Ξύλο και χημικά από τα ΜΑΤ κατά εκπαιδευτικών και γονιών που διαμαρτύρονται για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Αθήνα
«Σημερα το πρωί γονείς, εκπαιδευτικοί και μικρά παιδιά, ύστερα από κάλεσμα των Συλλογων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αθήνας, βρεθήκαμε έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για να διαμαρτυρηθούμε για τις συμπτύξεις τμημάτων. Η κυβέρνηση αντι να καλύψει τα 700 κενά στην Α Αθήνας παίρνει σήμερα αποφαση να συμπτυχθούν 13 τμηματα σε 12 σχολεια της Αθήνας» εξηγεί στο TPP ο Γιώργος Παζάλος, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Η Αθηνά».
Συγκεκριμένα τα σχολεία και οι τάξεις που σκοπεύουν να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων είναι: Στο 15ο Δημοτικό Αθήνας η Ε’ και η ΣΤ’, στο 29ο Δημοτικό Αθήνας η ΣΤ’, στο 30ο Δημοτικό Αθήνας η Β’, στο 36ο Δημοτικό Αθήνας η Β’ και η Ε’, στο 6ο Δάφνης η Δ’, στο 9ο Δημοτικό Δάφνης η Γ’, στο 11ο Δημοτικό Γαλατσίου η Β’, στο 2ο Δημοτικό Δάφνης η Γ’, στο 41ο Δημοτικό Αθήνας η Γ’, στο 5ο Δημοτικό Ζωγράφου η ΣΤ’, στο 65ο Δημοτικό Αθήνας η ΣΤ’ και στο 109ο Δημοτικό Αθήνας η Δ’ και η ΣΤ’.
Πρόκειται για τη δεύτερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονιών αυτήν την εβδομάδα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαιδευσης Α΄Αθήνας, μετά από αυτή τη Δευτέρα, 20/10, με την οποία κατάφεραν να μπλοκάρουν την απόφαση για τις συγχωνεύσεις. Ως απάντηση όμως στην κινητοποίηση, η Διευθύντρια Εκπαίδευσης της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας, Ε.Καραγιάννη, αποφάσισε η επόμενη συνεδρίαση να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, σήμερα Πέμπτη, με πρώτο θέμα την ατζέντα τις συγχωνεύσεις.
«Επιχειρησαμε να εισέλθουμε στο κτιριο για να διατυπώσουμε τα αιτήματα μας και αντιμετωπίσαμε άγρια καταστολή από τα ΜΑΤ, που πέταξαν χημικά ακόμα και σε μικρά παιδιά» καταγγέλλει ο κ.Παζάλος. «Συναδερφοι και γονείς χτυπηθηκαν, μεχρι τώρα τα ΜΑΤ εξακολουθουν να βρίσκονται στον χώρο που μοιάζει με στρατώνας της ΓΑΔΑ» συνεχίζει. «Στο ίδιο κτίριο μάλιστα είναι το ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης).και υπάρχουν παιδιά που βρίσκονταν εκεί για διαγνώσεις».
Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς παρέμειναν στον χώρο και μετά την επίθεση των ΜΑΤ.
«Η ευθύνη γι αυτά τα γεγονότα βαραίνει την Διευθύντρια εκπαίδευσης, κ.Καραγιάννη, αλλά και την Υπουργό Παιδείας, κ.Ζαχαράκη» τονίζει επίσης. «Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε, ζητούμε να παραθούν πίσω οι αποφάσεις για τις συμπτύξεις και να καλυφθούν όλα τα κενά».

Οι εκπαιδευτικοί εξηγούν ότι οι συμπτύξεις τμημάτων είναι βαθιά αντιπαιδαγωγικές, διαταράσσουν πλήρως τη λειτουργία του σχολείου και υποβαθμίζουν το περιβάλλον εκπαιδευσης. Μάλιστα επηρεάζουν ακόμα περισσότερο παιδιά με ευαίσθητο προφίλ, όπως αυτά με μαθησιακές δυσκολίες και πολλά που δεν έχουν μητρική γλώσσα τα ελληνικά, υποχρεώνοντας τα να στοιβαχθούν σε τάξεις «χάους» με 25 παιδιά στο τμήμα.
Η εκπαιδευτικός Μυρσίνη Κάιλα, Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης», σε προηγούμενο ρεπορτάζ του TPP, μετέφερε καταγγελία γονέα που της είπε ότι δημιουργείται τμήμα με 9 διαγνώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και «εμένα το παιδί μου είχε παράλληλη στήριξη, τώρα δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί”, στα 25 παιδιά αυτό το παιδί θα διαλυθεί η θα χαθεί».
Επίσης, όπως ανέφερε η κ.Κάιλα, στο 109ο Δημοτικό για παράδειγμα, το 80% το παιδιών δε μιλάνε τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα. Για αυτά τα παιδιά τα πολύ μεγάλα τμήματα είναι επομένως καταστροφικά.
«Όταν είσαι σε ένα τμήμα με 12 παιδιά, μπορείς να βοηθήσεις πολύ περισσότερο τα παιδιά από το να είσαι σε ένα τμήμα με 25, είναι τεράστια η διαφορά», νιώθει ότι πρέπει να εξηγήσει το αυτονόητο η κα. Κάιλα, καθώς φαίνεται πως η κυβέρνηση θεωρεί πως γίνεται η ίδια μορφωτική δουλειά είτε σε τμήμα των 15 είτε των 25.