβατική υποχρέωση της εταιρείας παραχώρησης Νέα Οδός και όχι του Δημοσίου, ωστόσο καθυστερεί λόγω τοπικών αντιδράσεων για τη λειτουργία πλευρικών διοδίων στην περιοχή.